Skoda Karoq 1.5tsi 4x4 i opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons GEN-2

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Skoda Karoq 1.5tsi 4x4 i opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons GEN-2

Post autor: c#Hunter »

RobertG7 pisze: 18 sty 2021, 15:31 Czyli wychodzi, że bardziej zimowe niż wielosezonowe, tym bardziej latem.
Ja na lato zakładam letnie. Vectory to są świetne opony na każdą inną porę roku. Moim zdaniem są bardziej uniwersalne od zimówek.
ArKos pisze: 18 sty 2021, 18:41 Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Tak niektórzy mawiają.

A dlaczego nikt nie napisze, jaka jest ich żywotność i cena w porównaniu z sezonowymi?
Po 40, może 50kkm są praktycznie łyse. Na 2 kompletach opon (lato + zima) spokojnie da się wylatać 130-140kkm.

Miałem tylko raz w życiu wielosezonowe. Dziękuję, postoję. Może w Skandynawii to by się sprawdziło, ale nie tu, gdzie w lato jest >30*C i takie opony piszczą na prostym zakręcie pokonywanym 30km/h jakby Hołowczyc leciał.
Z zakrętem 30km/h to przesada ale więcej jak 60km/h to strach. Też mi się wydaje że Vectory wystarczą na jakieś 40k km.

Nie bardzo rozumiem skąd to zdziwienie, opony wielosezonowe są dla ludzi którzy mało jeżdżą, tak z 10k km na rok...



Sponsor

Re: Skoda Karoq 1.5tsi 4x4 i opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons GEN-2

Sponsor


ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Skoda Karoq 1.5tsi 4x4 i opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons GEN-2

Post autor: ArKos »

Owszem, zdziwienie. Jednak wynika ono z dwóch czynników, nie bacząc na przebiegi:
1. kupując nie najtańsze auto kupuję tak naprawdę opony do dupy
2. bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Ja mam raczej ciężką nogę. Nie ukrywam, że jeżdżę bardzo dynamicznie (odpukać: 30 lat bezwypadkowej jazdy) i nie wyobrażam sobie, żebym nie był pewny za jakikolwiek element samochodu. Nie wyobrażam sobie, że lecąc w Niemczech 220km/h mam z tyłu głowy "jedziesz na ujowej oponie". Nie wyobrażam sobie, że ktoś mi wyskakuje czy wyjeżdża, a ja przez opony walę zamiast ominąć. Nawet jeżdżąc powoli i ostrożnie, nie da się wykluczyć, że ktoś nie wyskoczy.
Zdanie mam takie: skoro ktoś wymyślił opony letnie i ktoś wymyślił opony zimowe, i skoro nie należy ich stosować zamiennie do aury, to oznacza, że nie ma lepszych opon niż zimowe w zimę i nie ma lepszych opon niż letnie w lato.
Wydam prawie 3k na takie całoroczne. Po 40k są łyse i znowu muszę kupować. Mam niepewne prowadzenie latem. Miałem konkretnie Continentale i piszczały jak nienormalne.
Zakładając, że autem jeżdżę 6, może 7 lat, bo tak mi wychodzi, muszę kupić 3 komplety wielosezonowych czyli wydać 9k na gumy. Latam rocznie ok. 20kkm czyli niewiele.
Kupuję zatem za 1,6-1,8k komplet dobrych letnich Continentali, kupuję za 1,2-1,5k dobrej klasy zimówkę 16", do tego komplet blaszanych felg 16" ok. 900zł i mam 6-7 lat jazdy za jakieś 4,5k. I przede wszystkim wiem, że opony dadzą radę.
Argument niskiego przebiegu rocznego też do mnie zbytnio nie trafia, bo taki komplet całorocznych starczy na max 4 lata przy przebiegu 10k rocznie. Jeżdżąc autem dłużej trzeba inwestować. Mając sezonowe kupuję raz i zapominam. Jest na cały zamierzony okres eksploatacji.
Ile stracisz na wymianach opon czy kół? 160 ziko rocznie? Policz, ile zapłacisz drożej za 3 komplety całorocznych a ile za sezonówki nawet z kosztem wymiany. I tak całoroczne przegrywają - pomijam bezpieczeństwo, bo nigdy nie przyjmę argumentu, że całoroczna dorówna sezonowym lub będzie od nich lepsza. :)
No ale co kto lubi.

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Skoda Karoq 1.5tsi 4x4 i opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons GEN-2

Post autor: c#Hunter »

