Karoq 1.0 a 1.5

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
fid
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:25
Lokalizacja: Wiedeń
Samochód: Subaru XV II 2.0

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: fid »

mans pisze: 15 lis 2018, 14:03 Bardzo dobry artykuł jednak to wszystko o czym pisze jego autor ma swoje odniesienie nie tylko do wysilonych TSI ale także do benzynowych silników wolnossących.
To nie jest prawda - widzę gigantyczną różnicę między poprzednim TSI a obecnym wolnossącym z bezpośrednim wtryskiem.
Moja codzienna trasa to niestety korki, światła itp. (średnia prędkość 22 km/h mimo 1/3 trasy ekspresówką :? )
TSI zimą wiecznie był niedogrzany (razem ze mną :lol: ) i to mimo braku S&S. A w Di temperatura oleju nie spada poniżej 75 stopni, a w kabinie cieplutko po 2 minutach.

Mimo tego, charakterystyka pracy TSI była znacznie fajniejsza i uważam go za lepszą jednostkę :)



Sponsor

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Sponsor


mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

Nie miałem na myśli wolnossących silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim ale z MPI ;)

fid
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:25
Lokalizacja: Wiedeń
Samochód: Subaru XV II 2.0

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: fid »

W MPI będzie jeszcze cieplej, bo te silniki mają największe straty...

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

fid pisze: 19 lis 2018, 21:09 W MPI będzie jeszcze cieplej, bo te silniki mają największe straty...
Oczywiście że straty są i to aż 50% energii cieplnej pochodzącej ze spalania paliwa jest tracone wraz z odprowadzaniem gorących spalin i chłodzeniem silnika.
Czyli idąc Twoim tokiem rozumowania im większe straty cieplne występują w silniku tym szybciej się on nagrzewa :?: :roll:
@fid mylisz dwa różne pojęcia a mianowicie temperaturę oleju silnikowego i temperaturę płynu chłodzącego.

To czy w duży mróz będzie szybko ciepło w kabinie zależy od szybkości nagrzewania się wspomnianego płynu chłodzącego a nie oleju :?

fid
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:25
Lokalizacja: Wiedeń
Samochód: Subaru XV II 2.0

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: fid »

mans pisze: 19 lis 2018, 22:48 Czyli idąc Twoim tokiem rozumowania im większe straty cieplne występują w silniku tym szybciej się on nagrzewa
Oczywiście, że tak. To największa wada silników spalinowych - większość energii zawarej w paliwie zamieniana jest w ciepło a nie w ruch tłoka. Zresztą tylko przez to silnikom jest w ogóle potrzebny układ chłodzenia 8-)

Z drugiej strony zimą ta wada wykorzystywana jest do ogrzewania kabiny.

W samochodach elektrycznych montuje się grzałki, ponieważ silniki elektryczne wydzielają za mało ciepła, by ogrzać kabinę :idea:

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

Na pocieszenie dla wszystkich niezadowolonych posiadaczy 1.5 TSI 150KM ;)
Francuzi to dopiero mają problem chociaż koncern Renault tak jak VAG też do niczego się nie przyznaję :?

https://www.francuskie.pl/pilne-ponad-4 ... m-1-2-tce/

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

Nie taki diabeł straszny jak go malują ;)
Silnik 1.0 TSI dał radę i przejechał 100tys.km bez większych problemów 8-)
Brawo :)
https://www.auto.cz/skoda-rapid-po-100- ... bku-129793

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Zbyszek1972
Posty: 118
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:10
Samochód: Karoq 1.0 TSI STYLE pakiet comfort

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: Zbyszek1972 »

Panowie czy zamknął ktoś licznik z silnikiem 1.0 tsi w Karoq :)) Jeżeli tak to ile wyszło??

ODPOWIEDZ