Wcześniej bardzo interesowałem się Citroenem C3 Aircross, i właśnie w nim przy dobraniu opcji Grip Control auto zjawiało się na wielosezonowych oponkach.
https://www.challenges.fr/assets/img/20 ... 34-jpg.jpg
Wcześniej bardzo interesowałem się Citroenem C3 Aircross, i właśnie w nim przy dobraniu opcji Grip Control auto zjawiało się na wielosezonowych oponkach.
Masz rację, nie ma co przepłacać. Wystarczy dowolna opona zimowa w klasie średniej spełniająca wymagania producenta.
O ile mi wiadomo to Karoq nie ma homologacji na zimowe opony w rozmiarze 18". Jeździć można ale jak ubezpieczyciel będzie upierdliwy to może nie wypłacić AC jako niedbalstwo użytkownika i niedostosowanie się do zaleceń producenta.Kraq pisze: ↑22 cze 2018, 12:06Masz rację, nie ma co przepłacać. Wystarczy dowolna opona zimowa w klasie średniej spełniająca wymagania producenta.
Oczywiście cena rozmiaru 18" jest mocno abstrakcyjna. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem na zimę jest felga 17" i opona 215/55R17 (bardzo duży wybór w cenie do 500 zł/szt.). Dodatkowo opony w rozmiarze 17" dostępne są z rowkiem ochronnym rantu felgi (np. Fulda HP2 MFS). Zabezpiecza to felgę i wizualnie lepiej wygląda niż "balon" na feldze 18".
A to jakie jest zalecenie producenta na zimę? Jeździć na letnich?!
A w ofercie skody dla Karoqa były dostępne kompletne koła 18" na zimówkach. Czytałem homologacje i nie było tam rozgraniczenia na opony letnie i zimowe.