Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: User karoq »

Witam mam wrazenie ze ostatnio jak byl nagrzany trzymal obroty 1000 a dzis jak byl zimny przejechalem do sklepu i wrocilem znowu utrzymuje 1000 obrotow czy to normalne ???

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka




Sponsor

Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Sponsor


robert004
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2018, 5:23
Samochód: Karoq 2.0tdi

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: robert004 »

Wypalał się DPF.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

KOSC964
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2018, 20:54
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 Style

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: KOSC964 »

Tak to ten system wypalania dpf i jeszcze przy tym pracuje wentylator.

robert004
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2018, 5:23
Samochód: Karoq 2.0tdi

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: robert004 »

Podczas tego procesu, jeżeli jest taka możliwość to najlepiej przejechać kilka km (idealnie do zakończenia wypalania - wolne obroty będą wtedy w okolicy 800) gdyż dodatkowa dawka paliwa spływa po ściankach cylindrów rozrzedzając olej. W skrajnych przypadkach szczególnie w silnikach o większych przebiegach, w których turbina przepuszcza już olej, może dojść do rozbiegnięcia się silnika. Tylko spokojnie. Na razie w tym silniku nie powinno nic takiego się wydarzyć. Jeździć i obserwować :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: c#Hunter »

robert004 pisze: 08 kwie 2019, 10:00 Podczas tego procesu, jeżeli jest taka możliwość to najlepiej przejechać kilka km (idealnie do zakończenia wypalania - wolne obroty będą wtedy w okolicy 800) gdyż dodatkowa dawka paliwa spływa po ściankach cylindrów rozrzedzając olej. W skrajnych przypadkach szczególnie w silnikach o większych przebiegach, w których turbina przepuszcza już olej, może dojść do rozbiegnięcia się silnika. Tylko spokojnie. Na razie w tym silniku nie powinno nic takiego się wydarzyć. Jeździć i obserwować :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Haha no bez jak, żeby doszło do rozbiegania to trzeba po drodze klika usterek olewać... Tu jest nowy silnik i tego tematu w ogóle nie ma przez pierwsze 200k km.

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: User karoq »

hehe chyba za bardzo wziolem do siebie docieranie silnika i na niskich obrotach jezdzilem

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: User karoq »


User karoq pisze:Obrazek hehe chyba za bardzo wziolem do siebie docieranie silnika i na niskich obrotach jezdzilem ,dzis juz normalnie jezdzilem do 2 tys obrotow 1ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


robert004
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2018, 5:23
Samochód: Karoq 2.0tdi

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: robert004 »

Docierany powinien być każdy nowy silnik. Oczywiście technologia pozwala na lepsze spasowanie części silnika niż kiedyś. Ja jednak wymieniłem pierwszy raz olej po 3,5 tyś km, potem przy 15 tyś. i przy tych interwałach pozostanę (jak zwykle zresztą).
Druga sprawa, że przy wymianie po 15 tyś. pojawił się wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów...
W serwisie byli tym zdziwieni. Nie wyciekiem, tylko wymianą - „bo po co, skoro producent zaleca co 30 tyś”


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marcin001
Posty: 7
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:15
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: Marcin001 »

Jak powyżej też mam czasami podwyższone obroty i właśnie podejrzewałem wypalanie DPF. Producent mógł się bardziej postarać i sygnalizować kontrolką czas wypalania, a tak to się trzeba domyślać. W instrukcji przeczytałem że taka kontrolka jest w naszych autach ale jak zrozumiałem zapali się dopiero jak filtr nieźle się zapcha. Wcześniej nie miałem tego ustrojstwa i był spokój....
Na sklep play jest apka VAG DPF. do tego trzeba mieć jakiś Interfejs diagnostyczny ELM 327 OBD2 (kupiłem iCar PRO - jeszcze przesyłka w drodze) i zobaczymy jak tam ten dpf się wypala. Chyba trochę się przejąłem tematem...

robert004
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2018, 5:23
Samochód: Karoq 2.0tdi

Re: Pytanie o obroty silnika Karoq 2.0 TDI

Post autor: robert004 »

W sumie niepotrzebnie przejmujesz się tematem. DPF w tym samochodzie wypala się sam i nie potrzebuje sterowania z zewnątrz. Oczywiście jest taka opcja, ale to jest ostateczność przed demontażem i oddaniem do czyszczenia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