Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Post autor: langolier »

Czy to oznacza, że można dokupić pokrywę, zainstalować i będzie ok ?
Czy też pokrywa w poprawionym silniku nie będzie pasować ?



Sponsor

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Sponsor


mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Post autor: mans »

Niestety ta pokrywa ze starej wersji do EVO 2 nie pasuje.

mirek szymek
Posty: 48
Rejestracja: 09 sie 2022, 21:51
Samochód: Karoq 1,5TSI DSG Style

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Post autor: mirek szymek »



znalezione w internecie, audycja 3 lata temu

langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Post autor: langolier »

.... Czyli przed moderniacją...

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Post autor: mans »

Nie przywiązywał bym wagi do słów tego znawcy :?
Czerpie On swoją wiedzę tylko i wyłącznie z tego co przeczyta w necie i nic poza tym :)
Szkoda czasu na te bzdury ;)

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Post autor: c#Hunter »

mans pisze: 22 maja 2023, 11:59 Nie przywiązywał bym wagi do słów tego znawcy :?
Czerpie On swoją wiedzę tylko i wyłącznie z tego co przeczyta w necie i nic poza tym :)
Szkoda czasu na te bzdury ;)
Jeszcze słabo czyta, bo nasze silniki, przed i po modernizacji, nie pracują w cyklu millera i mają standardowy stopień sprężania. Z tego co widzę to główny plus nowego silnika to schowanie w komorze silnika katalizatora i filtra cząstek stałych? W dobie wycinania katalizatorów to dobry patent. Tak to z różnic chyba tylko sprężarka o zmiennej geometrii. Reszta to samo.

langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Post autor: langolier »

c#Hunter pisze:
mans pisze: 22 maja 2023, 11:59 Nie przywiązywał bym wagi do słów tego znawcy :?
Czerpie On swoją wiedzę tylko i wyłącznie z tego co przeczyta w necie i nic poza tym :)
Szkoda czasu na te bzdury ;)
Jeszcze słabo czyta, bo nasze silniki, przed i po modernizacji, nie pracują w cyklu millera i mają standardowy stopień sprężania. Z tego co widzę to główny plus nowego silnika to schowanie w komorze silnika katalizatora i filtra cząstek stałych? W dobie wycinania katalizatorów to dobry patent. Tak to z różnic chyba tylko sprężarka o zmiennej geometrii. Reszta to samo.
Brak górnej pokrywy/osłony silnika. I komu to, panie, przeszkadzało ?
Podobno też stare pokrywy nie pasują do tego silnika. Na urlopie w wakacje będę badać ten temat Obrazek

jacek-placek
Posty: 4
Rejestracja: 08 cze 2023, 22:46
Samochód: Karoq 1,5TSI

Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony

Post autor: jacek-placek »

O ile dobrze czytam, to silnik EA211 evo2 pracuje w cyklu Millera. Kilka źródeł.
https://www.auto-motor-und-sport.de/tec ... te-euro-7/
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ngine-8064
Tak trochę wyrwane:
...Alongside optimisation of combustion chamber cooling, the decisive factor is once more the symbiosis of the Miller cycle (early closing of the inlet valves with high compression) and VTG turbocharging technology (variable turbocharger geometry)

Wujek Google tłumaczy to tak:
Oprócz optymalizacji chłodzenia komory spalania, decydującym czynnikiem jest po raz kolejny symbioza cyklu Millera (wcześniejsze zamykanie zaworów dolotowych przy wysokim stopniu sprężania) i technologii turbodoładowania VTG (zmienna geometria turbosprężarki)
Ja odbierałem "karosia" w marcu 2023 i pierwsze co, to zapytałem sprzedawcę dlaczego pod maską ten silnik taki "w bałaganie", bez pokrywy!
Podobno pokrywa potrafiła się wichrować od ciepła. A dodatkowo brak pokrywy poprawia chłodzenie siłowników ACTplus zamykających zawory w 2 i 3 cylindrze przy niskim obciążeniu.

ODPOWIEDZ