Co warto dokupić, a co nie?

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Marcus
Posty: 102
Rejestracja: 22 kwie 2018, 23:25
Lokalizacja: Beskidy
Samochód: Karoq 1.5 TSi DSG 4x4

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: Marcus »

Ostatnio jechałem Atecą z AID, są plusy i minusy.
Na pewno na plus funkcjonalność, wyświetlanie dodatkowych funkcji, nawigacji.
Nie wiem czy mapę z telefonu da się wyświetlać też na AID czy tylko na "radiu"?
Na minus i to zdecydowany, ekran jest postawiony prawie pionowo a nie pochylony w stronę kierowcy.
Dziwnie się na to patrzy i mnie to osobiście irytowało. Może kwestia przyzwyczajenia.
W Skodzie też jest tak pionowo?
I kwestia jak to wygląda w nocy, na ile można zredukować jasność.
Ja bym chyba jednak brał.



Sponsor

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Sponsor


hygge
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2018, 14:00

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: hygge »

Niestety nie ma możliwości wyświetlania map Google z Android Auto na AID :/

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: PauLkr »

Opisałem moje spostrzeżenia co do wyposażenia, niektóre elementy są w standardzie w wersji Style.

Żałuje że nie wziąłem dwustronnej maty bagażnika. Chyba działałaby z tymi ściankami na rzepy i dobrze by pasowała. Kupiłem jakąś nieoryginalną - 2x tańszą i jednak spora różnica w jakości i spasowaniu.

Kupiłem oryginalny dywanik na tunel za ok 35 PLN i nie mam zastrzeżeń.

Co do ACC to sprawdziły się moje przypuszczenia że z miastem to nie gra totalnie. Dobrze więc ze nie wziąłem LineAssist (czyli tzw TJA). W wersji bez LA nie prowadzi po liniach. Auto hamuje za wcześnie, rusza ospale, niepotrzebnie zwalnia co musi dziwnie wyglądać dla kogoś kto jedzie z tyłu. Na pewno nie jest to do jazdy w prawdziwych korkach bo wykazujemy się nadzwyczajną uprzejmością robiąc sporo miejsca przed maską. Do płynnej jazdy z małą prędkością ok, ale jak są stopy co 2m to bez sensu.

Podgrzewanej szyby jeszcze nie używałem ale w słoneczne dni i w nocy faktycznie widać druciki. W nocy zniekształcają światła, ale jak przestajemy o tym myśleć to mózg to koryguje i wszystko jest ok. Nie sprawdziłem jeszcze w totalnej ciemności gdy ktoś świeci z naprzeciwka.

Ambintowe podświetlanie to taki bajer, po 2 dniach zjechałem na minimum z mocą (nie na 0) podobnie z oświetlaniem na nogi. Przy większej mocy nie sprawdzało się w nocy, podobnie podświetlanie zegarów i przycisków - ok 20% mocy jest ok

Posiadam zestaw naprawczy i sporo przestrzeni jest pod podłogą w bagażniku.

ISOFIX z przodu nie przeszkadza w niczym

KESSY - fajny bajer, ale powinno być tak że zamknięty z pilota można otworzyć tylko z pilota bez specjalnych gestów

Sportowa kierownica - bardzo jestem zadowolony, dzięki ściętemu dołowi faktycznie lepiej się wchodzi jak ktoś jest wysoki i ma wysoko fotel, szybciej też się orientuję czy koła są prosto co przydaje się przy precyzyjnym parkowaniu, bardzo mi też odpowiada faktura materiału

Kamera - bardzo się przydaje ale wydaje mi się że linie są minimalnie za szeroko, ale to kwestia nauczenia się jak to się ma do rzeczywistości. Jadąc na liniach nie mieszczę się w garażu wg wizualizacji.

Czujniki parkowania - od ok 20-25 piszczą ciągłym sygnałem, nawet dość precyzyjnie można na nich jeździć, myślałem że będzie gorzej, wizualizacja na ekranie też bardzo przydatna

BLIND SPOT DETECT - lusterka są na tyle dobre że możnaby bez tego żyć, z wnętrza też dużo widać do tylu i na boki, szkoda że lampka jest pomarańczowa bo przy szybkim spojrzeniu w nocy można pomylić z kierunkowskazem, największy zysk odczułem w nocy na autostradzie, mniej się trzeba zastanawiać jaką prędkość i jakim pasem ktoś jedzie jak widać tylko ciemność i odbite światła w lusterkach

LEDy - może auto ładniej wygląda, ale widzę wiele niepraktycznych stron tego standardu pomijając kwestie przyszłościowe to najbardziej boli linia odcięcia miedzy bardzo jasno - czarno, nie ma przejścia stopniowego tylko po prostu poza zakresem świecenia jest czarno. Ponadto bardziej mi odpowiada barwa światła H7, tu jest zimne. Czasem dziwnie działa algorytm poziomowania, pomagałem sobie drogowymi. Na typowych drogach nie ma raczej problemu.

