Marcus pisze: ↑13 lip 2019, 19:18
Wady znalezione po pierwszym 1000km.
1. System czytania znaków zupełnie nie radzi sobie z teren zabudowany/droga krajowa/ ekspresowa/ autostrada.
Potrafi na autostradzie czy ekspresówce pokazać 50kmh. W mieście czesto wyskakuje 90. Jak się jedzie zwykłą krajówką to zupełnie nie wiadomo czy teren zabudowany czy nie. Za to jak się przejedzie znak to potrafi go odczytać i pamięta do najbliższego skrzyżowania. Ogólnie działanie tego systemu mnie mocno rozczarowało, Jak bym miał dziś wybierać konfigurację to bym nie wybrał. Za te 300 to lepiej zatankować do pełna
2. Brak FIZYCZNEGO pokrętła do przyciemniania podświetleń. Na dłuższych trasach w nocy lubię ustawić sobie podświetlenia na minimum. Podświetlenie nie rozprasza tak i lepiej się jedzie. Niestety trzeba to zrobić w 3 różnych miejscach w menu. Osobno przyciski, osobno ekran i osobno ambient. A i tak nie da się ( albo jeszcze nie znalazłem gdzie) przyciemnić wyświetlacza Virtual Cockpit, który swoją drogą jest genialny i konfigurowalny na każdą okazję.
3. Coś o czym Skoda chyba nigdzie nie informuje w materiałach. W wersji 4x4 z Cantonem mniejszy ( płytszy ) bagażnik.
Koło zapasowe z Subem wystaje powyżej normalnej podłogi jakieś 8-10 cm. Robi się przez to uskok za bagażnikiem a miedzy fotelami Varioflex. Jak nie ma zapasu to podłoga wychodzi płaska. O ile pamiętam w standardowym 1,5 TSI z Cantonem też jest płasko.
4. Czasem potrafi się błędnie zainicjować BT i nie widzi telefonu. Przywracanie ustawień fabrycznych nie pomaga. Trzeba wyłączyć zapłon najlepiej zamknąć samochód, chwilę odczekać i ponownie uruchomić. Zdarzyło mi się to może ze 2 razy, ale jest irytujące, bo sporo rozmawiam przez telefon w czasie jazdy i wkurza jak telefon dzwoni, a nie działa zestaw głośnomówiący.
Przejechałem niecałe 4K kilometrów i mam kilka spostrzeżeń. Przede wszystkim - auto bardzo mi się podoba i absolutnie nie żałuję zakupu. Jest nowoczesne, o fajnej i zadziornej stylistyce, a przede wszystkim pakowne, co akurat dla mnie ma bardzo duże znaczenie (wielki plus za Varioflex). Muszę jeszcze podkreślić, że jestem zachwycony wirtualnym kokpitem. Mnogość i czytelność informacji oraz możliwość przeniesienia mapy tuż przed wzrokiem kierowcy jest nieocenione.
Co mnie irytuje:
1. To co kolega powyżej wspomniał w punkcie 4 - BT dosyć często ma problem z połączeniem się z telefonem. Jest to tym bardziej denerwujące, że tak jak wspomniano wyżej, trzeba wyjść z auta, zamknąć je, odczekać i dopiero wejść ponownie. Niestety czasami i to nie pomaga. Myślę, że to kwestia aktualizacji BT, zobaczymy.
2. Ponieważ dosyć często jeżdżę obciążonym (załadowanym) autem, w nocy światła mijania świecą tuż przed zderzakiem. Zdecydowanie za nisko. Nie wiem dlaczego przy większym obciążeniu poziomowanie zawodzi. Kiedy jadę tylko ja, światła mijania świecą bardzo dobrze.
3. Podczas gwałtownego przyśpieszania (przy wyprzedzaniu), redukcja w dół ok, jednak zmiana biegów w górę następuję zdecydowanie zbyt późno i silnik niemiłosiernie wyje. Generalnie zmiana biegów w automacie nie zawsze jest taka sama i logiczna zatem czasami auto jest przez to zbyt głośne.