Karoq 1.0 a 1.5

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

Silnik 1.0 TSI 115KM najlepszym silnikiem świata w swojej klasie, po prostu mały mocarz :lol:

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... n-bmw.html



Sponsor

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Sponsor


hygge
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2018, 14:00

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: hygge »

Podobno nie można już zamawiać silnika 1.0 z DSG...

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Hetman72
Posty: 97
Rejestracja: 04 maja 2018, 12:27

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: Hetman72 »

Nadal brak testów WLTP dla SKODY.
Bardzo jestem ciekaw, jak bardzo one wpłyną na sprzedaż, bo jeśli 1.5 będzie spalało "podobną" ilość paliwa co 2.0 to cienko to widzę.

Pertyn testował Tuarega i tam miał spalanie średnie 8 litrów, co przy takich gabarytach i silniku uważam osobiście za cud, co prawda w rponiaku, ale i tak cud.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: Kraq »

Hetman72 pisze: 04 wrz 2018, 22:03 Nadal brak testów WLTP dla SKODY.
Bardzo jestem ciekaw, jak bardzo one wpłyną na sprzedaż, bo jeśli 1.5 będzie spalało "podobną" ilość paliwa co 2.0 to cienko to widzę.
Pertyn testował Tuarega i tam miał spalanie średnie 8 litrów, co przy takich gabarytach i silniku uważam osobiście za cud, co prawda w rponiaku, ale i tak cud.
Testu nie zaliczył jeszcze 1.5TSI. Tu jest wykaz ADAC: https://www.adac.de/infotestrat/umwelt- ... o_6d_temp/
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jakim cudem silnik 1.5TSI według producenta spala w trasie 4,8 L. W rzeczywistości spala 50% więcej (7-8 L). Z tego co czytałem, to stare "laboratoryjne" testy zużycia paliwa symulowały jazdę na krótkim odcinku (kilkanaście kilometrów). Jak zatem jest możliwe, aby silnik po przejechaniu tak krótkiego odcinka uzyskał takie spalanie?

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

hygge pisze: 04 wrz 2018, 20:16 Podobno nie można już zamawiać silnika 1.0 z DSG...

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Cały czas brak niestety cennika dla roku modelowego 2019 dla Karoqa i Kodiaqa

Awatar użytkownika
Hetman72
Posty: 97
Rejestracja: 04 maja 2018, 12:27

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: Hetman72 »

Kraq pisze: 05 wrz 2018, 7:52 Testu nie zaliczył jeszcze 1.5TSI. Tu jest wykaz ADAC: https://www.adac.de/infotestrat/umwelt- ... o_6d_temp/
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jakim cudem silnik 1.5TSI według producenta spala w trasie 4,8 L. W rzeczywistości spala 50% więcej (7-8 L). Z tego co czytałem, to stare "laboratoryjne" testy zużycia paliwa symulowały jazdę na krótkim odcinku (kilkanaście kilometrów). Jak zatem jest możliwe, aby silnik po przejechaniu tak krótkiego odcinka uzyskał takie spalanie?
Nigdy bym się nie spodziewał, że aż taki problem będzie z 1.5.

A co do testu spalania, wystarczy się rozpędzić i z małej pochyłości kilka kilometrów zrobić na luzie :mrgreen:
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

Silnik 1.0 TSI w centrum technicznym Škody po teście wytrzymałościowym, rozebrany na części,
po 5 tys. godzinach pracy, co odpowiada przebiegowi 300 tys. km ;)
O dziwo podobno wyglądał dobrze i było z nim wszystko ok. :shock:

Obrazek

Obrazek

Jeżeli w rzeczywistości 1.0 TSI wytrzyma taki przebieg np. w Karoqu, to będzie to duże zaskoczenie dla wszystkich niedowiarków, że R3 nie może być trwałym silnikiem ;)
https://autokult.pl/30913,maly-silnik-1 ... jego-temat

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: Kraq »

mans pisze: 13 lis 2018, 18:51 Silnik 1.0 TSI w centrum technicznym Škody po teście wytrzymałościowym, rozebrany na części,
po 5 tys. godzinach pracy, co odpowiada przebiegowi 300 tys. km ;)
O dziwo podobno wyglądał dobrze i było z nim wszystko ok. :shock:

Obrazek

Obrazek

Jeżeli w rzeczywistości 1.0 TSI wytrzyma taki przebieg np. w Karoqu, to będzie to duże zaskoczenie dla wszystkich niedowiarków, że R3 nie może być trwałym silnikiem ;)
https://autokult.pl/30913,maly-silnik-1 ... jego-temat
Stwierdzili w centrum technicznym Skody... Bez komentarza.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

@Kraq z całym szacunkiem ale skoro silnik 1.0 TSI jest wytwarzany w Mladá Boleslav
to kto go miał testować na wytrzymałość .... :?
....Opel czy może Renault :)
Oczywiście wiarygodność takiego testu jest mocno wątpliwy i czas pokaże czy była to prawda czy ściema ale na dzień dzisiejszy nie ma żadnych podstaw,
żeby to podważać więc puki co bądzmy obiektywni ;)
Dlatego napisałem jako puentę cyt...
"Jeżeli w rzeczywistości 1.0 TSI wytrzyma taki przebieg np. w Karoqu, to będzie to duże zaskoczenie dla wszystkich niedowiarków, że R3 nie może być trwałym silnikiem "
Ostatnio zmieniony 13 lis 2018, 23:31 przez mans, łącznie zmieniany 1 raz.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Karoq 1.0 a 1.5

Post autor: mans »

Generalnie R3 1.0 MPI 75KM ponad 100tys. przebiegu robią bez większych problemów...

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-fab ... 30077a6672

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-fab ... cec490ace7

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-fab ... cec490ace7

Wersja z turbiną należy do tej samej rodziny co 1.0 MPI o symbolu EA 211, także te 150tys. km też pewnie da radę zrobić ;)
I jeszcze ciekawostka :)
Silniki 1.0 MPI/TSI mają cylindry o identycznych średnicach co 1.4 TSI.
Żywotność układu rozrządu i pracującego w nim paska producent określił na przeszło 200 tys. km :o

https://www.wyborkierowcow.pl/silniki-v ... ie-paliwa/

1.0 TSI oddaje moc i moment obrotowy w nieco inny sposób niż poprzednik 1.2 TSI.
Maksymalne wartości są wyższe, bo wynoszą aż 115KM i 200Nm momentu obrotowego.
Nie jest to poziom wysilenia, który powinien budzić obawy – podobnymi parametrami w przeliczeniu na litr pojemności legitymują się różne wersje silnika 2.0 TSI.
Projektując silnik 1.0 TSI duży nacisk położono na dopracowanie układu chłodzenia, który posiada m.in. dwa termostaty i zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy, do którego sięgają kanały z cieczą. W połączeniu z kompaktowymi rozmiarami tej jednostki pozwoliło to na szybkie uzyskiwanie przez nią temperatury roboczej czyli zimą ten silnik będzie się bardzo szybko nagrzewał :)

ODPOWIEDZ