Wady Karoqa

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Marcus
Posty: 102
Rejestracja: 22 kwie 2018, 23:25
Lokalizacja: Beskidy
Samochód: Karoq 1.5 TSi DSG 4x4

Re: Wady Karoqa

Post autor: Marcus »

PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19
- LEDy słabo działają (dopasowują się do prędkości i jest taki moment ze chciałbyś widzieć dalej a świeci blisko przy około 40-60km/h a nie zawsze da się włączyć długie)
Tego tez się obawiam. Niestety nie udało mi sie umowic nigdzie na jazdę po zmroku.
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19
- plastiki piano black strasznie się rysują i brudzą (na zewnątrz w okolicach okien i wewnątrz przy dźwigni zmiany biegów)
To niestety standard we współczesnych autach. Pozostaje wybierać takie które pianoblack jest jaknajmniej,
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19
- jest szeroki - są drogi że na styk się mieścisz, ale z miejscami parkingowymi jeszcze gorzej, wjechać łatwo otworzyć drzwi gorzej - często nie dochodzą do pierwszego skoku i trzeba się przeciskać żeby nie opierać na aucie sąsiada, niesety w naszym kraju długo dominował standard wąskich miejsc, a dużych aut sporo jeździ teraz
Sorry ale nie po to kupuje sie większe auto żeby narzekać, że jest szerokie.
Chcesz małe auto kup pandę. Akurat uważam że Karoq jest idealnym kompromisem miedzy miejscem w środku a rozmiarem zewnętrznym.. Kodiak jest dla mnie za duży.
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 - w klimatyzacji nie da się ustawić żeby częściowo wpływało powietrze z zewnątrz jest tylko on-off
Tak jest chyba we wszystkich współczesnych samochodach, gdzie obieg zewnętrzny sterowany jest przyciskiem. Czasy pokrętła czy suwaka z linką minęły bezpowrotnie. Pozatym po co częściowo otwarty obieg? Albo odcinasz sie od kopcącej ciężarówki przed Tobą, albo jedziesz normalnie. Nie bardzo wiem po co ustawienie pośrednie.
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 - w wersji style są 18" felgi do których nie ma dużego wyboru opon, brakuje najnowszych modeli
Mozesz wybrać 19. Podejrzewam ze jakbyś sie uparł na 17 to tez by Ci zamontowali. Jak kupowałem obecne auto to bardziej podobały mi sie felgi od innej wersji niz zamówiona. Bez problemu salon mi wymienił na takie jak chciałem.
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 - start-stop nie pamięta ustawień i aktywuje się po starcie auta
Wymogi ekologiczne, tak jest w każdym współczesnym samochodzie. Że większość kierowców to włącza zaraz po odpaleniu silnika to inna sprawa.
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 - kamera nie ma linii skrętnych, a w trybie parkowania są, aż dziwne że nie dało się tego połączyć
To zdecydowanie jest wada której nie rozumiem dlaczego te linie nie sa dynamiczne.
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 - klasyczne żarówki kierunkowskazów w tylnych światłach, które do zmiany wymagają demontażu lampy
Tak samo jest od 20 lat w oplach, w peugeotach( nie wiem czy we wszystkich) i wielu innych samochodach.
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 - ACC ma swoje technologicznie ograniczenia i trzeba nad nim czuwać czy nie prowadzi nas na kolizję (2x nie wykrył auta jadącego przed w normalnej sytuacji bez zmiany pasa)
Ale systemy autonomiczne dopiero przyjdą i nie można tego oczekiwać od co by nie mowić auta klasy popularnej.
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 - czujniki parkowania pokazują że przeszkoda jest bardzo blisko przy ok 25 cm, mogłoby być 10 cm mniej
Standard. To chyba dmuchanie na zimne producenta. Żebyś zdarzył wyhamowac przed przeszkodą. Ja sie już nauczyłem jaki czas od sygnalizacji jeszcze moge cofać.



Sponsor

Re: Wady Karoqa

Sponsor


M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Wady Karoqa

Post autor: M a r c i n »

batman_xp1 pisze: 02 lut 2019, 21:48 Muszę to powiedzieć - ale pierdol....
Zawsze ale to zawsze można do czegoś się doczepić. Może razem z Kraq zmiencie auta.
:lol:

Jeszcze się nie przyzwyczaiłeś?

