Co warto dokupić, a co nie?

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: Kraq »

marcin pisze: 06 mar 2018, 20:59
mans pisze: 03 mar 2018, 20:42 Tylne chlapacze wyglądają niestety tragicznie w Karoqu.
Moim zdaniem nie warto za nie dopłacać bo są po prostu szpetne ;)
Gdzie w cenniku/konfiguratorze są te chlapacze? Jaka ich cena?
Chlapacze powinieneś dostać w gratisie ;-)



Sponsor

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Sponsor


rafamiga
Posty: 20
Rejestracja: 09 cze 2018, 18:01

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: rafamiga »

Ja trochę żałuję, że mój K nie ma Varioflex. Gdybym mógł wybierać to dołożyłbym do konfiguracji, a odjąłbym tempomat z ACC, ze zwykłym lepiej mi się jeździ [no ale to kwestia gustu].

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: PauLkr »

Posiada ktoś pakiet na bezdroża? Jest sens brać jeśli nie planuje się off-roadu?

Warto kupować żeby ochronić się przed wodą i solą w zimie? Jeśli są otwory to efekt może być odwrotny - sól będzie się kumulować.
Czy utrudnia to dostęp zwierzętom? Czy nie jest tak że jak już wejdzie to zmasakruje całe auto próbując znaleźć wyjście?

Zastanawiam się również nad isofixem na fotelu pasażera. Są z nim jakieś problemy np. niewygodnie się siedzi albo nie da się dopasować fotelika?

MichalO
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2018, 18:02
Samochód: Skoda Karoq 1.5TSI manual

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: MichalO »

Temat pakietu na bezdroża poruszany był na forum Kodiaka, tam ( o ile dobrze pamietam) chodziło o dodatkowe osłony podwozia. Zastanawiano się tam czym różnią się dodatkowe osłony od tych standardowych, które są montowane ( a standardowo osłaniaja prawie całe podwozie oprócz tlumika) w każdym Kodiaku ( Karoq też je ma). Wg. mnie to zbędny wydatek, duża lepiej zainwestować w instalacje pod hak.
Co do Isofixa to mam takowy i nie odczuwam żadnego dyskomfortu podczas siedzenia.
Obrazek

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: PauLkr »

Dziękuję za odpowiedź i zdjęcie. Liczyłem że isofix lepiej wygląda - oglądałem na fotelu pasażera w innym aucie i wydawało się to bardziej zamaskowane. A jest ono faktycznie użyteczne skoro to typ semi-universal? Bo rozumiem że to musi być specjalny fotelik którego potem się na tył tak łatwo przepiąć nie da. Możesz coś napisać o tym czy zadowolony jesteś z tej funkcji. Nie mam jeszcze doświadczenia w kwestii fotelików - myślę przyszłościowo ;) .

Nie wiedziałem że Karoq ma już osłony, to faktycznie podważa sens pakietu.

MichalO
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2018, 18:02
Samochód: Skoda Karoq 1.5TSI manual

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: MichalO »

Tak naprawdę to te uchwyty wcale nie rzucaja się w oczy- zdjęcie zrobiłem z poziomu siedziska i dlatego tak je widać. To jest pełno prawny Isofix, oczywiście niektóre foteliki mają jeszcze jeden punkt mocowania ( z tylu fotela) ale ja osobiście nie spotkałem fotelika, który by z tego punktu korzystał. Ja stosuje jazdę z przodu jako nagrodę dla dziecka, ale mam już większe dzieci, raczej że względu bezpieczeństwa nie woził bym malucha z przodu, szczególnie gdyby fotelik wymagał wyłączenia poduszki.

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: PauLkr »

Co do wożenia z przodu to tez sie zgadzam że jest to obarczone większym ryzykiem. Jednakże chciałbym pojeździć karoqiem dłużej i myślę o tym żeby zabezpieczyć się na rzadkie sytuacje typu przewiezienie dziecka z przodu i 3 pasażerów z tyłu (co z fotelikiem z tylu bywa często niemożliwe) albo do zlobka blisko domu w osiedlu. Na pewno nie ma mowy o jakiejś dłuższej jeździe czy drogami o podwyzszonej predkosci. Sprawdzalem tez ze fotel pasażera można bardzo odsunąć do tylu.
Generalnie przekonałeś mnie że skoro nie przeszkadza to warto zamówić żeby kiedyś mieć wybór.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: M a r c i n »

MichalO pisze: 30 cze 2018, 16:19 Temat pakietu na bezdroża poruszany był na forum Kodiaka, tam ( o ile dobrze pamietam) chodziło o dodatkowe osłony podwozia. Zastanawiano się tam czym różnią się dodatkowe osłony od tych standardowych, które są montowane ( a standardowo osłaniaja prawie całe podwozie oprócz tlumika) w każdym Kodiaku ( Karoq też je ma). Wg. mnie to zbędny wydatek, duża lepiej zainwestować w instalacje pod hak.
Co do Isofixa to mam takowy i nie odczuwam żadnego dyskomfortu podczas siedzenia.
Obrazek

