Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Andrew1962 »

Oczywiście, że Twoje $$$ i decyzje. Karoq jest moim 5 autem z salonu i chyba 12 w ogóle i powiem tak, 30 lat temu miało to sens, zacząłem karierę kierowcy 37 lat wstecz, ale dziś technologia poszła na tyle do przodu, że od jakiś 15 lat wymieniam olej raz w roku :) Nie według wskazań kompa czy zaleceń producenta ale właśnie raz do roku, tj. ok. 15k km w moim przypadku i jest OK. Dzięki za odpowiedź :) Pozdrawiam

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka




Sponsor

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Sponsor


c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: c#Hunter »

Przy olejach do TSI pamiętajcie że najlepiej jak by był z ochroną LSPI. W praktyce taki olej nie jest wcale najlepszy pod względem właściwości ale w TSI to nie jest najważniejsze tylko to przeklęte LSPI (spalanie stukowe na pierścieniach).

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Andrew1962 »

c#Hunter pisze: 30 wrz 2019, 16:58 Przy olejach do TSI pamiętajcie że najlepiej jak by był z ochroną LSPI. W praktyce taki olej nie jest wcale najlepszy pod względem właściwości ale w TSI to nie jest najważniejsze tylko to przeklęte LSPI (spalanie stukowe na pierścieniach).
Dzięki za podpowiedź :)

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: c#Hunter »

Andrew1962 pisze: 30 wrz 2019, 17:05
c#Hunter pisze: 30 wrz 2019, 16:58 Przy olejach do TSI pamiętajcie że najlepiej jak by był z ochroną LSPI. W praktyce taki olej nie jest wcale najlepszy pod względem właściwości ale w TSI to nie jest najważniejsze tylko to przeklęte LSPI (spalanie stukowe na pierścieniach).
Dzięki za podpowiedź :)
Nie wiele to da bo jak szukałem to wygląda to tak, że w USA o tym głośno i maja nową normę na to czyli SN Plus a w Europie udają że nie wiedza o co chodzi. Sprawa jest dość nowa. U nas ciężko coś kupić.

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Andrew1962 »

https://www.motofaktor.pl/czym-jest-zjawisko-lspi/

Dla chcących wiedzieć więcej o zjawisku :)
Jedyne co mnie pociesza to fakt, że nasze 1,5l silniki nie są tak bardzo wyżyłowane jak te 1.0, 1.1 czy 1.2l jednostki i może nie będą tak podatne na te niechciane zjawisko?

NorbertW89
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 16:11
Samochód: Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: NorbertW89 »

michjed pisze: 25 wrz 2019, 19:52 no to olej z norma vw 504/507 to jest właśnie 5w30 więc jaki problem ?
Pierwszy z brzegu http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... life-5w30/.
I czy jesteś pewien, że instrukcja mówi tylko o normie vw 507 do 2,0 tsi ? Bo wg mnie w instrukcji do silników benzynowych jest vw 504 (vw 504/507 5w30) lub vw 508 ( vw 508/509 0w20), a do diesla 504/507 (5w30).
W instrukcji mam tylko tyle: Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4
albo API SN, (API SM). Pomyliłem sobie 507.00 z 508.00
Norma 504.00 to 5w30 , 508 to już 0w20. Turbina IHI jaka jest w silniku VAG Tsi ma zalecenia oleju 5w30 i podobno bardzo źle dla niej pracować na "wodzie" 0w20. Podobno 0w20 jest tylko ekologicznym wymysłem. Sam już nie wiem,,
Z aso nie dowiem się nic, bo na wzmiankę o 0w20 robią wielkie oczy i "standardowo" leją 5w30 z normą 507.
Czyli co, brac na wymiane 504/507 5w30 lub 5w40 i będzie ok?
Z kolei sklepy w jakich pytam, stosują się do normy 504.00 i tu proponują 5w30/5w40

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: Kraq »

NorbertW89 pisze: 02 paź 2019, 13:09
michjed pisze: 25 wrz 2019, 19:52 no to olej z norma vw 504/507 to jest właśnie 5w30 więc jaki problem ?
Pierwszy z brzegu http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... life-5w30/.
I czy jesteś pewien, że instrukcja mówi tylko o normie vw 507 do 2,0 tsi ? Bo wg mnie w instrukcji do silników benzynowych jest vw 504 (vw 504/507 5w30) lub vw 508 ( vw 508/509 0w20), a do diesla 504/507 (5w30).
W instrukcji mam tylko tyle: Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4
albo API SN, (API SM). Pomyliłem sobie 507.00 z 508.00
Norma 504.00 to 5w30 , 508 to już 0w20. Turbina IHI jaka jest w silniku VAG Tsi ma zalecenia oleju 5w30 i podobno bardzo źle dla niej pracować na "wodzie" 0w20. Podobno 0w20 jest tylko ekologicznym wymysłem. Sam już nie wiem,,
Z aso nie dowiem się nic, bo na wzmiankę o 0w20 robią wielkie oczy i "standardowo" leją 5w30 z normą 507.
Czyli co, brac na wymiane 504/507 5w30 lub 5w40 i będzie ok?
Z kolei sklepy w jakich pytam, stosują się do normy 504.00 i tu proponują 5w30/5w40
Już było pisane.
Norma VW 504 to olej 5W30.
Norma VW 508 to olej 0W20.
Sam będę zmieniał w tym miesiącu olej w swoim 1.5TSI (wymiana międzyprzeglądowa) i planuję zakup 5W30.
Tak na marginesie, jak kupujecie olej i filtr poza ASO z wymianą w ASO, to sugeruję robić to w ogólnodostępnych sklepach motoryzacyjnych i zabezpieczyć stosowną fakturę/rachunek z wymienionymi produktami, tak by kiedyś ASO nie uznało przy okazji jakiejś awarii, że olej i części pochodziły z nieznanego źródła i były przyczyną tej awarii.

NorbertW89
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 16:11
Samochód: Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: NorbertW89 »

Millers który podałeś, ma tylko normę VAG prawidłową, nie spełnia normy ACEA AC/B4 tak jak mówi książka. Też sie nada? Ja na wymianę przyjade ze swoim olejem i filtr kupie w ASO, chyba, że znajde oryginalny z kompletem uszczelek i korka, czy co to tam trzeba :)

Czy ktoś wie ile oleju wchodzi do 2.0 tsi? Tyle samo co do Ateci 2.0 tsi?

michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: michjed »

Strona 190 instrukcji obsługi ściągniętej ze strony skody https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... 0a5320fce6 (wydanie 07.2019)
"Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 508 00, ACEA C3, ACEA C5"
Z karty charakterystyki podanego oleju millers
CHARAKTERYSTYKA:
ACEA C3
VW 504.00/507.00 (aprobata)
BMW Longlife-04Mercedes Benz 229.51
Porsche C30

i żeby było śmieszniej w starszych wydaniach instrukcji karoqa jest mową o normie ACEA A3/B4 (np. moje wydanie 11.2017), jednak jest też w nich wzmianka o normie VW 502. Silnik pewnie ciągle ten sam tylko zmieniają instrukcje.
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

NorbertW89
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 16:11
Samochód: Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM

Re: Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki

Post autor: NorbertW89 »

A co z tymi korkami co zmieniają? Trzeba zakupić jakiś specjalny korek "pompowany" i uszczelkę, czy filtr razem z uszczelką już jak kupie oryginał to będzie ok?

ODPOWIEDZ