Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 09 sie 2022, 21:51
- Samochód: Karoq 1,5TSI DSG Style
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
Taka sama wlepa jest w dieslu i o ile w Kamiqu z silnikiem 1,5 TSI producent podaje 0w20 , to zezwala na olej 0w30, jesli nie jest wymieniany w trybie long live , to dla diesla w Karoqu tylko olej 0w20 , niezaleznie od interwału wymiany
Taką informację otrzymalem po wpisaniu nr VIN obu samochodow do wyszukiwarki https://olejsilnikowyvw.pl .
Taką informację otrzymalem po wpisaniu nr VIN obu samochodow do wyszukiwarki https://olejsilnikowyvw.pl .
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
W sumie zakres temperatur dla 0w20 nie jest taki zły , gorzej ma sie sprawa 5w20 .
Choc zawsze sie zastanawiam, czemu te temperatury zenętrzne aż takie wazne, skoro termostat na chłodnicy jest tak ustawiony by temperatura jego pracy byla stała zimą ,czy latem . Temperatura oleju jest wynikiem temperatury srodowiska w ktorym przebywa ,a jest nim nie otoczenie zwenętrzne, a silnik o w miarę stalej temperaturze pracy .
Choc zawsze sie zastanawiam, czemu te temperatury zenętrzne aż takie wazne, skoro termostat na chłodnicy jest tak ustawiony by temperatura jego pracy byla stała zimą ,czy latem . Temperatura oleju jest wynikiem temperatury srodowiska w ktorym przebywa ,a jest nim nie otoczenie zwenętrzne, a silnik o w miarę stalej temperaturze pracy .
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
Chyba chodzi bardziej o warunki rozruchu silnika.gargamel pisze: ↑29 cze 2023, 15:51 Choc zawsze sie zastanawiam, czemu te temperatury zenętrzne aż takie wazne, skoro termostat na chłodnicy jest tak ustawiony by temperatura jego pracy byla stała zimą ,czy latem . Temperatura oleju jest wynikiem temperatury srodowiska w ktorym przebywa ,a jest nim nie otoczenie zwenętrzne, a silnik o w miarę stalej temperaturze pracy .
Sądzę, że temperatura oleju w warunkach roboczych jest znacznie wyższa niż 25st.C
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
No wląsnie .A co z autami ktore są garazowane w ogrzewanych pomieszczeniach ,a ich silniki po wyjechaniu z nich nie mają okazji ostygnąc do tempreatur minusowych , co z samochodami, ktore zimą uzytkowane są sporadycznie lub wcale , podobnie jak motocykle .
Oleje z cyfrą 5w ,a nawet 10w , przy temperaturze pow 0 stopni pewnie mają nie gorszą plynnosc przy rozruchu , jak oleje z cyfrą 0 , a uruchamiane przy siarczystych mrozach . Czy VW zabudowany jako Kamper, uzytkowany w Europie, tylko wakacyjnie, tez bezwględnie musi byc smrowany olejem zapewniajacym plynnosc w siarczyste mrozy ?
Dlatego mocno mnie zastanawia to bezwględne zalecenie , do olejow 0W , bo mnorma 508/509 tylko takie uwzględnia .
Oleje motocyklowe, gdzie moc z litra poj czesto mprzekracza 200 kM , a ich obroty maksymalne to ponad 14 tys , mają lepkosci rzedu 10-15 W i 40-50 po W . Co jeszcze ciekawe, producenci tych motocykli , zalecają w niektorych modelach wymianę filtra paliwa , co 3 wymianę oleju m mimo filtra o znacznie mniejszej pojemnosci , tej samej ilosci oleju i to dodatkowo smarującego jeszcze skrzynie biegow , oraz tarcze sprzegla, ktorych jest kilkanascie i zuzywajać sie zanieczyszczają dodatkowo olej . Cyt z instrukcji motocykla Suzuki " WAŻNE:
Przy wymianie oleju i pozostawieniu starego filtra oleju niezbędne będzie ok. 4200 ml oleju
silnikowego. "
Oleje z cyfrą 5w ,a nawet 10w , przy temperaturze pow 0 stopni pewnie mają nie gorszą plynnosc przy rozruchu , jak oleje z cyfrą 0 , a uruchamiane przy siarczystych mrozach . Czy VW zabudowany jako Kamper, uzytkowany w Europie, tylko wakacyjnie, tez bezwględnie musi byc smrowany olejem zapewniajacym plynnosc w siarczyste mrozy ?
