Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
Czy to oznacza, że można dokupić pokrywę, zainstalować i będzie ok ?
Czy też pokrywa w poprawionym silniku nie będzie pasować ?
Czy też pokrywa w poprawionym silniku nie będzie pasować ?
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
Niestety ta pokrywa ze starej wersji do EVO 2 nie pasuje.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 09 sie 2022, 21:51
- Samochód: Karoq 1,5TSI DSG Style
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
znalezione w internecie, audycja 3 lata temu
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
.... Czyli przed moderniacją...
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
Nie przywiązywał bym wagi do słów tego znawcy
Czerpie On swoją wiedzę tylko i wyłącznie z tego co przeczyta w necie i nic poza tym
Szkoda czasu na te bzdury
Czerpie On swoją wiedzę tylko i wyłącznie z tego co przeczyta w necie i nic poza tym
Szkoda czasu na te bzdury
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
Jeszcze słabo czyta, bo nasze silniki, przed i po modernizacji, nie pracują w cyklu millera i mają standardowy stopień sprężania. Z tego co widzę to główny plus nowego silnika to schowanie w komorze silnika katalizatora i filtra cząstek stałych? W dobie wycinania katalizatorów to dobry patent. Tak to z różnic chyba tylko sprężarka o zmiennej geometrii. Reszta to samo.
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
Brak górnej pokrywy/osłony silnika. I komu to, panie, przeszkadzało ?c#Hunter pisze:Jeszcze słabo czyta, bo nasze silniki, przed i po modernizacji, nie pracują w cyklu millera i mają standardowy stopień sprężania. Z tego co widzę to główny plus nowego silnika to schowanie w komorze silnika katalizatora i filtra cząstek stałych? W dobie wycinania katalizatorów to dobry patent. Tak to z różnic chyba tylko sprężarka o zmiennej geometrii. Reszta to samo.
Podobno też stare pokrywy nie pasują do tego silnika. Na urlopie w wakacje będę badać ten temat
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 cze 2023, 22:46
- Samochód: Karoq 1,5TSI
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Karoqu czyli ten poprawiony
O ile dobrze czytam, to silnik EA211 evo2 pracuje w cyklu Millera. Kilka źródeł.
https://www.auto-motor-und-sport.de/tec ... te-euro-7/
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ngine-8064
Tak trochę wyrwane:
Wujek Google tłumaczy to tak:
Podobno pokrywa potrafiła się wichrować od ciepła. A dodatkowo brak pokrywy poprawia chłodzenie siłowników ACTplus zamykających zawory w 2 i 3 cylindrze przy niskim obciążeniu.
https://www.auto-motor-und-sport.de/tec ... te-euro-7/
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ngine-8064
Tak trochę wyrwane:
...Alongside optimisation of combustion chamber cooling, the decisive factor is once more the symbiosis of the Miller cycle (early closing of the inlet valves with high compression) and VTG turbocharging technology (variable turbocharger geometry)
Wujek Google tłumaczy to tak:
Ja odbierałem "karosia" w marcu 2023 i pierwsze co, to zapytałem sprzedawcę dlaczego pod maską ten silnik taki "w bałaganie", bez pokrywy!Oprócz optymalizacji chłodzenia komory spalania, decydującym czynnikiem jest po raz kolejny symbioza cyklu Millera (wcześniejsze zamykanie zaworów dolotowych przy wysokim stopniu sprężania) i technologii turbodoładowania VTG (zmienna geometria turbosprężarki)
Podobno pokrywa potrafiła się wichrować od ciepła. A dodatkowo brak pokrywy poprawia chłodzenie siłowników ACTplus zamykających zawory w 2 i 3 cylindrze przy niskim obciążeniu.