Wady Karoqa

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Wady Karoqa

Post autor: Andrew1962 »

Oj chyba tak ;)
Pomyliłem dwie różne opcje ustawień a to dlatego, że w tamtych ustawieniach (mimo wszystko w panelu głównym klimatyzacji a nie Car :) ) grzebałem zaraz na początku i chyba coś niecoś zapomniałem. :o Rzeczywiście macie rację i chodzi o te działanie: "Tryby pracy. Tryb automatyczny działa na trzech poziomach – słabym, średnim i intensywnym. Ustawianie poszczególnych trybów pracy odbywa się za pomocą przycisku funkcyjnego D » rys. 150na stronie 117. Po włączeniu trybu automatycznego klimatyzacja climatronic pracuje w trybie, który był wybrany jako ostatni. Aktualnie wybrany tryb wskazywany jest na ekranie urządzenia Infotainment." Dzięki za sprostowanie. :D



Sponsor

Re: Wady Karoqa

Sponsor


root
Administrator
Posty: 327
Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: Wady Karoqa

Post autor: root »

JareK77 pisze: 19 cze 2019, 12:48 Brakuje mi przycisku przy zegarach cyfrowych do kasowania dziennego przebiegu TRIP kilometrów. Trzeba to robić z ustawień na konsoli centralnej. A to upierdliwe jest.
Ustawiasz ekran spalania między zegarami i przytrzymujesz przycisk na prawej rolce na kierownicy.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Wady Karoqa

Post autor: Shadoon »

Wadą wg mnie jest brak możliwości rozłożenia kanapy w wersji klasycznej (bez 3 niezależnych foteli). Tylko oparcia się składają... To był szok, że nie da rady :-)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


JareK77
Posty: 82
Rejestracja: 12 maja 2019, 9:39
Samochód: Karoq Sportline 2.0 TSI, DSG, 4x4

Re: Wady Karoqa

Post autor: JareK77 »

Shadoon pisze: 22 cze 2019, 0:59 Wadą wg mnie jest brak możliwości rozłożenia kanapy w wersji klasycznej (bez 3 niezależnych foteli). Tylko oparcia się składają... To był szok, że nie da rady :-)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
A w Octavii można było? Nie przypominam sobie.

batman_xp1
Posty: 154
Rejestracja: 22 sty 2018, 18:10
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI, Style

Re: Wady Karoqa

Post autor: batman_xp1 »

JareK77 pisze: 27 cze 2019, 8:19
Shadoon pisze: 22 cze 2019, 0:59 Wadą wg mnie jest brak możliwości rozłożenia kanapy w wersji klasycznej (bez 3 niezależnych foteli). Tylko oparcia się składają... To był szok, że nie da rady :-)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
A w Octavii można było? Nie przypominam sobie.
Nie

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Wady Karoqa

Post autor: Shadoon »

batman_xp1 pisze:
JareK77 pisze: 27 cze 2019, 8:19
Shadoon pisze: 22 cze 2019, 0:59 Wadą wg mnie jest brak możliwości rozłożenia kanapy w wersji klasycznej (bez 3 niezależnych foteli). Tylko oparcia się składają... To był szok, że nie da rady :-)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
A w Octavii można było? Nie przypominam sobie.
Nie
W o2 fl z 2010 moge podniesc siedzisko bez rozkrecania i kombinatoryki.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


JareK77
Posty: 82
Rejestracja: 12 maja 2019, 9:39
Samochód: Karoq Sportline 2.0 TSI, DSG, 4x4

Re: Wady Karoqa

Post autor: JareK77 »

Shadoon pisze: 27 cze 2019, 14:47
batman_xp1 pisze:
JareK77 pisze: 27 cze 2019, 8:19

A w Octavii można było? Nie przypominam sobie.
Nie
W o2 fl z 2010 moge podniesc siedzisko bez rozkrecania i kombinatoryki.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Ani w Fabii z 2008 roku, ani w Octavii z 2013 roku też mogłem

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Wady Karoqa

Post autor: M a r c i n »

