Wady Karoqa

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Wady Karoqa

Post autor: michjed »

mans pisze:
michjed pisze: 09 lut 2019, 16:37 Tak, każdy ma prawo do krytyki tylko pisanie o tym, że samochód jest za szeroki czy wąski za długi czy za krótki to lekka przesada przecież widział w salonie, może odbył jazdę próbną w ostateczności w katalogu są wymiary. No bez jaj .
@michjed tak szczerze Ci powiem to podczas jazdy testowej podjechałem na chwilę pod dom i pomimo tego ,że znając wcześniej wymiary Karoqa to przy parkowaniu na swoim miejscu garażowym też byłem lekko zaskoczony,
że nie jest to wcale taki mały samochód jak mi się wcześniej wydawało ;)
Obrazek ja z miarką latałem po garażu, o ile na długość mnie nic nie martwiło bo wcześniej stała octavia combii, to szerokość bramy i szerokość karoqa stawały się problemem Obrazek.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

Sponsor

Re: Wady Karoqa

Sponsor


mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Wady Karoqa

Post autor: mans »

Shadoon pisze: 10 lut 2019, 17:00 Wypowiadało się kilku użytkowników i problemu nie stwierdzili. Czyli nic nie wiadomo :-)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Jednak coś jest na rzeczy bo inni testujący o tym jednak piszą ;)
Kolejny test...

http://autowizja.pl/2018/11/skoda-karoq ... auto-test/

Cyt...
"Może to kwestia niezbyt zgrabnego „dogadywania się” wspomnianego DSG ze 150-konnym źródłem napędu, ale przekładnia jest niezdecydowana przy niskich prędkościach, czasami się gubi, a poza tym ciężko jest płynnie ruszyć samochodem z miejsca. Gdzie leży problem? W trybie Eco i Normal skrzynia praktycznie od razu przerzuca „jedynkę” na „dwójkę” dławiąc tym samym benzynowe TSI, a kierowca wykonuje nieprzyjemnego „koziołka”. To może ruszać bardziej dynamicznie? Owszem, dziwna tendencja dławienia silnika jest odczuwalna w mniejszym stopniu, ale Karoq nieprzyjemnie wyrywa do przodu. Problem znika w trybie Sport, lecz nieustanna jazda w takim ustawieniu skutkuje bezsensownym przeciąganiem obrotów do minimum 3 tysięcy i zwiększonym hałasem jednostki napędowej. Tak, można zmieniać biegi łopatkami umieszczonymi za wolantem skórzanej kierownicy, ale po co w takim razie „automat”?

Jak będzie dostępna taka wersja silnikowa to sam jeszcze raz wybiorę się na jazdę testową
i opiszę pózniej swoje wrażenia :)
Co dziwne, problem ten nie występuje kompletnie z silnikiem 1.0 TSI 115KM R3 i to zarówno z manualem jak i z DSG7 :shock:
Jezdziłem taką wersją i ruszanie w trybie D i S odbywało się płynnie i bez problemów :?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2019, 17:22 przez mans, łącznie zmieniany 1 raz.

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Wady Karoqa

Post autor: Shadoon »

Na pewno coś na rzeczy jest, ale pytanie do użytkowników z forum jak to jest w codziennym użytkowaniu. Czy ruszanie bez płynności to wina po stronie przytrzymującego zbyt długo auto hold, systemu Start-Stop, czy czegos innego.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Wady Karoqa

Post autor: mans »

michjed pisze: 10 lut 2019, 17:13 Obrazek ja z miarką latałem po garażu, o ile na długość mnie nic nie martwiło bo wcześniej stała octavia combii, to szerokość bramy i szerokość karoqa stawały się problemem
To prawda, ja też najbardziej zdziwiony byłem szerokością Karoqa ;)

rymimarcin
Posty: 10
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:44
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG

Re: Wady Karoqa

Post autor: rymimarcin »

Shadoon pisze: 10 lut 2019, 17:21 Na pewno coś na rzeczy jest, ale pytanie do użytkowników z forum jak to jest w codziennym użytkowaniu. Czy ruszanie bez płynności to wina po stronie przytrzymującego zbyt długo auto hold, systemu Start-Stop, czy czegos innego.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Przejechałem moim 1.5 TSI z DSG niecałe 2 tys i nie zauważyłem szarpania, kangurowania podczas ruszania. Może to zasługa tego że samochód był docierany i delikatnie operowałem gazem. Mam włączony Auto Hold, Start-Stop wyłączony.
Ktoś tutaj pisał o zrzucaniu biegów. To zauważyłem. Raz podczas wyprzedzania DSG zrzuciła z 7 na 3. Może projektanci chcieli wykorzystać nie tylko moment obrotowy (dostępny już od 1500 obrotów) ale moc silnika, która maksymalna jest dostępna przy wyższych obrotach.