:lol:
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Wady Karoqa

Post autor: mans »

PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 Proponuję też nie wchodzić w dyskusję czy coś jest wadą czy nie
- tu wpisujcie tylko swoje listę wad.
Bez urazy Panowie ale chyba niektórzy z Was
nie rozumieją tego co zostało wcześniej napisane ;)

Stoi jak byk :)
cyt...
"tu wpisujcie tylko swoją listę wad"

Szczerze to nie rozumiem Waszej reakcji i waszego oburzenia
na wady jakie kolega PauLkr wymienił w tym wątku.
A pisanie widziały gały co brały jest co najmniej nie na miejscu :?

Każdy ma prawo do krytyki własnego auta i bardzo dobrze
bo inni przyszli potencjalni nabywcy tylko na tym skorzystają ;)

@PauLkr masz rację
i z tymi kierunkowskazami to rzeczywiście lipa ;)



Ja dodałbym jeszcze dwie drobne wady w Karoqu jakie zaobserwowałem podczas jazd testowych.
Pierwsza to taka ,że na desce rozdzielczej brak jakiejkolwiek kontrolki od świateł mijania :(
(Tak wiem obecnie przypadłość wszystkich Skód)
a druga to ta, że moja lewa noga oparta o podstopnice była cały czas lekko wygięta w stronę kierowcy :?
Po prostu plastik na niej jest tak jakoś dziwnie odlany ,że stopa jest nienaturalnie wykrzywiona ;)

michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Wady Karoqa

Post autor: michjed »

mans pisze:
PauLkr pisze: 02 lut 2019, 20:19 Proponuję też nie wchodzić w dyskusję czy coś jest wadą czy nie
- tu wpisujcie tylko swoje listę wad.
Bez urazy Panowie ale chyba niektórzy z Was
nie rozumieją tego co zostało wcześniej napisane ;)

Stoi jak byk :)
cyt...
"tu wpisujcie tylko swoją listę wad"

Szczerze to nie rozumiem Waszej reakcji i waszego oburzenia
na wady jakie kolega PauLkr wymienił w tym wątku.
A pisanie widziały gały co brały jest co najmniej nie na miejscu :?

Każdy ma prawo do krytyki własnego auta i bardzo dobrze
bo inni przyszli potencjalni nabywcy tylko na tym skorzystają ;)

@PauLkr masz rację
i z tymi kierunkowskazami to rzeczywiście lipa ;)



Ja dodałbym jeszcze dwie drobne wady w Karoqu jakie zaobserwowałem podczas jazd testowych.
Pierwsza to taka ,że na desce rozdzielczej brak jakiejkolwiek kontrolki od świateł mijania :(
(Tak wiem obecnie przypadłość wszystkich Skód)
a druga to ta, że moja lewa noga oparta o podstopnice była cały czas lekko wygięta w stronę kierowcy :?
Po prostu plastik na niej jest tak jakoś dziwnie odlany ,że stopa jest nienaturalnie wykrzywiona ;)
Tak, każdy ma prawo do krytyki tylko pisanie o tym, że samochód jest za szeroki czy wąski za długi czy za krótki to lekka przesada przecież widział w salonie, może odbył jazdę próbną w ostateczności w katalogu są wymiary. No bez jaj Obrazek. Ja mam garaż, nie jakiś duży ale myśląc o karoqu patrzyłem tez na jego wymiary w kontekście czy się zmieści. Mieści się ale na styk, muszę chować lusterka ale nie uważam żeby to była wada lusterek czy karoqa, że tak jest. Ewentualnie wadliwy jest mój garaż


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Wady Karoqa

Post autor: PauLkr »

Są ludzie co się doczepią (pierwszej części) zdania i będą maltretować temat w nieskończoność podnosząc swoją wartość przez ujmowanie szacunku innym.
Wiedziałem co biorę. Wiedziałem że będę składał lusterka w garażu. Dopiero regularne używanie ujawniło że otwarcie drzwi do pierwszej blokady jest możliwe najczęściej wtedy gdy stoimy sami na parkingu. Kierowca może być tego świadomy bo używa regularnie, reszta pasażerów już nie. Druga sprawa to wspomniany kodiaq (że jest szerszy), akurat to auto posiada rozwiązany problem obijania drzwi sąsiadów - wysuwane nakładki na rant, widziałem, podobało mi się, nie wiem czy się sprawdza.
Jak widać problem wsiadania i wysiania dało się rozwiązać na minimum 2 sposoby. Moja skoda nie posiada żadnego rozwiązania działającego dobrze w moim codziennym użytkowaniu. Czy wiedziałem o tym przed zakupem - częściowo tak. Czy jest to wada - dla mnie tak.
Dla mnie Karoq to po prostu kolejne auto z które jest narzędziem. Ma wykonywać swoje zadania i robić to jak najlepiej. Cena była atrakcyjna i wiadomo że ma wynikające z tego niedociągnięcia. Czy wziąłbym jeszcze raz? - pewnie tak. Ale dopiero kilka lat pokaże czy było warto. Dużo się mówi że silniki 1.5 TSI to może być wtopa - zobaczymy.

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Wady Karoqa

Post autor: Shadoon »

Jeden problem został chyba rozwiązany przez producenta, który zmienił stopniowanie otwarcia drzwi w roczniku modelowym 2019

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Wady Karoqa

Post autor: PauLkr »

Shadoon pisze: 09 lut 2019, 17:39 Jeden problem został chyba rozwiązany przez producenta, który zmienił stopniowanie otwarcia drzwi w roczniku modelowym 2019

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Zgadza się (mam MY19), ale pierwszy skok mógłby być bliżej.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Wady Karoqa

Post autor: mans »

PauLkr pisze: 09 lut 2019, 17:27 Dużo się mówi że silniki 1.5 TSI to może być wtopa - zobaczymy.
Mam nadzieję, że silnik 1.5 TSI 150KM okaże się jednak bezawaryjny ;)
Ja trafiłem na kolejny test w którym problemem jest sprawne ruszanie z miejsca bez szarpania skrzyni DSG7
czyli tzw.kangurowanie :?

https://autogaleria.pl/testy/przestrzen ... xWINOIc9_A

Cyt...
"Wracając do samego działania skrzyni biegów, w czasie kilkudniowego testu dopatrzyłem się kilku denerwujących przypadłości. Przede wszystkim, w żadnym z oferowanych trybów nie udawało mi się ruszać płynnie i szybko jednocześnie. Silnik wprawiany był w ruch dopiero po chwili, a gdy już to następowało, koła często gubiły kontakt z podłożem, co przy śliskiej nawierzchni zwykle kończyło się interwencją kontroli trakcji.

Inną ciekawostką skrzyni DSG sparowanej z silnikiem 1.5 TSI jest bardzo wczesne wrzucanie przełożeń w górę. Szczególnie dziwi szybka zmiana z pierwszego na drugi bieg, co w połączeniu z przypadłością opisaną w poprzednim akapicie daje niezbyt harmonijne odczucia z przyspieszania. Przekładnia czasem ma również tendencję do niepotrzebnego zrzucania biegu przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, mimo sporego zapasu momentu obrotowego na tym aktualnie włączonym."

A myślałem, że problem kangurowania dotyczy tylko 1.5 TSI i manualnej skrzyni biegów :?

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Wady Karoqa

Post autor: Shadoon »

Wypowiadało się kilku użytkowników i problemu nie stwierdzili. Czyli nic nie wiadomo :-)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Wady Karoqa

Post autor: mans »

michjed pisze: 09 lut 2019, 16:37 Tak, każdy ma prawo do krytyki tylko pisanie o tym, że samochód jest za szeroki czy wąski za długi czy za krótki to lekka przesada przecież widział w salonie, może odbył jazdę próbną w ostateczności w katalogu są wymiary. No bez jaj .
@michjed tak szczerze Ci powiem to podczas jazdy testowej podjechałem na chwilę pod dom i pomimo tego ,że znając wcześniej wymiary Karoqa przy parkowaniu na swoim miejscu garażowym też byłem lekko zaskoczony,
że nie jest to wcale taki mały samochód jak mi się wcześniej wydawało ;)
Także czym innym są odczucia w realu a czym innym wymiary na papierze :?

ODPOWIEDZ