Fifthdriver pisze: 10 kwie 2019, 14:15 Ooo, ja też coś mam! Wymienię to co zaobserwowałem, a o czym w salonach wam nie powiedzą!
- kolor biały za biały, mógłby być bardziej taki off white nie pasował mi do spodni,
- kolor czarny za mało czarny, ale lepszy niż biały bo ciemniejszy,
- oświetlenie automatyczne zapala się po otwarciu drzwi, a powinno 10 sekund później bo jak wysiadam zgarbiony to wszyscy mnie widzą, zwłaszcza w nocy (w dzień efekt słabszy, ale także występuje),
- za małe zrywanie przyczepności, przecież jak ktoś chce rodzinne auto to kupuje C4 Picasso czy coś takiego,
- przycisk autohold i start powinien być z lewej strony bo to dyskryminacja mańkutów,
- różne przyciski które można niechcący wcisnąć, lepiej by było gdyby nie było żadnych przycisków,
- klimatyzacja powinna zacząć się rozgrzewać sama gdy zbliżę się z kluczykiem np. na 15 m, chociaż jak jest -10 stopni to powinno być wcześniej np. 20 m.
- brak pamięci ustawień koła kierownicy, lubię jak po zaparkowaniu zawsze koła skręcone są o 2,3 stopnia w lewo, ale tylko gdy parkuję po prawej stronie ulicy. Gdy parkuję po lewej to koła powinny być skierowane w przeciwną stronę czyli 2,3 stopnia w prawo,
- miękkie wykończenie tam gdzie większość aut ma coś twardego,
- za mało plastików piano black, które uwielbiam,
- całe wnętrze powinno być zrobione z drewna tak aby po ewentualnym zarysowaniu można byłoby by je przeszlifować,
- jest za wąski, myślałem że taki samochód będzie szerszy,
- w klimatyzacji nie da się ustawić żeby samo się co chwila zmieniało ustawienie obiegu zewnętrznego, np. co 5 minut on, a potem po off.
- do felg 19'' opony są droższe niż do 18''
- przednia szyba ma za wąskie czarne paski po bokach. Znajomi twierdzą że to obniża frajdę z jazdy, domyślam się że zwyczajnie są zazdrośni i coś skrytykować musieli, ale wada jest, zwłaszcza jak świeci słońce
- klasyczne korek spustowy oleju, który do wymiany oleju wymaga odkręcenia.
- czujniki parkowania sygnalizują za późno przeszkodę, mogłoby to być przy 35 cm bo tak mam ustawiony fotel w garażu,
- materiały wykończeniowe nie opierają się prawom fizyki np. gdy samochód stoi w słońcu boczna szyba i boczek się nagrzewają, a wolałbym aby pozostawały chłodne.
- pokrętło głośności w radiu powinno się najpierw wyciągać a dopiero później obracać. Miałem tak w Unitrze i dzieci nie umiały mi go przestawiać,
- obsługa głosowa nieużywalna bo nie można z nią ani rozmawiać np. o polityce, ani zmieniać ustawień typu ciśnienie w oponach, ani sterować piecem c.o. w domu.
- przyciski sensoryczne radia powinny zniknąć tak jak wszystkie inne,
- siedzenia bez dodatkowych pokrowców przez co mogą się pobrudzić. Dlatego w ogóle chciałem zrezygnować z tapicerki na rzecz twardego krzesełka NORRARYD z Ikei, ale powiedzieli że nie ma tego nawet w opcji,
- dywaniki powinny sięgać kierownicy oraz wystawać za drzwi, tak żeby tylko nic się nie pobrudziło. Gumowe dywaniki także mało praktyczne bo na gładkim bardziej widać brud.

Co prawda to tylko część wad, ale w końcu to tylko samochód i to jeden z tańszych więc resztę pomijam, chyba że dalej się będzie okazywać że dach tak bardzo się brudzi bo jest za mało spadzisty to wtedy jeszcze coś napiszę...
Powieszę sobie na ścianie za biurkiem :lol:
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Marcus
Posty: 102
Rejestracja: 22 kwie 2018, 23:25
Lokalizacja: Beskidy
Samochód: Karoq 1.5 TSi DSG 4x4

Re: Wady Karoqa

Post autor: Marcus »

Wady znalezione po pierwszym 1000km.