Grubością. Pod silnikiem standardowo masz zwykły plastik 2-3mm grubości. Przy pakiecie na bezdroża wstawiana jest znacznie mocniejsza płyta kompozytowa.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: PauLkr »

Mam jeszcze trochę czasu na modyfikacje zamówienia więc przejrzałem jeszcze raz cennik i zastanawiam się nad kilkoma rzeczami:


Trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (radio, telefon) dla samochodów z automatyczną przekładnią DSG z łopatkami do zmiany przełożeń 400

Jedyny powód dla którego się nad tym zastawiam to wygodne hamowanie silnikiem (wiem że można też to zrobić dźwignią zmiany biegów), wykluczam sportową jazdę. Przewaga nad manipulowaniem dźwignią jest na pewno to że umożliwia szybką reakcję i jak czytałem instrukcję powrót do automatycznego trybu jest automatyczny po jakimś czasie.
Czy dsg dobrze sobie radzi z górami? Bardzo przyśpiesza z góry czy stara się utrzymać stałą prędkość?
Cena nie jest duża, a nie chcę brać czegoś co będzie dla mnie niepraktyczne, albo będzie przeszkadzało np. przez przypadkowe wciśnięcie. Ktoś ma doświadczenie?


PARK ASSIST - system wspomagania parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu z MANOEUVRE ASSIST 1400

Ktoś ma jakieś dobre lub złe doświadczenia z tym systemem? Dla mnie ten system ma sens tylko wtedy jak jest w stanie sobie poradzić w sytuacji w której człowiekowi jest trudno - zaparkowanie w 2,5 metrowym miejscu to nie jest jakiś wyczyn. Jak jest ciaśniej i działa to już to ma jakiś sens.
Jak sobie radzi z parkowaniem kiedy z jednej strony jest auto a z drugiej inna przeszkoda np: ściana, filar, słupki (w bardzo bliskiej odległości tak że nie można otworzyć prawych drzwi).
Jak sobie radzi z wyjazdem z prostopadłego miejsca parkingowego kiedy ulica jest bardzo wąska (np jednokierunkowa, parking wielostanowiskowy na dworcu lub pod pracą).
Czy warto kupić system tylko dla większej ilości czujników, czy to jakoś pomaga?
Albo taka sytuacja: parkuje samodzielnie prostopadle przodem i wybieram takie miejsce żebym wjechał na raz - nie ma auta z prawej strony. Gdy chce wyjechać z parkingu z prawej już stoi auto i to bardzo blisko - nie jestem w stanie otworzyć drzwi. System wyjedzie sam?

Jeśli komuś to pomoże to rozważałem i odrzuciłem:
Podwójna podłoga bagażnika 800 - cena nieadekwatna do tych kilku sytuacji w roku kiedy składam fotele a i tak nie zawsze potrzeba płaskiej podłogi, można też coś podłożyć, trochę też się miejsca w bagażniku traci
Gniazdo 230V, USB w tylnej części podłokietnika 900 - 230V raczej bym nie użył, najlepsza przejściówka do usb 50pln, 2x mocniejsza przetwornica jako samodzielne urządzenie 150 pln, nie jest to estetyczne rozwiązanie ale 900 PLN to przegięcie, szkoda że samo usb nie jest w standardzie...
Pakiet Asystentów Kierowcy - mam zamówione tylko BlindSpot i ACC (wersja style), czyli nie mam Line Assist i jazdy w korku. Line Assist mnie denerwował, na polskich drogach z jakością linii też różnie bywa. Na jeździe próbnej włączyło mi się jak chciałem ominąć przeszkodę na jezdni przez dojechanie blisko lewej linii. Sytuacja była oczywista i bez ryzyka a poczułem działanie systemu. Wiadomo że mi kierownicy nie wyrwało z rąk, ale co jakby sytuacja była ryzykowna, a ja poczuje coś na kierownicy. Mogę się wtedy niepotrzebnie zastanawiać co się dzieje zamiast szybko odpowiednio reagować. Jako kierowca wiem kiedy niezamierzona zmiana pasa ma sens i ratuje mnie. Nie chce żeby mnie coś informowało że robię źle bo jako kierowca działając automatycznie mogę być niepotrzebnie tym zaskoczony. Po autostradach mało jeżdżę.

Awatar użytkownika
Bomber
Posty: 97
Rejestracja: 05 kwie 2018, 23:58
Lokalizacja: WAW
Samochód: Karoq 2,0 TDI 4x4 Style - sprzedany

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: Bomber »

Jak masz rozpoznawanie znaków drogowych (za 200pln) to możesz dokodować Line Assist :)
Pozdrawiam,

Bomber
Karoq 2,0 TDI 4x4 Style DSG

ODPOWIEDZ