AUTO LIGHT ASSIST - (dla świateł drogowych) trzeba włączyć ręcznie za każdym razem jak odpalimy silnik... trochę absurdalne

Rafiner
Posty: 54
Rejestracja: 21 wrz 2018, 22:44
Samochód: Kiedyś Fabia2, teraz Ateca 1.5tdi DSG

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: Rafiner »

Bardzo fajna wypowiedz. Ja sam się zastanawiam, czy nie lepiej wziąć wersje ambition i dodać parę dodatków pomijając ambilight i ledy, a do tego mamy ekonomiczny rozmiar felg. W zastepstwie za to dobrać DSG.

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: PauLkr »

Dla mnie głównym powodem żeby wziąć Style były srebrne relingi i listwy. Przy kolorach które rozważaliśmy z żoną (Szary Bussines, Cappuccino, Biały) po prostu czarny źle wyglądał. Przy białym jeszcze ujdzie, ale nie ma efektu WOW. Widziałem Karoqa w szarym business z czarnymi relingami i wyglądał wg mnie nieatrakcyjnie. Czarny, szary quartz to najlepsze kolory do czarnych relingów i listw.
Jak do tańszej wersji dołożyłem to co chciałem, a nie było dużo tego - pakiet, acc, listwy, BS itd... To zrobiła się już prawie cena Style która ma podgrzewane fotele (to akurat nie jest mi niezbędne, ale stąd już blisko do podgrzewanej szyby a o tym zawsze marzyłem), latarkę w bagażniku i te ledy w drzwiach i reflektory. Więc wybrałem mimo tych nieszczęsnych felg wersję najwyższą. Na zimowy komplet trzeba wyłożyć 4000 prawie (17"). W Ambition wrzuciłbym Goodyear4Seassons i byłbym szczęśliwszy.

Podsumowując jeszcze moją poprzednią wypowiedź nie popełniajcie mojego błędu - od razu brać dwustronną matę bagażnika i nie liczyć na zamienniki. Bardzo polecam też kierownicę sportową, nawet bez łopatek (ja nie brałem bo można włączyć tryb manualny na dźwigni DSG).

Jak ktoś rozważa nawigację to też wydaje mi się że nie ma sensu - Android Auto działa doskonale, nawigacja, wybieranie głosowe celu przyciskiem na kierownicy i zoomowanie przyciskami przy Bolero.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2018, 19:46 przez PauLkr, łącznie zmieniany 2 razy.

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: c#Hunter »

Rafiner pisze: 28 wrz 2018, 18:47 Bardzo fajna wypowiedz. Ja sam się zastanawiam, czy nie lepiej wziąć wersje ambition i dodać parę dodatków pomijając ambilight i ledy, a do tego mamy ekonomiczny rozmiar felg. W zastepstwie za to dobrać DSG.
Też tak kombinowałem i teraz mocno myślę czy dobrze zrobiłem, że wziąłem Style ;) Ostatecznie olałem bo mam spora zniżkę plus leasing to jak coś po 3 latach Style może być łatwiej dobrze sprzedać.

BTW: LED w Karoq to VW basic czyli jest ryzyko że dobre H7 byłyby lepsze no i na pewno tańsze jakby co. Tak czy siak wielkie dzięki za wpis PaulKr bo takie wpisy są wiele warte w przeciwieństwie do mojego gdybania ;) Jak już odbiorę swojego też napisze opinie o wyposażeniu.

Edit: co dokładnie daje ta dwustronna mata bagażnika w praktyce?