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Wady Karoqa

Post autor: Shadoon »

Rzeczowo. Dzięki!

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
M_Kurak
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2018, 8:22
Samochód: Skoda Karoq 1,5

Re: Wady Karoqa

Post autor: M_Kurak »

rymimarcin pisze: 10 lut 2019, 19:24
Shadoon pisze: 10 lut 2019, 17:21 Na pewno coś na rzeczy jest, ale pytanie do użytkowników z forum jak to jest w codziennym użytkowaniu. Czy ruszanie bez płynności to wina po stronie przytrzymującego zbyt długo auto hold, systemu Start-Stop, czy czegos innego.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Przejechałem moim 1.5 TSI z DSG niecałe 2 tys i nie zauważyłem szarpania, kangurowania podczas ruszania. Może to zasługa tego że samochód był docierany i delikatnie operowałem gazem. Mam włączony Auto Hold, Start-Stop wyłączony.
Ktoś tutaj pisał o zrzucaniu biegów. To zauważyłem. Raz podczas wyprzedzania DSG zrzuciła z 7 na 3. Może projektanci chcieli wykorzystać nie tylko moment obrotowy (dostępny już od 1500 obrotów) ale moc silnika, która maksymalna jest dostępna przy wyższych obrotach.
Ktoś tutaj pisał o zrzucaniu biegów. To zauważyłem. Raz podczas wyprzedzania DSG zrzuciła z 7 na 3. Może projektanci chcieli wykorzystać nie tylko moment obrotowy (dostępny już od 1500 obrotów) ale moc silnika, która maksymalna jest dostępna przy wyższych obrotach.

Jak można nazwać takie zachowanie samochodu jako wada? Aby sprawnie wyprzedzić potrzeba odpowiedniej mocy i możliwości przyspieszenia. DSG robi to za nas a my szukamy przysłowiowej dziury w całym. Poczytajmy na ten temat zanim się wypowiemy na forum i innym zamącimy w głowie.

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Wady Karoqa

Post autor: PauLkr »

Kolejne wady:
- brak górnej osłony akumulatora (zamówiona z aliexpress, bez tego miałbym ładnie ubłocone styki, uszczelka pod maska i osłony niewiele dają)
- brak cyfrowego wskaźnika poziomu oleju (albo informacji o małym spadku poziomu oleju, informacja będzie ale już za późno)
- piasek wbijający się przez uszczelkę tylnych drzwi (szczególnie w warunkach zimowych)
- [DSG] zmiana biegów przy 2000 obr./min w normal, w sport bardzo wysoko przy absurdalnym hałasie - brakuje pośredniej opcji przy około 2300 (dzięki za przypomnienie na forum)

rymimarcin
Posty: 10
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:44
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG

Re: Wady Karoqa

Post autor: rymimarcin »

M_Kurak pisze: 10 lut 2019, 20:32
Ktoś tutaj pisał o zrzucaniu biegów. To zauważyłem. Raz podczas wyprzedzania DSG zrzuciła z 7 na 3. Może projektanci chcieli wykorzystać nie tylko moment obrotowy (dostępny już od 1500 obrotów) ale moc silnika, która maksymalna jest dostępna przy wyższych obrotach.

Jak można nazwać takie zachowanie samochodu jako wada? Aby sprawnie wyprzedzić potrzeba odpowiedniej mocy i możliwości przyspieszenia. DSG robi to za nas a my szukamy przysłowiowej dziury w całym. Poczytajmy na ten temat zanim się wypowiemy na forum i innym zamącimy w głowie.
Nie nazwałem wadą zrzucania biegów przez DSG. Ba, wytłumaczyłem że jest to, prawdopodobnie zabieg celowy, jak sam to też zauważyłeś, aby sprawnie i szybko wyprzedzić. I to działa, mnie się podoba.

Awatar użytkownika
Lucien
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM

Re: Wady Karoqa

Post autor: Lucien »

Mnie w Karoqu denerwują następujące rzeczy:
- Po dojechaniu na miejsce i wyłączeniu zapłonu oświetlenie w kabinie samo nie zapala się, aby to zrobić trzeba albo włączyć je w podsufitce albo lekko uchylić drzwi. funkcjonalność jest dostępna w samochodach z kluczykiem mechanicznym ale i w niektórych samochodach innych firm z odpowiednikiem systemu Kessy na przykład w Renault i Toyota.
- Klapka wlewu paliwa nie zbyt łatwo się otwiera zwłaszcza przy niskich temperaturach.


ODPOWIEDZ