Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
Witam mam wrazenie ze ostatnio jak byl nagrzany trzymal obroty 1000 a dzis jak byl zimny przejechalem do sklepu i wrocilem znowu utrzymuje 1000 obrotow czy to normalne ???
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
Wypalał się DPF.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
Tak to ten system wypalania dpf i jeszcze przy tym pracuje wentylator.
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
Podczas tego procesu, jeżeli jest taka możliwość to najlepiej przejechać kilka km (idealnie do zakończenia wypalania - wolne obroty będą wtedy w okolicy 800) gdyż dodatkowa dawka paliwa spływa po ściankach cylindrów rozrzedzając olej. W skrajnych przypadkach szczególnie w silnikach o większych przebiegach, w których turbina przepuszcza już olej, może dojść do rozbiegnięcia się silnika. Tylko spokojnie. Na razie w tym silniku nie powinno nic takiego się wydarzyć. Jeździć i obserwować
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
Haha no bez jak, żeby doszło do rozbiegania to trzeba po drodze klika usterek olewać... Tu jest nowy silnik i tego tematu w ogóle nie ma przez pierwsze 200k km.robert004 pisze: ↑08 kwie 2019, 10:00 Podczas tego procesu, jeżeli jest taka możliwość to najlepiej przejechać kilka km (idealnie do zakończenia wypalania - wolne obroty będą wtedy w okolicy 800) gdyż dodatkowa dawka paliwa spływa po ściankach cylindrów rozrzedzając olej. W skrajnych przypadkach szczególnie w silnikach o większych przebiegach, w których turbina przepuszcza już olej, może dojść do rozbiegnięcia się silnika. Tylko spokojnie. Na razie w tym silniku nie powinno nic takiego się wydarzyć. Jeździć i obserwować
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
hehe chyba za bardzo wziolem do siebie docieranie silnika i na niskich obrotach jezdzilem
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
User karoq pisze: hehe chyba za bardzo wziolem do siebie docieranie silnika i na niskich obrotach jezdzilem ,dzis juz normalnie jezdzilem do 2 tys obrotow 1
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
Docierany powinien być każdy nowy silnik. Oczywiście technologia pozwala na lepsze spasowanie części silnika niż kiedyś. Ja jednak wymieniłem pierwszy raz olej po 3,5 tyś km, potem przy 15 tyś. i przy tych interwałach pozostanę (jak zwykle zresztą).
Druga sprawa, że przy wymianie po 15 tyś. pojawił się wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów...
W serwisie byli tym zdziwieni. Nie wyciekiem, tylko wymianą - „bo po co, skoro producent zaleca co 30 tyś”
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Druga sprawa, że przy wymianie po 15 tyś. pojawił się wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów...
W serwisie byli tym zdziwieni. Nie wyciekiem, tylko wymianą - „bo po co, skoro producent zaleca co 30 tyś”
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
Jak powyżej też mam czasami podwyższone obroty i właśnie podejrzewałem wypalanie DPF. Producent mógł się bardziej postarać i sygnalizować kontrolką czas wypalania, a tak to się trzeba domyślać. W instrukcji przeczytałem że taka kontrolka jest w naszych autach ale jak zrozumiałem zapali się dopiero jak filtr nieźle się zapcha. Wcześniej nie miałem tego ustrojstwa i był spokój....
Na sklep play jest apka VAG DPF. do tego trzeba mieć jakiś Interfejs diagnostyczny ELM 327 OBD2 (kupiłem iCar PRO - jeszcze przesyłka w drodze) i zobaczymy jak tam ten dpf się wypala. Chyba trochę się przejąłem tematem...
Na sklep play jest apka VAG DPF. do tego trzeba mieć jakiś Interfejs diagnostyczny ELM 327 OBD2 (kupiłem iCar PRO - jeszcze przesyłka w drodze) i zobaczymy jak tam ten dpf się wypala. Chyba trochę się przejąłem tematem...
Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI
W sumie niepotrzebnie przejmujesz się tematem. DPF w tym samochodzie wypala się sam i nie potrzebuje sterowania z zewnątrz. Oczywiście jest taka opcja, ale to jest ostateczność przed demontażem i oddaniem do czyszczenia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk