Dpf, adblue

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Srucik
Posty: 4
Rejestracja: 18 paź 2018, 18:59
Samochód: Karoq 2,0 tdi

Dpf, adblue

Post autor: Srucik »

Czy koś z użytkowników karoq 2,0 tdi może się wypowiedzieć na temat trwałości dpf -u i układu adblu.



Sponsor

Dpf, adblue

Sponsor


Awatar użytkownika
Bomber
Posty: 97
Rejestracja: 05 kwie 2018, 23:58
Lokalizacja: WAW
Samochód: Karoq 2,0 TDI 4x4 Style - sprzedany

Re: Dpf, adblue

Post autor: Bomber »

Miałem w O3 ten sam silnik więc mam go i w Karoq-u. W O3 nie było jeszcze AdBlue. 5 lat bezproblemowej jazdy miałem O3 więc i tego samego spodziewam się w Karoqu.DPF był nieodczuwalny, tu też jest. Sam się wypala kiedy potrzeba. AdBlue - lejesz i jeździsz przez 10-12 kkm. :)
Pozdrawiam,

Bomber
Karoq 2,0 TDI 4x4 Style DSG

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Dpf, adblue

Post autor: c#Hunter »

Bomber pisze: 19 paź 2018, 20:04 Miałem w O3 ten sam silnik więc mam go i w Karoq-u. W O3 nie było jeszcze AdBlue. 5 lat bezproblemowej jazdy miałem O3 więc i tego samego spodziewam się w Karoqu.DPF był nieodczuwalny, tu też jest. Sam się wypala kiedy potrzeba. AdBlue - lejesz i jeździsz przez 10-12 kkm. :)
A wie ktoś jak ten adblue znosi mrozy? To w końcu roztwór wodny.

Srucik
Posty: 4
Rejestracja: 18 paź 2018, 18:59
Samochód: Karoq 2,0 tdi

Re: Dpf, adblue

Post autor: Srucik »

A jak wygląda trwałość dpf u urztkowaniu głównie po miescie.

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Dpf, adblue

Post autor: PauLkr »

To nie dpf jest głównym problem a częsta potrzeba przepalania i logika działania tego systemu wpływająca na elementy mechaniczne auta. Czyli jak jeździsz po mieście musisz specjalnie wskoczyć co jakiś czas na autostradę. Na początku może być rzadko ale z czasem jak stoisz w sporych korkach auto będzie się dopominało przepalenia coraz częściej bo nigdy sie nie przepali w 100%. Gdy komputer włącza przepalanie DPF a ty np zjedziesz z autostrady w korki, a w mieście skacze się miedzy 1-2 zjazdami z obwodnicy, to nadmiarowe paliwo które wrzucił komputer rozcieńcza olej. Po kilku takich akcjach komputer zmusza do wizyty w serwisie i wymiany oleju. Dużo zależy jakie miasto: do Krakowa, Warszawy wg mnie nie warto. Diesel lubi trasę.
Druga kwestia to szybkość nagrzewania auta w mieście, ale nie o to pytałeś.

Livologen
Posty: 18
Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:17
Samochód: Skoda Karoq

Re: Dpf, adblue

Post autor: Livologen »

Samochód tak naprawdę w trasę

KOSC964
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2018, 20:54
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 Style

Re: Dpf, adblue

Post autor: KOSC964 »

PauLkr pisze: 20 paź 2018, 20:18 To nie dpf jest głównym problem a częsta potrzeba przepalania i logika działania tego systemu wpływająca na elementy mechaniczne auta. Czyli jak jeździsz po mieście musisz specjalnie wskoczyć co jakiś czas na autostradę. Na początku może być rzadko ale z czasem jak stoisz w sporych korkach auto będzie się dopominało przepalenia coraz częściej bo nigdy sie nie przepali w 100%. Gdy komputer włącza przepalanie DPF a ty np zjedziesz z autostrady w korki, a w mieście skacze się miedzy 1-2 zjazdami z obwodnicy, to nadmiarowe paliwo które wrzucił komputer rozcieńcza olej. Po kilku takich akcjach komputer zmusza do wizyty w serwisie i wymiany oleju. Dużo zależy jakie miasto: do Krakowa, Warszawy wg mnie nie warto. Diesel lubi trasę.
Druga kwestia to szybkość nagrzewania auta w mieście, ale nie o to pytałeś.
To nie prawda, ten program bardzo sprytnie sobie radzi i nie ma problemów.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Dpf, adblue

Post autor: mans »

Bomber pisze: 19 paź 2018, 20:04 AdBlue - lejesz i jeździsz przez 10-12 kkm. :)
AdBlue przy mrozniej zimie może sprawiać niestety problemy :?

http://blog.bestdrive.pl/6983-na-co-uwa ... acy-adblue

WiMa
Posty: 13
Rejestracja: 21 gru 2018, 22:25
Samochód: Skoda Karoq 1.6 TDI SCR black magic

Re: Dpf, adblue

Post autor: WiMa »

Witam !!!
W chwili obecnej jestem jeszcze teoretykiem bo autko mam mieć za kilkanaście dni. Czy faktycznie w niskich temperaturach AdBlue zamarza i są z tym jakieś problemy, bowiem na str. 269 instrukcji (na razie .pdf) wyczytałem, że " Roztwór AdBlue® zamarza w temperaturze -11°C i niższej. System jest wyposażony w automatyczne ogrzewanie, zapewniające funkcjonalność w niższych temperaturach" PRAWDA czy FAŁSZ ???
Pozdrawiam

abedul
Posty: 74
Rejestracja: 15 lip 2021, 10:40
Samochód: 2.0 TDI 4x4

Re: Dpf, adblue

Post autor: abedul »

Ja znowu pozytywnie zdziwiony - jazda probna, potem 3500 km i ciagle widnialo na wskazaniach ze jeszcze 8000 km zasiegu adblue, ale przy informacjach ze zbiornik ma wystarczyc na te 12-15 kkm podjechalem pod dystrybutor, podejrzewajac jakas awarie czujnikow, zatankowalem do pelna i weszlo tylko 1,2 litra - troche szok - powedzcie mi 2.0 tdi naprawde poviera tak malo czy dystrybutor mial jakas awarie, bo tak na szybko liczyc to powinno wejsc ze 3-4 litry - tak pierwsze auto z adblue wiec nie wiem ;)

ODPOWIEDZ