Strona 1 z 2

DSG

: 17 paź 2018, 17:44
autor: Hetman72
Czytam temat zakupu Karoqa od dawna i ciągle nie wiem na 100% jaka jest skrzynia DSG przy silniku 1.5 TSI ?
Zwykle podawany jest typ: DQ200 ale doszukałem się w 2 wypowiedziach, że jednak jakaś DQ 3xx siedzi z tym silnikiem.

Zastanawiam, się, czy jak wprowadzą (i kiedy) 4x4 do 1.5 TSI DSG7, to skrzynia będzie taka jak w 2.0TSI/2.0TDI czy jednak zwykła z 1.5TSI?

Re: DSG

: 17 paź 2018, 20:18
autor: Rafiner
Z tego co pisali na forach to do 4x4 suche się nie nadają. Do FWD jest nowa, ale sucha skrzynia 7b. Do tego 4x4 powinni dać inna mokra, ale pewnie dadzą 6b stare mokre DSG, bo wątpię żeby dali to z 2.0tsi, bo za mocna jest. Ale to niby stare DSG 6b nie jest złe.

Re: DSG

: 17 paź 2018, 20:26
autor: User karoq
viewtopic.php?p=3090#p3090 temat skrzyni byl poruszony.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Re: DSG

: 17 paź 2018, 20:28
autor: Hetman72
Był poruszany ale odpowiedzi jednoznacznej tam nie widziałem, zresztą temat dotyczył rodzaju silnika a skrzynia była tam tylko dodatkiem.

Re: DSG

: 17 paź 2018, 21:14
autor: mans
Poniżej krotkie zestawienie skrzyń DSG grupy VAG ;)
DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 250 - mokra - max 350Nm - 6 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 381 - mokra - max 380Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych

Polecam wątek o DSG z forum Seat Ateca ;)

https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 4&start=40

Re: DSG

: 17 paź 2018, 22:05
autor: Marcus
Z tego co wiem to 381 jest 4x4 mokra, jest jeszcze 380, tylko przód tez mokra.
Z ciekawostek: TSI 4x4 wchodzi do produkcji w tygodniu 47. Cenników jeszcze nie ma.

Re: DSG

: 18 paź 2018, 2:25
autor: Bomber
W TDI 2,0 4x4 jest DQ381 , w 1,6 TDI DQ200.

Re: DSG

: 18 paź 2018, 6:18
autor: Hetman72
I czytając powyższe oraz forum Seata zastanawiam się, czy do 1.5TSI 4x4 nie trafi DQ381, która jest dedykowana do napędu 4x4. Ale to jest gdybanie, konkretów brak.

Re: DSG

: 18 paź 2018, 9:51
autor: mans
Nie ma się co martwi na zapas tylko jezdzić ;)
Wystarczy przestrzegać zaleceń w użytkowaniu takiej skrzyni a wszystko powinno być ok. :)

Okazuje się, że skrzynia DSG o 7 przełożeniach też wymaga wymiany oleju
tylko jest go mniej niż w DSG 6 ;)
Cyt...
"Volkswagen zaleca wymianę oleju wyłącznie w przekładniach o sześciu przełożeniach wyposażonych w mokre sprzęgła. Taka usługa w ASO kosztuje 800 złotych (500 zł w nieautoryzowanej stacji) i zalecana jest co 60 tysięcy kilometrów.
Zdaniem fachowców, po podobnym czasie powinniśmy wymieniać olej oraz płyn hydrauliczny mechatroniki także w wersji siedmiobiegowej. Koszt około 400 złotych."

"W skrzyniach DSG z biegiem czasu zużyciu ulega komplet sprzęgieł. Niestety, okazują się niezbyt trwałe. W 7-biegowym automacie wytrzymują około 150-200 tysięcy kilometrów. W 6-stopniowej wersji nieco dłużej, bo 250-300 tysięcy. Po tym czasie pojawia się szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów, stukanie w czasie pracy skrzyni oraz opóźnione zmiany poszczególnych przełożeń. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak wymienić sprzęgła, co pochłonie od 3 do 6 tysięcy złotych. Innej alternatywy nie ma."


http://moto.pl/MotoPL/56,88389,20954030 ... 0-tys.html

Cyt...
" Co ważne, dotyczy to zarówno tak zwanych skrzyń mokrych, jak i suchych, w których producent teoretycznie nie przewiduje wymiany. Doświadczenia warsztatów zajmujących się naprawą skrzyni mówią jednak co innego: 60 tys. km i olej w każdym rodzaju skrzyni DSG nadaje się do wymiany. Co ważne, w tych zwanych suchymi są nawet dwa rodzaje olejów (przekładniowy oraz hydrauliczny) i oba powinny podlegać wymianie."

https://magazynauto.interia.pl/porady/e ... Id,2387098

Re: DSG

: 18 paź 2018, 10:14
autor: mans
Kupujemy sobie Panie taki klucz Hetman i można robić samemu remont DSG :D



Wymiana oleju ;)