1. System czytania znaków zupełnie nie radzi sobie z teren zabudowany/droga krajowa/ ekspresowa/ autostrada.
Potrafi na autostradzie czy ekspresówce pokazać 50kmh. W mieście czesto wyskakuje 90. Jak się jedzie zwykłą krajówką to zupełnie nie wiadomo czy teren zabudowany czy nie. Za to jak się przejedzie znak to potrafi go odczytać i pamięta do najbliższego skrzyżowania. Ogólnie działanie tego systemu mnie mocno rozczarowało, Jak bym miał dziś wybierać konfigurację to bym nie wybrał. Za te 300 to lepiej zatankować do pełna ;)
2. Brak FIZYCZNEGO pokrętła do przyciemniania podświetleń. Na dłuższych trasach w nocy lubię ustawić sobie podświetlenia na minimum. Podświetlenie nie rozprasza tak i lepiej się jedzie. Niestety trzeba to zrobić w 3 różnych miejscach w menu. Osobno przyciski, osobno ekran i osobno ambient. A i tak nie da się ( albo jeszcze nie znalazłem gdzie) przyciemnić wyświetlacza Virtual Cockpit, który swoją drogą jest genialny i konfigurowalny na każdą okazję.
3. Coś o czym Skoda chyba nigdzie nie informuje w materiałach. W wersji 4x4 z Cantonem mniejszy ( płytszy ) bagażnik.
Koło zapasowe z Subem wystaje powyżej normalnej podłogi jakieś 8-10 cm. Robi się przez to uskok za bagażnikiem a miedzy fotelami Varioflex. Jak nie ma zapasu to podłoga wychodzi płaska. O ile pamiętam w standardowym 1,5 TSI z Cantonem też jest płasko.
4. Czasem potrafi się błędnie zainicjować BT i nie widzi telefonu. Przywracanie ustawień fabrycznych nie pomaga. Trzeba wyłączyć zapłon najlepiej zamknąć samochód, chwilę odczekać i ponownie uruchomić. Zdarzyło mi się to może ze 2 razy, ale jest irytujące, bo sporo rozmawiam przez telefon w czasie jazdy i wkurza jak telefon dzwoni, a nie działa zestaw głośnomówiący.

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Wady Karoqa

Post autor: Shadoon »

Marcus pisze:Wady znalezione po pierwszym 1000km.

1. System czytania znaków zupełnie nie radzi sobie z teren zabudowany/droga krajowa/ ekspresowa/ autostrada.
Potrafi na autostradzie czy ekspresówce pokazać 50kmh. W mieście czesto wyskakuje 90. Jak się jedzie zwykłą krajówką to zupełnie nie wiadomo czy teren zabudowany czy nie. Za to jak się przejedzie znak to potrafi go odczytać i pamięta do najbliższego skrzyżowania. Ogólnie działanie tego systemu mnie mocno rozczarowało, Jak bym miał dziś wybierać konfigurację to bym nie wybrał. Za te 300 to lepiej zatankować do pełna ;)
2. Brak FIZYCZNEGO pokrętła do przyciemniania podświetleń. Na dłuższych trasach w nocy lubię ustawić sobie podświetlenia na minimum. Podświetlenie nie rozprasza tak i lepiej się jedzie. Niestety trzeba to zrobić w 3 różnych miejscach w menu. Osobno przyciski, osobno ekran i osobno ambient. A i tak nie da się ( albo jeszcze nie znalazłem gdzie) przyciemnić wyświetlacza Virtual Cockpit, który swoją drogą jest genialny i konfigurowalny na każdą okazję.
3. Coś o czym Skoda chyba nigdzie nie informuje w materiałach. W wersji 4x4 z Cantonem mniejszy ( płytszy ) bagażnik.
Koło zapasowe z Subem wystaje powyżej normalnej podłogi jakieś 8-10 cm. Robi się przez to uskok za bagażnikiem a miedzy fotelami Varioflex. Jak nie ma zapasu to podłoga wychodzi płaska. O ile pamiętam w standardowym 1,5 TSI z Cantonem też jest płasko.
4. Czasem potrafi się błędnie zainicjować BT i nie widzi telefonu. Przywracanie ustawień fabrycznych nie pomaga. Trzeba wyłączyć zapłon najlepiej zamknąć samochód, chwilę odczekać i ponownie uruchomić. Zdarzyło mi się to może ze 2 razy, ale jest irytujące, bo sporo rozmawiam przez telefon w czasie jazdy i wkurza jak telefon dzwoni, a nie działa zestaw głośnomówiący.
Rozpoznawanie znaków z kamery działa prawidłowo (widzi znak i go rozpoznaje i wyświetla), a samochód głupoty pokazuje często, bo nie jest w nawigacji zgrane z danymi od zarządców dróg. Kategorie dróg, zmiany organizacji są pomieszane i jest taki efekt. Zmieni się to kiedyś... W każdym kraju może być inaczej. Tam gdzie jest zarządca drogi "ogarnięty z techniką" i przekazuje dane do wykorzystania przez np. tomtom'a, google'a itd tam działa.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