r0wl3n pisze: ↑30 sty 2020, 21:05
Tak, tak, przepraszam moja literówka, oczywiście 215/60R16 (poprawiłem w poprzednim poście), także nadal czekam na odpowiedź na moje pytania
Jeszcze będę rozważał 215/60R16 Nokian WR D4 99H, bo dobra cena, a już miałem nokian i jakościowo też dają radę.
Koło wyjdzie 1.4 cm na zewnątrz i 1.2 cm do środka bo felga jest szersza. Będzie na pewno auto lepiej wyglądało. Jeśli chodzi o problemy to z mojego doświadczenia ubezpieczyciel sprawdza rozmiar opon czy jest homologowany, ale nie spotkałem się jeszcze z faktem, aby czepiali się innego et felg. Tak naprawdę ciężko w ogóle ten parametr znaleźć w oficjalnych danych które dostaje się z autem.
Zresztą większe felgi (17 i 18) też na pewno są szersze niż ta 16 i efekt będzie ten sam.
Osobiście we wszystkich autach miałem kpl zimówek zawsze na felgach o innym et niż fabryczne. Ja bym brał.
Jakiś czas temu napisałem na tym forum opinie, że na obecną "zimę" to lepiej dobre całoroczne, sam tak mam i w tym roku sprawdziło się w 100%... Na mokry zimny asfalt są lepsze niż zimówki. W sensie na lato oczywiście letnie można założyć ale na "zimę" to teraz bym już typowych zimówek nie kupił, to chyba tylko jak ktoś jest w górach.
40-50tys to bardzo dobry przebieg dla opon. Miałem w X3 dwa kompletu kół lato/zima i po 100tys km dwa komplety do kosza mimo tego ze jeden zestaw to runflat.
ArKos pisze: ↑01 lut 2020, 11:31
Zobaczysz co z nich zostanie po 40-50kkm.
Miałem na myśli by używać ich zamiast zimowych a nie zamiast letnich i zimowych. Sam mam Vector4SeasonsG2 i przyznam się iż jeździłem na nich latem w upały. Jeździły spoko ale przednie od razu widać że mocno dostały bo krawędzie lameli się zaokrągliły :E Jakby na nich jeździć całym rokiem to 50k wydaje się optymistycznym wynikiem... Z drugiej strony jak ktoś mało jeździ to akurat na 4-5lat mu starczą.
ArKos pisze: ↑01 lut 2020, 11:31
Zobaczysz co z nich zostanie po 40-50kkm.
Miałem na myśli by używać ich zamiast zimowych a nie zamiast letnich i zimowych. Sam mam Vector4SeasonsG2 i przyznam się iż jeździłem na nich latem w upały. Jeździły spoko ale przednie od razu widać że mocno dostały bo krawędzie lameli się zaokrągliły :E Jakby na nich jeździć całym rokiem to 50k wydaje się optymistycznym wynikiem... Z drugiej strony jak ktoś mało jeździ to akurat na 4-5lat mu starczą.
tylko czy jest sens kupować całoroczne opony, których cena jest zbliżona do "zimówek" (z tego co widzę na oponeo dla rozmiaru r18), i zmieniać je na letnie w sezonie letnim ?
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG