Manualna skrzynia biegów w 1.5 TSI

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Manualna skrzynia biegów w 1.5 TSI

Post autor: mans »

Posty te zostały wydzielone ze sprzedażowego tematu Karoq Style. --root

Eksperymentem w przypadku Karoqa to raczej jednak jest kupno manuala ,szczególnie z 1.5 TSI bo na DSG 7 raczej nikt nie narzeka a na złe zestopniowanie skrzyni ręcznej już tak i to nie tylko na forum o Karoqu ;)

https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 7&start=30

No ale jak możesz co roku zmieniać auto na nowe,
to nie ma to raczej żadnego większego znaczenia dla Ciebie :)
No chyba ,że nie Jesteś miłośnikiem automatycznych skrzyń biegów to wtedy jazda DSG7 może być dla Ciebie koszmarem bo znam i takie przypadki :?



Sponsor

Manualna skrzynia biegów w 1.5 TSI

Sponsor


Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Karoq Style

Post autor: Kraq »

Problemem 1.5TSI w manualu jest podobno to, że silnik pracuje w cyklu Millera. To rozwiązanie wymaga specjalnie zaprojektowanej skrzyni biegów, która potrafi współpracować z takim rozwiązaniem (kontrola obrotów itd.). Niestety obecna skrzynia biegów to "stara" konstrukcja, która została zaimplementowana do nowego rozwiązania. DSG kontrolowana przez komputer ma mniejsze problemy z tym silnikiem (chociaż ma inne przypadłości jak np. jazda krętymi drogami pod górę, mówi o tym Zachar w swoim podsumowaniu). To szarpanie na jedynce też ponoć wynika bezpośrednio z pracy silnika w cyklu Millera. Poprzedni silnik 1.4TSI z tą samą skrzynią nie miał takich problemów bo pracował w cyklu Otto.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq Style

Post autor: mans »

@Kraq postanowiłem temat o cyklu Millera w silniku 1.5 TSI przenieść do odpowiedniego wątku bo to bardzo ciekawe co napisałeś ;)

viewtopic.php?f=22&t=32&p=3557#p3557

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Karoq Style

Post autor: M a r c i n »

Kraq pisze: 15 lis 2018, 8:01 Problemem 1.5TSI w manualu jest podobno to, że silnik pracuje w cyklu Millera. To rozwiązanie wymaga specjalnie zaprojektowanej skrzyni biegów, która potrafi współpracować z takim rozwiązaniem (kontrola obrotów itd.). Niestety obecna skrzynia biegów to "stara" konstrukcja, która została zaimplementowana do nowego rozwiązania. DSG kontrolowana przez komputer ma mniejsze problemy z tym silnikiem (chociaż ma inne przypadłości jak np. jazda krętymi drogami pod górę, mówi o tym Zachar w swoim podsumowaniu). To szarpanie na jedynce też ponoć wynika bezpośrednio z pracy silnika w cyklu Millera. Poprzedni silnik 1.4TSI z tą samą skrzynią nie miał takich problemów bo pracował w cyklu Otto.
Przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać, bo nie mogę wytrzymać jak czytam takie głupoty... Co ma cykl Millera, do skrzyni biegów? Cykl Millera występuje w silnikach już od lat 80. Stosowała to np Toyota - po to wymyślono zmienne fazy rozrządu. Poniżej skrócony opis zasady działania i założeń które towarzyszą w cyklu Millera. KAŻDY silnik TSI ma zmienne fazy rozrządu i KAŻDY silnik TSI wykorzystuje cykl millera... Silniki pracujące wyłącznie w cyklu Otto już dawno odeszły do lamusa, co wymusiły z kolei m.in. normy emisji spalin. Proszę, nie powielajcie takich głupot, jeśli nie macie pojęcia o konstrukcji. Ktoś kiedyś to przeczyta, weźmie zbyt mocno do siebie i zrobi z siebie przysłowiowego idiotę, gdy spróbuje zabłysnąć czy to wśród bardziej zainteresowanych tematem znajomych, czy np. w salonie...

Cechą charakterystyczną jednostki wykorzystującej obieg Millera jest pozostawienie zaworu ssącego w pozycji otwartej jeszcze przez pewien czas po przekroczeniu przez tłok DMP. Dzięki temu część zassanego powietrza wraca ponownie do kolektora dolotowego, a proces sprężania (suw pracy) wymaga od silnika zwydatkowania mniejszej energii. Tym samym, suw pracy, dzięki wykorzystaniu części zassanego już wcześniej powietrza, uległ zredukowaniu. W efekcie, uzyskuje się stopień rozprężania po zapłonie większy niż stopień sprężania przed zapłonem. W znaczeniu praktycznym oznacza to, że tłok spręża ładunek jak w silniku o mniejszej pojemności, a suw rozprężania (suw pracy) odbywa się jak w silniku o większej pojemności. Zatem energia zwydatkowana na suw sprężania w silniku wykorzystującym obieg Millera jest dużo mniejsza niż w tradycyjnym silniku (cykl Otta).

Edit.

Nie zwróciłem uwagi, że przeniesiono dyskusję do innego tematu - tam rozwinąłem bardziej zasady działania.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Awatar użytkownika
NAIMAD71
Posty: 126
Rejestracja: 17 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Re: Manualna skrzynia biegów w 1.5 TSI

Post autor: NAIMAD71 »

mans pisze: 14 lis 2018, 20:42 Posty te zostały wydzielone ze sprzedażowego tematu Karoq Style. --root

Eksperymentem w przypadku Karoqa to raczej jednak jest kupno manuala ,szczególnie z 1.5 TSI bo na DSG 7 raczej nikt nie narzeka a na złe zestopniowanie skrzyni ręcznej już tak i to nie tylko na forum o Karoqu ;)

https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 7&start=30

No ale jak możesz co roku zmieniać auto na nowe,
to nie ma to raczej żadnego większego znaczenia dla Ciebie :)
No chyba ,że nie Jesteś miłośnikiem automatycznych skrzyń biegów to wtedy jazda DSG7 może być dla Ciebie koszmarem bo znam i takie przypadki :?
Bzdura totalna -chyba że masz, jezdzisz i Ci nie pasuje to co innego.Jeśli nie posiadasz to tylko powielasz plotki,każdy na 100 kierowców będzie miał inne odczucia-jednemu zapasuje DSG innemu manual.Ja od 15.01.2018 użytkuję manual-nie mam się do czego przyczepić,mniej pali jak auto z DSG-skrzynia DSG w trybiw ECO warjuje z wrzucaniem i zrzucaniem biegu.Biegi nie chaczą jest ok. To moja opinia na ten temat, mi pasuje :ugeek:

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Manualna skrzynia biegów w 1.5 TSI

Post autor: Andrew1962 »

Zgadzam się w pełni z tym co wyżej napisał NAIMAD71 :) Osobiście wybieram manual bo na automatach przelatałem jakieś 200k z moich 1000000+ km jako kierowca i po prostu mi one nie pasują. I to nie tylko dlatego, że lewa noga jest zbędna ale np. w Fordzie skrzynia mi szarpała, w Toyocie wyła, w Oplu kick down miał opóźnienie a w Chevrolecie zamulała :( Wolę sam decydować o przełożeniach, których w danym momencie będę używał :mrgreen:

ODPOWIEDZ