Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Wiesiek
Posty: 34
Rejestracja: 30 kwie 2018, 8:27
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TSI

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Wiesiek »

Do 2 TSI wchodzi 5,5 l oleju przy wymianie filtra.Korek do miski olejowej powinno sie wymienia za kazdym razem przy wymianie oleju i jest on wykonany z tworzywa.cena w ASO okolo 15 zl



Sponsor

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Sponsor


Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Kraq »

michjed pisze: 02 paź 2019, 20:09 Strona 190 instrukcji obsługi ściągniętej ze strony skody https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... 0a5320fce6 (wydanie 07.2019)
"Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 508 00, ACEA C3, ACEA C5"
Z karty charakterystyki podanego oleju millers
CHARAKTERYSTYKA:
ACEA C3
VW 504.00/507.00 (aprobata)
BMW Longlife-04Mercedes Benz 229.51
Porsche C30

i żeby było śmieszniej w starszych wydaniach instrukcji karoqa jest mową o normie ACEA A3/B4 (np. moje wydanie 11.2017), jednak jest też w nich wzmianka o normie VW 502. Silnik pewnie ciągle ten sam tylko zmieniają instrukcje.
Różnica wynika bodajże z obecności lub nie filtra cząstek stałych.
Brak filtra to norma A3/B4; dla filtra cząstek norma to C3.

A3/B4 - stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w silnikach benzynowych o wysokich osiągach i silnikach wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim. (źródło: https://zmienolej.pl/pl/54-a3-b4)

C3 - Stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF lub katalizator TWC w samochodach osobowych o wysokich osiągach i silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych lekkich konstrukcji, o minimalnej lepkości HTHS 3.5mPa*s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC. Ostrzeżenie: oleje te nie nadają się do stosowania w niektórych silnikach. W razie wątpliwości należy zapoznać się z instrukcją obsługi. (źródło: https://zmienolej.pl/pl/58-c3)

michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: michjed »

Pewnie ta, aczkolwiek posprawdzałem wszystkie wersje instrukcji (pod kątem silnika benzynowego) i ACEA C5 pojawia się w ostatniej datowanej na 07.2019, poprzednia ma datę 11.2018 i ma taki zapis Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4. A od kiedy w karoqu montowany jest filtr ?
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Kraq »

michjed pisze: 03 paź 2019, 20:08 Pewnie ta, aczkolwiek posprawdzałem wszystkie wersje instrukcji (pod kątem silnika benzynowego) i ACEA C5 pojawia się w ostatniej datowanej na 07.2019, poprzednia ma datę 11.2018 i ma taki zapis Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4. A od kiedy w karoqu montowany jest filtr ?
Od 30.07.2018 ?

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: c#Hunter »

Kraq pisze: 03 paź 2019, 21:24
michjed pisze: 03 paź 2019, 20:08 Pewnie ta, aczkolwiek posprawdzałem wszystkie wersje instrukcji (pod kątem silnika benzynowego) i ACEA C5 pojawia się w ostatniej datowanej na 07.2019, poprzednia ma datę 11.2018 i ma taki zapis Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4. A od kiedy w karoqu montowany jest filtr ?
Od 30.07.2018 ?
Dokładnie, wszystkie roczniki modelowe 2019 mają już GPF. Jak instrukcja tego nie uwzględnia no to fail. Inna sprawa że 1.5TSI 150KM mają tak wysoką temperaturę spalin (ponad 1000stopni), że w tym GPF wszystko się wyjara i nie wiem czy norma C3 czy tam C5 (jest taka? ) jest istotna w praktyce.

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Andrew1962 »

Gdzie znajdę info w homologacji czy mam GPF? Szczerze mówiąc sam nie wiem czy jest na pokładzie czy nie ;) Wstyd :mrgreen:

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Kraq »

Andrew1962 pisze: 05 paź 2019, 9:20 Gdzie znajdę info w homologacji czy mam GPF? Szczerze mówiąc sam nie wiem czy jest na pokładzie czy nie ;) Wstyd :mrgreen:
Norma emisji spalin EU6ZD to brak filtra GPF.
Norma emisji spalin EU6AG oznacza obecność filtra GPF.
Znajdziesz te dane w dokumencie homologacji.

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Andrew1962 »

Mam EU6AG w swoim świadectwie zgodności.
Dzięki Kraq za info i pozdrawiam :)

michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: michjed »

c#Hunter pisze: 04 paź 2019, 17:10 Dokładnie, wszystkie roczniki modelowe 2019 mają już GPF. Jak instrukcja tego nie uwzględnia no to fail. Inna sprawa że 1.5TSI 150KM mają tak wysoką temperaturę spalin (ponad 1000stopni), że w tym GPF wszystko się wyjara i nie wiem czy norma C3 czy tam C5 (jest taka? ) jest istotna w praktyce.
Tak naprawdę co raz trudniej znaleźć olej bez normy C3/C5. Pytanie czy silnik 1.5 tsi z i bez gpf to różne konstrukcje ? Bo jeśli olej w tej specyfikacji jest " dobry" dla filtra (silnika z filtrem), a konstrukcje są takie same, to nie powinien nić złego silnikowi bez gpf zrobić.
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Kraq »

michjed pisze: 06 paź 2019, 20:56
c#Hunter pisze: 04 paź 2019, 17:10 Dokładnie, wszystkie roczniki modelowe 2019 mają już GPF. Jak instrukcja tego nie uwzględnia no to fail. Inna sprawa że 1.5TSI 150KM mają tak wysoką temperaturę spalin (ponad 1000stopni), że w tym GPF wszystko się wyjara i nie wiem czy norma C3 czy tam C5 (jest taka? ) jest istotna w praktyce.
Tak naprawdę co raz trudniej znaleźć olej bez normy C3/C5. Pytanie czy silnik 1.5 tsi z i bez gpf to różne konstrukcje ? Bo jeśli olej w tej specyfikacji jest " dobry" dla filtra (silnika z filtrem), a konstrukcje są takie same, to nie powinien nić złego silnikowi bez gpf zrobić.
Dla silnika bez GPF wystarczy olej Mid SAPS (średnioniskopopiołowy), czyli teoretycznie możemy kupić o "kilka" złotych tańszy olej. Kupimy olej Low SAPS robimy jeszcze lepiej dla tego silnika. Natomiast dla silnika z GPF tylko olej Low SAPS czyli niskopopiołowy.

ODPOWIEDZ