Dlatego mocno mnie zastanawia to bezwględne zalecenie , do olejow 0W , bo mnorma 508/509 tylko takie uwzględnia .
Oleje motocyklowe, gdzie moc z litra poj czesto mprzekracza 200 kM , a ich obroty maksymalne to ponad 14 tys , mają lepkosci rzedu 10-15 W i 40-50 po W . Co jeszcze ciekawe, producenci tych motocykli , zalecają w niektorych modelach wymianę filtra paliwa , co 3 wymianę oleju m mimo filtra o znacznie mniejszej pojemnosci , tej samej ilosci oleju i to dodatkowo smarującego jeszcze skrzynie biegow , oraz tarcze sprzegla, ktorych jest kilkanascie i zuzywajać sie zanieczyszczają dodatkowo olej . Cyt z instrukcji motocykla Suzuki " WAŻNE:
Przy wymianie oleju i pozostawieniu starego filtra oleju niezbędne będzie ok. 4200 ml oleju
silnikowego. "
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
wg mnie ta rozpiętość wg SAE dotyczy WYŁĄCZNIE rozruchu "zimnego", kiedy olej już zdążył ścieknąć do miski.
W warunkach pracy "normalnej" (tj. w temperaturach znacznie wyższych) olej musi zachowywać odpowiednie parametry dla silnika i ta grafika traci znaczenie.
Zresztą SAE nie określa jedynie temperatur (tych podanych na grafice przez Ciebie) rozruchu ale też inne właściwości oleju, więc ograniczanie normy SAE jedynie do danych z grafiki jest mylące.
W warunkach pracy "normalnej" (tj. w temperaturach znacznie wyższych) olej musi zachowywać odpowiednie parametry dla silnika i ta grafika traci znaczenie.
Zresztą SAE nie określa jedynie temperatur (tych podanych na grafice przez Ciebie) rozruchu ale też inne właściwości oleju, więc ograniczanie normy SAE jedynie do danych z grafiki jest mylące.
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
Gdyby tak bylo, to nie bylo by olejow jednosezonowych , stosowanych w maszynach rolniczych , czy tez np kosiarkach do trawy . Takie oleje zimą mają konsystencję roztopionej parafiny i zoimą rozruch napelnionego nim silnika jest praktycznie niemożliwy , a uwagi choćby na zbyt duży opór jaki stawia walowi korbowemu ,zanurzonemu po czesci w oleju .
Latem jednak w temperaturach dodatnich , naturalnych dla terminow zastosowania takich maszyn, nie ustępują olejom , wielosezonowym z dowolną cyfrą przed W .
Stad zastanawia mnie dlaczego wymagany jest obecnie tylko olej klasy 0w20 , ew 5w30 , skoro ktos byc moze kupil samochod by uzywać go w porze letniej .
A od parametrow oleju nie zwiazanych z lepkoscią są zupelni inne normy jak SAE
Latem jednak w temperaturach dodatnich , naturalnych dla terminow zastosowania takich maszyn, nie ustępują olejom , wielosezonowym z dowolną cyfrą przed W .
Stad zastanawia mnie dlaczego wymagany jest obecnie tylko olej klasy 0w20 , ew 5w30 , skoro ktos byc moze kupil samochod by uzywać go w porze letniej .
A od parametrow oleju nie zwiazanych z lepkoscią są zupelni inne normy jak SAE
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
Czy ktoś otarł się o temat wymiany oleju w nowym aucie z silnikiem 1.5 TSI po 2-5 tys. Ponoć chodzi o jakieś opiłki z nowego silnika które mocno zapychają filtr... Przy odbiorze temat docierania itp. szybko ucięty, że nie trzeba A i czy ten pakiet Care pokryje taką wymianę?
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
Ja wymieniłem, zamierzam mieć auto bardzo długo. Zresztą dostałem na taką wymianę ofertę mailem od ASO .
Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki
Sprzedawca powiedział mi, że pakiet Skoda Premium Care obejmuje tylko przeglądy wg instrukcji, czyli co dwa lata.Trus pisze: ↑09 sty 2024, 21:24 Czy ktoś otarł się o temat wymiany oleju w nowym aucie z silnikiem 1.5 TSI po 2-5 tys. Ponoć chodzi o jakieś opiłki z nowego silnika które mocno zapychają filtr... Przy odbiorze temat docierania itp. szybko ucięty, że nie trzeba A i czy ten pakiet Care pokryje taką wymianę?
HDK ZdZN
Sportline 2,0 TSI.
Sportline 2,0 TSI.