ArKos pisze: 18 sty 2021, 22:29 Owszem, zdziwienie. Jednak wynika ono z dwóch czynników, nie bacząc na przebiegi:
1. kupując nie najtańsze auto kupuję tak naprawdę opony do dupy
2. bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Ja mam raczej ciężką nogę. Nie ukrywam, że jeżdżę bardzo dynamicznie (odpukać: 30 lat bezwypadkowej jazdy) i nie wyobrażam sobie, żebym nie był pewny za jakikolwiek element samochodu. Nie wyobrażam sobie, że lecąc w Niemczech 220km/h mam z tyłu głowy "jedziesz na ujowej oponie". Nie wyobrażam sobie, że ktoś mi wyskakuje czy wyjeżdża, a ja przez opony walę zamiast ominąć. Nawet jeżdżąc powoli i ostrożnie, nie da się wykluczyć, że ktoś nie wyskoczy.
Zdanie mam takie: skoro ktoś wymyślił opony letnie i ktoś wymyślił opony zimowe, i skoro nie należy ich stosować zamiennie do aury, to oznacza, że nie ma lepszych opon niż zimowe w zimę i nie ma lepszych opon niż letnie w lato.
Wydam prawie 3k na takie całoroczne. Po 40k są łyse i znowu muszę kupować. Mam niepewne prowadzenie latem. Miałem konkretnie Continentale i piszczały jak nienormalne.
Zakładając, że autem jeżdżę 6, może 7 lat, bo tak mi wychodzi, muszę kupić 3 komplety wielosezonowych czyli wydać 9k na gumy. Latam rocznie ok. 20kkm czyli niewiele.
Kupuję zatem za 1,6-1,8k komplet dobrych letnich Continentali, kupuję za 1,2-1,5k dobrej klasy zimówkę 16", do tego komplet blaszanych felg 16" ok. 900zł i mam 6-7 lat jazdy za jakieś 4,5k. I przede wszystkim wiem, że opony dadzą radę.
Argument niskiego przebiegu rocznego też do mnie zbytnio nie trafia, bo taki komplet całorocznych starczy na max 4 lata przy przebiegu 10k rocznie. Jeżdżąc autem dłużej trzeba inwestować. Mając sezonowe kupuję raz i zapominam. Jest na cały zamierzony okres eksploatacji.
Ile stracisz na wymianach opon czy kół? 160 ziko rocznie? Policz, ile zapłacisz drożej za 3 komplety całorocznych a ile za sezonówki nawet z kosztem wymiany. I tak całoroczne przegrywają - pomijam bezpieczeństwo, bo nigdy nie przyjmę argumentu, że całoroczna dorówna sezonowym lub będzie od nich lepsza. :)
No ale co kto lubi.
Jeden błąd logiczny tutaj widzę. Vectory są o jakies 2% gorsze na śniegu od najlepszych zimówek jakie można kupić i są od nich dużo lepsze jak jest zimno, mokro itp. bez śniegu. Czyli u nas to tak 95% czasu Vectory zamiatają każdą zimówkę zimą. Jak je na lato wymienisz na letnie to o czym w zasadzie był Twój tekst.

velldrin
Posty: 12
Rejestracja: 06 maja 2020, 20:17
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG 2020

Re: Skoda Karoq 1.5tsi 4x4 i opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons GEN-2

Post autor: velldrin »

Widzę, że muszę parę rzeczy sprostować w odniesieniu do mojej poprzedniej wypowiedzi. 🙂

Podkreśliłem od razu, że jest to moja subiektywna opinia niepodparta żadnymi miarodajnymi testami. Zaznaczyłem również, że nie jeżdżę dużo i daleko mi do jazdy ekstremalnej, jeżdżę raczej spokojnie, praktycznie tylko po mieście. Postanowiłem wyrazić moją opinię, bo może ktoś również ma podobne odczucia i chciałem zobaczyć inne opinie. Być może źle się wyraziłem mówiąc, że nie odbiegają od zimówek. Miałem na myśli, że przy mojej jeździe, innymi samochodami na zimowych oponach nie zauważyłem by na całorocznych było gorzej. Jak wiadomo różne samochody więc ciężko porównywać.

Sprecyzuję jaka jest moja SUBIEKTYWNA obserwacja:

Samochód (Karoq, 1.5 TSI, DSG, napęd na przód) mam od czerwca 2020 i do jesieni jeździłem na letnich oponach na których samochód wyjechał z salonu (Bridgestone).
W czasie gdy jeździłem latem i jesienią zauważyłem, że muszę ostrożnie ruszać z miejsca bo inaczej koła buksują w miejscu przy dynamicznym ruszeniu.
Po zmianie na całoroczne Goodyear Vector 4Seasons gen3 zauważyłem wyraźny spadek tego zjawiska. Zaznaczam, że jeszcze nie jeździłem w warunkach gdy temperatura jest powyżej 10 stopni. Być może gdy temperatura wzrośnie to odczucie będzie inne.

Co do opłacalności całorocznych i dla kogo jest to dobry wybór. Jeśli:
1. Jeździsz głównie po mieście.
2. Robisz przebieg 5-10k rocznie.
3. Szkoda ci czasu na regularną wymianę opon.

To najprawdopodobniej opony całoroczne dobrej jakości będą trafnym wyborem i pewnie nie zauważysz różnicy w jakości. ( Zaznaczam, że latem nie jeździłem więc nie mogę potwierdzić na własnym doświadczeniu).

W moim przypadku te 3 warunki występują i prędzej guma się zestarzeje niż ja zużyje te opony. Nie wszyscy kupując taki samochód robią duże przebiegi i nie wszyscy jeżdżą ekstremalnie ponad 200km/h 🙂

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Skoda Karoq 1.5tsi 4x4 i opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons GEN-2

Post autor: ArKos »

Jak je na lato wymienisz na letnie to o czym w zasadzie był Twój tekst.
Jak mam zmieniać, to nie będę wydawał prawie 3k na oponę jak mogę kupić komplet zimówek premium 16" za połowe tej kwoty i dodatkowy komplet blaszaków 16", co per saldo wyjdzie co najmniej 30% taniej. I w kwestii żywotności co najmniej 2 razy lepiej.
O tym ten tekst między innymi :)

No ale jak napisałem: co kto lubi, co kto woli.

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Skoda Karoq 1.5tsi 4x4 i opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons GEN-2

Post autor: User karoq »

ArKos pisze:Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Tak niektórzy mawiają.

A dlaczego nikt nie napisze, jaka jest ich żywotność i cena w porównaniu z sezonowymi?
Po 40, może 50kkm są praktycznie łyse. Na 2 kompletach opon (lato + zima) spokojnie da się wylatać 130-140kkm.

Miałem tylko raz w życiu wielosezonowe. Dziękuję, postoję. Może w Skandynawii to by się sprawdziło, ale nie tu, gdzie w lato jest >30*C i takie opony piszczą na prostym zakręcie pokonywanym 30km/h jakby Hołowczyc leciał.
Potwierdzam tez długo latam na 2 kpl

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