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: User karoq »

Napewno bardzo dobra opcja bylo zakupu 2.0 tdi ,dsg z 4x4 . :D :D :D

MichalO
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2018, 18:02
Samochód: Skoda Karoq 1.5TSI manual

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: MichalO »

Ja akurat mam wersję Ambient i prawie mi ona wystarcza... :) , teraz po sześciu miesiącach użytkowania wiem, że dodatkowo dokupiłbym koniecznie ACC (nie mogę sobie tego wybaczyć, że tego nie mam). Dodatkowo, wg mnie, dobrym rozwiązaniem jest instalacja pod hak, bo widzę, że teraz może być problem z jego montażem. Z rzeczy które mam poza standardem to podgrzewana szyba, miałem taką szybę w Fokusie i nie wyobrażałem sobie samochodu bez tego bajeru (o ile jest dostępny). Przed Skodą miałem Hyundaia, który nie miał podgrzewanej szyby i skończyło się to tym, że po kilku latach użytkowania szyba była tak porysowana (przez chaotyczne skrobanie), że nadawała się do wymiany. Wystarczy jeden pokaz jej zalet aby się w niej zakochać - a to że paski a nie folia...no cóż. Varioflex też jest fajny i mimo obiegowych opinii ja używam go dość często, jedyna wada to to, że podłokietnikiem jest cały środkowy fotel (trochę zabiera miejsca) no i obszycie "blatu" podłokietnika zwykłą tkaniną powoduje, że bardzo się brudzi (szczególnie przy dwóch małych brzdącach na tylnych siedzeniach) -szkoda, że nie ma na to jakiejś nakładki. Co do Android Auto to mogę powiedzieć, że działa świetnie i zazdroszczą mi tego liczni posiadacze standardowej nawigacji.
Pozdrawiam

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: Kraq »

PauLkr pisze: 28 wrz 2018, 14:51 Opisałem moje spostrzeżenia co do wyposażenia, niektóre elementy są w standardzie w wersji Style.

Żałuje że nie wziąłem dwustronnej maty bagażnika. Chyba działałaby z tymi ściankami na rzepy i dobrze by pasowała. Kupiłem jakąś nieoryginalną - 2x tańszą i jednak spora różnica w jakości i spasowaniu.

Nie rozumiem, jaki masz problem z matą dwustronną. Można ją dokupić w ASO lub w necie. Ja dostałem ją w gratisie. Czy jest fajna? I tak używam strony materiałowej, po tej drugiej plastikowej strasznie wszystko lata po bagażniku (jest śliska jak lód). Lepiej dokupić oryginalne akcesoria w necie po zakupie, bo wychodzi taniej niż w salonie.

Kupiłem oryginalny dywanik na tunel za ok 35 PLN i nie mam zastrzeżeń.

Ja dokupiłem komplet dywaników gumowych łącznie z tunelem. Bardzo są fajne. Niepotrzebnie wziąłem jako opcję dywaniki materiałowe za 200 zł. Bo leżą i się kurzą.

Co do ACC to sprawdziły się moje przypuszczenia że z miastem to nie gra totalnie. Dobrze więc ze nie wziąłem LineAssist (czyli tzw TJA). W wersji bez LA nie prowadzi po liniach. Auto hamuje za wcześnie, rusza ospale, niepotrzebnie zwalnia co musi dziwnie wyglądać dla kogoś kto jedzie z tyłu. Na pewno nie jest to do jazdy w prawdziwych korkach bo wykazujemy się nadzwyczajną uprzejmością robiąc sporo miejsca przed maską. Do płynnej jazdy z małą prędkością ok, ale jak są stopy co 2m to bez sensu.

Mam ACC i nie mam zastrzeżeń. Świetnie działa na trasie. W mieście nie używam. Lane Assist też mam i działa dobrze w trasie. BSD nie mam i nie brakuje mi tego. System ma tak ograniczone pole działania (20 m w Karoqu), że od zapalenia lampki w lusterku do możliwej reakcji kierowcy mamy ułamek sekundy, a wtedy wyprzedzający nas samochód jest już na równi z nami.

Podgrzewanej szyby jeszcze nie używałem ale w słoneczne dni i w nocy faktycznie widać druciki. W nocy zniekształcają światła, ale jak przestajemy o tym myśleć to mózg to koryguje i wszystko jest ok. Nie sprawdziłem jeszcze w totalnej ciemności gdy ktoś świeci z naprzeciwka.

Świadomie jej nie brałem ze względu na zastosowany typ grzania (druty), które po prostu bardzo widać. W nocy odbijają się na niej refleksy ze świateł nadjeżdżających z naprzeciwka (takie opinie czytałem). Gdyby to była folia grzewcza odbijająca dodatkowo w lecie promieniowanie cieplne to by była inna rozmowa.


