Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
tomo
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2017, 10:00

Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: tomo »

Pojawiają się informacje, że samochód z tym silnikiem jest dosyć... ospały ze względu na przełożenia skrzyni.
Piszcie o waszych doświadczeniach po testach bądź zakupie :)
Jeżeli pojawią się nowe materiały lub informacje czy zmienili przełożenia również dawajcie znać.



Sponsor

Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Sponsor


mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: mans »

Całą prawdę o manualnej skrzyni biegów z silnikiem 1.5 TSI mamy w teście Pertyna.



Co do zmiany przełożeń to nie liczył bym na to bo to manual i skrzynia ma taką charakterystykę jaką ma i jest to celowy zabieg VAG.
Gdyby chodziło o skrzynie DSG to wystarczyła by zmiana oprogramowania a tak jest jak jest.
Odbyłem jazdę testową dwa dni temu Karoqiem 1.5 TSI DSG 7 i powiem szczerze nie wyobrażam sobie, żeby zamawiać 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów ,bo po prostu nie ma to sensu w tym aucie ;)
Skrzynia DSG 7 w połączeniu z tym silnikiem jest po prostu fenomenalna.
Polecam wszystkim niedowiarkom i sceptykom jazdę próbną ;)

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: Kraq »

Co nie oznacza, że ten samochód ze skrzynią w manualu nie jedzie. Bo jedzie i to całkiem nieźle. Jeśli mówimy o odczuciach Pertyna w czasie jazdy, to największym problemem mogą być te spadające obroty po zmianie biegu, skutkujące koniecznością ciągłego wkręcania na obroty silnika, czego skutkiem jest radykalnie większe zużycie paliwa (+2 litry). I tu jest główny problem ustawień tego silnika/skrzyni biegów. Jeśli on nadal występuje. Ciekawe gdzie tkwi problem, bo szukałem w necie wartości przełożeń dla poszczególnych biegów i przełożenia przekładni głównej skrzyni biegów. Te wartości dla skrzyni biegów w silniku 1.5TSI w Skodzie Karoq i Seacie Arona (też testowanej przez Pertyna) są identyczne. A przecież Arona jeździ świetnie. Nie mogłem znaleźć wartości przełożeń dla 1.5TSI w Golfie. Co ciekawe przełożenia skrzyni biegów są prawie takie same zarówno dla silnika 1.5TSI 150KM jak i dla diesla 1.6 115KM.

Samson
Posty: 46
Rejestracja: 21 paź 2017, 19:44

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: Samson »


A manual na papierze jest szybszy i dynamiczniejszy.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: mans »

Na papierze może i tak ale tylko o 0,2s bo manual osiąga 0-100km/h w 8,4s a z DSG 0-100km/h 8,6
W teście poniżej z DSG wyszło 8,5S także różnica żadna w stosunku do manuala ale za to jaka wygoda w codziennym użytkowania.



Dodatkowy atut skrzyni DSG to 7 biegów czyli obroty mogą być niższe np. jadąc autostradą 140 km/h niż w 6 biegowym manualu chociaż pewności nie mam bo jeszcze nie ma aut demo z tą skrzynią ;)
Moim zdaniem jak kupować Karoqa 1.5 TSI to tylko z DSG 7 ;)

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: mans »

Test z jazdy 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów i widać, że auto ładnie się zbiera ;)
Co ciekawe są ustawienia trybów jazdy jak ze skrzynią DSG


Awatar użytkownika
NAIMAD71
Posty: 126
Rejestracja: 17 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: NAIMAD71 »

tomo pisze: 30 lis 2017, 17:39 Pojawiają się informacje, że samochód z tym silnikiem jest dosyć... ospały ze względu na przełożenia skrzyni.
Piszcie o waszych doświadczeniach po testach bądź zakupie :)
Jeżeli pojawią się nowe materiały lub informacje czy zmienili przełożenia również dawajcie znać.
Zaznaczam na początku to są moje odczucia i spostrzeżenia,pozatym 200 km to za mało żeby ocena była wiarygodna-im więcej testujących tym więcej opini. 1- Światła świecą super nie zaobserwowałem że nisko, automatyka ok (jeżdziłem tyłko wieczorem po pracy test o odpowiedniej porze),nie parują dlaczego miały by parować-wcześniej miałem Rapida 3 lata i też nie parowały. 2-Bałem się 18'' ale są super rewelacja zawieszenie mega przyjemność z jazdy najlepsze jakie miałem, a miałem to -
(Hyundaj Tucson 4x4 CRDI 2.0, Nissan Qashqai 1,2 benzyna ,Skoda Rapid 1,2 benzyna. 3- Fotele sportowe są super w Rapidzie też miałem sportowe materiałowe, dużo lepsze od standardowych trzymanie boczne bardzo dobre wręcz wyśmienite ale zależy od objętości osoby siedzącej -moja budowa drobna 177 cm waga 73 kg ,na temat większego osobnika nie mogę się wypowiadać. 4-Audio- nic nie ustawiałem, nie było czasu na to, może póżniej- gra bardzo dobrze miło zaskoczony jestem- jak ustawie tony i opóżnienia to będzie zajebiście.5- Układ kierowniczy pracuje bardzo dobrze jest precyzyjny, mam Driving Mode ,myśle ze za mało km nakręciłem, żeby coś więcej napisać, po 1000 coś dodam. 6 -Skrzynia biegów nie haczy, nie jest to masło- biegów nie trzeba szukać, działa dobrze jeśli się do końca sprzęgło wciska.po 1000km coś dodam. Spalenie w trybie NORMAL 6,4l/100 - jazda tylko po mieście ,zaznaczam to jest spalanie średnie nie chwilowe.Auto na dotarciu po 1500 dam znać jakie jest. 900 km przejechane trochę miasto ,większość drogi krajowe max 100 km/h-docieranie silnika (spalanie 5,5l).Napiszę kilka zdań o 6 biegowej szkrzyni manualnej-pracuje bardzo dobrze i to nie prawda ze zamula i trzeba wyżej ciągnąć powyżej 2200 obrotów.Bieg wyższy wrzucam 1800-1900 obr. po wrzuceniu biegu obroty nie spadają na 1000 lub 1100 i auto nie zamula- to nie prawda. Na yutube Petryn ględzi- gościu podaje że auto z tym silnikiem(1,5- 150 KM i manualem) zamula ,że ma inne przełożenia-(nie testowałem golfa w tej konfiguracji) ,że spalanie wzrasta po trzeba go wyżej kręcić to BZDURA.Na ustawieniu ECO na 1 ruszanie jest masakryczne, rusza się bardzo wolno,trzeba uważać ,żeby zdążyć na lewo skręcie (jeśli jest szybki ruch),NORMAL już jest bardzo dobrze , SPORT jest super jak na takie auto-(to nie sedan sportowy).Nie trzeba się bać manualu samemu ocenić czy warto dokładać do DGS przeliczyć koszty i pomyśleć czy będzie problem z odsprzedażą DSG. 1600 km przejechane trasa Kędzierzyn-Kożle Zakopane spalanie po trasie 5l/100 jestem mega zadowolony :mrgreen: Pozdrawiam

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: M a r c i n »

mans pisze: 01 gru 2017, 11:33 Całą prawdę o manualnej skrzyni biegów z silnikiem 1.5 TSI mamy w teście Pertyna.



Co do zmiany przełożeń to nie liczył bym na to bo to manual i skrzynia ma taką charakterystykę jaką ma i jest to celowy zabieg VAG.
Gdyby chodziło o skrzynie DSG to wystarczyła by zmiana oprogramowania a tak jest jak jest.
Odbyłem jazdę testową dwa dni temu Karoqiem 1.5 TSI DSG 7 i powiem szczerze nie wyobrażam sobie, żeby zamawiać 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów ,bo po prostu nie ma to sensu w tym aucie ;)
Skrzynia DSG 7 w połączeniu z tym silnikiem jest po prostu fenomenalna.
Polecam wszystkim niedowiarkom i sceptykom jazdę próbną ;)
Szczerze powiedziawszy, jestem sceptycznie nastawiony do testów sponsorowanych, jakie można znaleźć w gazetach, natomiast jeszcze bardziej sceptycznie podchodzę do testów osób pokroju Petryna o (co by tu się oszukiwać) wątpliwej technice jazdy. Na pewno na tyle wątpliwej, że z bardzo dużym przymróżeniem oka traktuję wypowiedzi, jak ta którą porusza Petryn. Wszystko zależy od techniki zmiany biegu. Że niby zbyt szybko obroty opadają - lekkie koło zamachowe w samochodach stricte przygotowanych do sportu, daje ten sam efekt, a nikt w sporcie na to nie narzeka. To my dostosowujemy się jako kierowcy do typu i charakterystyki prowadzonego pojazdu, a nie pojazd do nas bo ten z kolei został zaprojektowany raz i nie zmieni postanowień inżynierów ;)

DSG pracuje przyjemnie, szybko i sprawnie. Jak ktoś się raz rozleniwi przy automacie, to już raczej nie chce wrócić do manuala :) A porównując na prostej oba warianty - szczerze? Jeśli ktoś namacha się odpowiednio lewą nogą i prawą ręką to poza papierem DSG zostaje nadal w tyle ;)
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Tomasz Szenszyl
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2019, 7:59
Samochód: Karoq, Style, 1.5 TSI, Manual

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: Tomasz Szenszyl »

Przedstawiona teoria w teście Pertyna to jest BZDURA!!! Mam przed sobą dane z homologacji GOLF 1.5 TSI MANUAL rocznik 2019 oraz KAROQ 1.5 TSI MANUAL rocznik 2019. Wg tych informacji różnica przełożenia występuje tylko i wyłącznie na I biegu, reszta jest taka sama. Mam zdjęcia jak by co.

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Silnik 1,5 TSI z manualną skrzynią biegów

Post autor: Kraq »

Tomasz Szenszyl pisze: 21 lis 2019, 8:13 Przedstawiona teoria w teście Pertyna to jest BZDURA!!! Mam przed sobą dane z homologacji GOLF 1.5 TSI MANUAL rocznik 2019 oraz KAROQ 1.5 TSI MANUAL rocznik 2019. Wg tych informacji różnica przełożenia występuje tylko i wyłącznie na I biegu, reszta jest taka sama. Mam zdjęcia jak by co.
Dane ze strony samego Pertyna. W przypadku Karoqa i Arony oba 1,5TSI MT przełożenia są takie same.
Przełożenia poszczególnych biegów: I-4.111 II-2.118 III-1.360 IV-1.029 V-0.857 VI-0.733 R-4.000
Przełożenie główne: 3,647

Karoq 1,5TSI MT
https://pertyn.com/wp-content/uploads/2 ... q-dane.pdf

Arona 1,5TSI MT
https://pertyn.com/wp-content/uploads/2 ... a-dane.pdf

W Golfie 1,5TSI MT są takie przełożenia (https://www.cars-data.com/en/volkswagen ... 79429/tech):
I: 3,78:1
II: 2,12:1
III: 1,36:1
IV: 1,03:1
V: 0,86:1
VI: 0,73:1
R: 3,60:1
Przełożenie główne: 3,65:1.

Wychodzi, że różnica dotyczy pierwszego biegu i wstecznego.

ODPOWIEDZ