Jechałem dużo ok 100 km/h na tempomat i 130 z 1/3 trasy . Ruch płynny był:) w mieście mi pali ok 11.5 l na 100 km
Raporty spalania
Re: Raporty spalania
Re: Raporty spalania
1.5 TSI DSG przejechane 2700 km średnie spalanie z całego okresu 7,0 (według komputera) jazda głownie na obrzeżach Warszawy
Re: Raporty spalania
1,6 TDI DSG przejechane 3300 km średnie spalanie z całego okresu 5,8 (wg komputera) - jazda zarówno miejska, autostradowa oraz cykle mieszane. Dużo zależy od stylu jazdy i rzecz jasna prędkości - powyżej 120 km/h spalanie rośnie powyżej 6 l. Czuły jest również na wiatr - wiadomo opływowo nie jest.
Re: Raporty spalania
1, 6 TDI MANUAL 700 km autostrada, miasto, drogi między miejskie - spalanie 5.6 l wg kompa max prędkość 140 km/h (ale chwilowa) a i nie sugeruje się wskazówkami na którym to biegu trzeba jechać
Re: Raporty spalania
Średnia z 11000km to u mnie (1.5 tsi man.) na dzisiaj 7,29l/100km
(jak dotąd mam zapisane wszystkie tankowania od początku i wszystko liczone "przy dystrybutorze" nie z komputera)
(jak dotąd mam zapisane wszystkie tankowania od początku i wszystko liczone "przy dystrybutorze" nie z komputera)
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
...
2.0 tdi
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: Raporty spalania
BZBURA TOTALNA Dla mnie tylko 98-dlatego ,że pali mniej(foto w galerii) i dla tego,że 95 ma mniej oktanów-(wynik kontroli na stacjach w całym kraju to potwierdza -93 oktan, nawet 92 oktan, 98 wypadła lepiej , 97 oktan)Zalecane paliwo to minimum 95 oktan,nie 92 lub 93 oktan- co może mieć wpływ na dalsza eksploatację. Nikogo nie zmuszam do lania 98 bo jest droższa.Pozdrawiamc#Hunter pisze: ↑26 kwie 2019, 18:1298 ma mniejszą kaloryczność. Przystosowane do niej silniki potrafią rozwijać większą moc ale palą więcej. Czyli w optymalnym przypadku mamy większą moc i większe spalanie a w najgorszym po prostu większe spalanie. Ja zalałem ja dwa razy do pełna by mieć pewność czy jakoś to wpływa korzystnie na pracę silnika ale nie. Pierwszy i drugi bieg w manualu to porażka.
Re: Raporty spalania
Silniki z wtryskiem bezpośrednim w których, z powodu ich konstrukcji, osadza się nagar, lepiej tankować 98 - nie ze względu na spalanie czy moc, ale właśnie ze względu na mniejsze osadzanie się nagaru.c#Hunter pisze: ↑26 kwie 2019, 18:1298 ma mniejszą kaloryczność. Przystosowane do niej silniki potrafią rozwijać większą moc ale palą więcej. Czyli w optymalnym przypadku mamy większą moc i większe spalanie a w najgorszym po prostu większe spalanie. Ja zalałem ja dwa razy do pełna by mieć pewność czy jakoś to wpływa korzystnie na pracę silnika ale nie. Pierwszy i drugi bieg w manualu to porażka.
W sumie, to nagar z czasem zmniejsza moc, co z kolei przekłada się na wyższe spalanie (samochód słabiej "jedzie", więc mocniej wciskamy pedał gazu). Ale efekt będzie po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, nie po zatankowaniu
Wszystkie TSI to silniki z wtryskiem bezpośrednim (1.0, 1.5 i 2.0).
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Raporty spalania
Fakty są takie że 98 ma mniejszą wartość opałową. Jest tak dlatego że ma więcej różnych dodatków które podnoszą jej liczbę oktanową. Z tego powodu nie ma opcji by na 98 palił mniej. Fizyka. Co do reszty to masz rację i 98 lepiej czyści silnik z nagaru. To fakt. Ja tankuje 95 na BP bo tam do 95 też dodają czyszczące silnik dodatki. Oprócz tego jak widze 98 w cenie 95 czy podobnej to staram się raz na kilka tankowań zalać 98. W praktyce jeśli raz na dziesięć tankowań zalejesz 98 to wystarczy by oczyścić silnik.
My to jeszcze i tak mamy dobrze. Jak ktoś ma 1.2 z PSA co chla olej to tam 98 lałbym chyba cały czas
My to jeszcze i tak mamy dobrze. Jak ktoś ma 1.2 z PSA co chla olej to tam 98 lałbym chyba cały czas
Re: Raporty spalania
c#Hunter pisze: ↑07 cze 2019, 18:36 Fakty są takie że 98 ma mniejszą wartość opałową. Jest tak dlatego że ma więcej różnych dodatków które podnoszą jej liczbę oktanową. Z tego powodu nie ma opcji by na 98 palił mniej. Fizyka. Co do reszty to masz rację i 98 lepiej czyści silnik z nagaru. To fakt. Ja tankuje 95 na BP bo tam do 95 też dodają czyszczące silnik dodatki. Oprócz tego jak widze 98 w cenie 95 czy podobnej to staram się raz na kilka tankowań zalać 98. W praktyce jeśli raz na dziesięć tankowań zalejesz 98 to wystarczy by oczyścić silnik.
My to jeszcze i tak mamy dobrze. Jak ktoś ma 1.2 z PSA co chla olej to tam 98 lałbym chyba cały czas
To ostatnie spalanie na 98 -polecam zobaczyć strony 1 i 2 w tym temacie