Ambintowe podświetlanie to taki bajer, po 2 dniach zjechałem na minimum z mocą (nie na 0) podobnie z oświetlaniem na nogi. Przy większej mocy nie sprawdzało się w nocy, podobnie podświetlanie zegarów i przycisków - ok 20% mocy jest ok

Bardzo fajna rzecz, polecam tę opcję. Samochód zyskuje przez to oświetlenie odrobinę luksusu.

Posiadam zestaw naprawczy i sporo przestrzeni jest pod podłogą w bagażniku.

Zestaw naprawczy nie zastąpi dojazdówki. Ja dokupiłem dojazdówkę.

ISOFIX z przodu nie przeszkadza w niczym

Nie mam

KESSY - fajny bajer, ale powinno być tak że zamknięty z pilota można otworzyć tylko z pilota bez specjalnych gestów

Mogłoby tak być. Ale nie jest.

Sportowa kierownica - bardzo jestem zadowolony, dzięki ściętemu dołowi faktycznie lepiej się wchodzi jak ktoś jest wysoki i ma wysoko fotel, szybciej też się orientuję czy koła są prosto co przydaje się przy precyzyjnym parkowaniu, bardzo mi też odpowiada faktura materiału

Sportowa kierownica nie ma opcji podgrzewania. Ja mam normalną. Nie mam z nią problemu. Miejsca pod nią jest dosyć.

Kamera - bardzo się przydaje ale wydaje mi się że linie są minimalnie za szeroko, ale to kwestia nauczenia się jak to się ma do rzeczywistości. Jadąc na liniach nie mieszczę się w garażu wg wizualizacji.

Kamera w Karoqu jest z Rapida, Jednym słowem dziadostwo. Rozdzielczość marna. Brak wyboru kąta patrzenia kamery (w Hondzie Civic X można sobie to wybrać podczas parkowania - a samochód tańszy).

Czujniki parkowania - od ok 20-25 piszczą ciągłym sygnałem, nawet dość precyzyjnie można na nich jeździć, myślałem że będzie gorzej, wizualizacja na ekranie też bardzo przydatna

Działają doskonale w porównaniu do Opla Astry V, gdzie nie można ich przyciszyć ani wybrać tonu dźwięku.

BLIND SPOT DETECT - lusterka są na tyle dobre że możnaby bez tego żyć, z wnętrza też dużo widać do tylu i na boki, szkoda że lampka jest pomarańczowa bo przy szybkim spojrzeniu w nocy można pomylić z kierunkowskazem, największy zysk odczułem w nocy na autostradzie, mniej się trzeba zastanawiać jaką prędkość i jakim pasem ktoś jedzie jak widać tylko ciemność i odbite światła w lusterkach

Nie mam

LEDy - może auto ładniej wygląda, ale widzę wiele niepraktycznych stron tego standardu pomijając kwestie przyszłościowe to najbardziej boli linia odcięcia miedzy bardzo jasno - czarno, nie ma przejścia stopniowego tylko po prostu poza zakresem świecenia jest czarno. Ponadto bardziej mi odpowiada barwa światła H7, tu jest zimne. Czasem dziwnie działa algorytm poziomowania, pomagałem sobie drogowymi. Na typowych drogach nie ma raczej problemu.

Rewelacji nie ma. Oczywiście świecą w innej barwie niż halogeny. Jaśniej nie mogą świecić bo obowiązuje określona norma jasności dla świateł samochodowych w UE. Może świecą ciut szerzej, lepiej doświetlają pobocze. Ta czarna linia odcięcia wynika pewnie z konstrukcji lampy, przed żarówką jest płaska długa powierzchnia jak płyta lotniska i właśnie to ogranicza światło.
Do poczytania - lepsze czyli gorsze: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... sze/3kd5j6


AUTO LIGHT ASSIST - (dla świateł drogowych) trzeba włączyć ręcznie za każdym razem jak odpalimy silnik... trochę absurdalne

Działa dobrze w terenie słabo oświetlonym. Idiotycznie się wyłącza ten system gdy jest aktywny, a światła drogowe nie załączone automatycznie, trzeba wtedy najpierw włączyć światła drogowe (oślepić kogoś), a potem je wyłączyć. Jakiś debil to wymyślił.

root
Administrator
Posty: 327
Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: Co warto dokupić, a co nie?

Post autor: root »

Ale razem z Blind Spot Detect jest Rear Traffic Alert, a to jest cudowny system.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

ODPOWIEDZ