W Karoq bardzo zbliżenie wypada przyspieszenie jak w Octavii i ogromnej różnicy nie ma. Patrząc po klatkach w filmikach wychodzi Karoq 1.5 na jakieś 8,7 sekundy a Octavia 1.0 na jakieś 9,5.
Re: Karoq 1.0 a 1.5
: 24 lut 2018, 14:48
autor: mans
Masz rację Marcin, że 1.0 TSI w porównaniu z mocniejszymi silnikami wypada nadzwyczaj dobrze.
Widać to także na przykładzie VW Golfa
Re: Karoq 1.0 a 1.5
: 24 lut 2018, 14:55
autor: mans
Rozwala mnie brzmiene tego 3 cylindrowca szczególnie w połączeniu z DSG
Re: Karoq 1.0 a 1.5
: 24 lut 2018, 16:42
autor: mans
Kolejne testy 1.0TSI dające mocno do myślenia
Re: Karoq 1.0 a 1.5
: 02 mar 2018, 18:17
autor: mans
Bez tej plastikowej osłony 1.5 TSI brzmi prawie jak diesel.
Fajnie pokazane jest w tym teście jak działa system odłączania cylindrów ACT w tym silniku
A tutaj z kolei widać jak mały jest ten silnik
Re: Karoq 1.0 a 1.5
: 05 mar 2018, 16:47
autor: mans
Bardzo ciekawy artykuł wyjaśniający wiele technicznych nowinek zastosowanych w silniku 1.0 TSI
Nie są to nowinki na skalę przemysłową, ale na pewno nowinki w silnikach TSI
Re: Karoq 1.0 a 1.5
: 05 mar 2018, 20:12
autor: mans
Mnie szczególnie zaskoczyła ta informacja, że w silniku 1.0 TSI cyt...
"Zawory wydechowe wypełnione są sodem. Technologia drążenia trzonków zaworów wydechowych i wypełniania ich sodem jest stosowana przede wszystkim w motorsporcie i mocno obciążonych silnikach samochodów osobowych"
koniec cytatu...
Re: Karoq 1.0 a 1.5
: 06 mar 2018, 13:08
autor: M a r c i n
mans pisze: ↑05 mar 2018, 20:12
Mnie szczególnie zaskoczyła ta informacja, że w silniku 1.0 TSI cyt...
"Zawory wydechowe wypełnione są sodem. Technologia drążenia trzonków zaworów wydechowych i wypełniania ich sodem jest stosowana przede wszystkim w motorsporcie i mocno obciążonych silnikach samochodów osobowych"
koniec cytatu...