Serwis/Przeglad 30000 tys.

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: User karoq »

Co jest sprawdzane i wymieniane cz ktos ten przeglad serwis juz robil ??

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka




Sponsor

Serwis/Przeglad 30000 tys.

Sponsor


RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: RobertG7 »

Robiłem w Octavii i tu jest podobnie: wymiana - olej silnikowy, filtr oleju, filtr paliwa niekoniecznie. Kontrola filtra powietrza, filtra kabinowego, tarcz i klocków, jeżeli nie ma potrzeby to nie wymieniają.
Filtr powietrza wymieniany jest po 90tys km :D

Effahid
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2020, 11:04
Samochód: KAROQ 2.0 TDI 4x4 DSG STYLE

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: Effahid »

Tak jak Robert napisał, tylko wymiana oleju i filtra oleju + 600 zł za sam przegląd w którym nic nie wymieniają , a oglądają auto. Jak zadałem pytanie o inne filtry to powiedzieli mi, że przy 90 tys. km lub na życzenie klienta.

RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: RobertG7 »

Effahid pisze: 08 wrz 2020, 8:03 Tak jak Robert napisał, tylko wymiana oleju i filtra oleju + 600 zł za sam przegląd w którym nic nie wymieniają , a oglądają auto. Jak zadałem pytanie o inne filtry to powiedzieli mi, że przy 90 tys. km lub na życzenie klienta.
Nie wykupowałeś pakietu przeglądów?

Marcooo
Posty: 219
Rejestracja: 28 sty 2019, 19:06
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI 150 km 4x4

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: Marcooo »

Witam . Czeka mnie pierwszy przegląd ( nie wymiana oleju bo już była) . Auto przebieg 16 tyś km . Pakiet mam przeglądów ale za co warto dopłacić ewentualnie co nie jest w cenie ? Dezynfekcja klimy np? I czy wiecie jakie mogą być koszty tych dodatkowych rzeczy? Co można zaznaczyć aby zrobili i sprawdzili ( bo jak nie powiesz to nie zrobią) np wygranie nowego softu? Co myślicie

MarcinG
Posty: 46
Rejestracja: 13 lut 2019, 18:35
Samochód: Karoq 1.5 TSI DSG 4x4

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: MarcinG »

Pierwszy przeglą za mną (2lata):
- wymiana oleju i filtra oleju (w cenie)
- uzupełnienie płynu chłodniczego, ubytek, ale na stałym poziomie przez ponad rok (w cenie)
- wymiana filtra kabinowego (w cenie) - bez dezynfekcji, bo była robiona tydzień wcześniej
- normalne czynności przeglądowe - sprawdzenie samochodu wewnątrz i na zewnątrz
Po oględzinach stwierdzono, że akumulator jest OK, ale trzeba doładować (był ładowany tydzień wcześniej), tylne tarcze korozja, reszta samochodu OK.
Ze zgłoszonych usterek:
- Szuranie, mocno słyszalne podczas hamowania - przyczyna w tylnych tarczach - można wymienić na własny koszt (~1500zł) albo z tym żyć. Niestety tarcze i klocki są zużyte w niecałych 10% co oznacza, że trzeba z tym żyć długo.
- Trzeszczenie w okolicy zestawu wskaźników, przy stałej prędkości autostradowej (między 100 a 140km/h zaczyna być słychać odgłos, jak by mysza coś zjadała :) ). Przedstawiłem nagranie, niestety nie był to wystarczający dowód, a podczas jazdy nie udało się tego odtworzyć.
- Stuki w zawieszeniu (lewy przód), podczas pokonywania poprzecznych nierówności, jak również podczas wjazdu na niewielkie krawężniki - nie udało się odtworzyć
- Odczuwalne szrpnięcie w skrzyni DSG podczas zmiany przełożen 1->2 i 6->7 kiedy gaz jest w stałym położeniu lub działa tempomat (bez gwałtownego przyśpieszania), niestety ta usterka występuje w sposób losowy i niezależnie od tego czy silnik/skrzynia jest nagrzana czy nie - nie udało się odtworzyć
- Duże opóźnienie na gaz po zmianie przełożenia z R na D (oczywiście samochód w całkowicie zatrzymany) - ten model tak ma.
- Kluczyk wysiadł całkowicie, pozostałem bez możliwości zaplenia samochodu (nie dało się nic zrobić, pisałem o tym w innym wątku) - prawdopodobnie wina baterii
- 2x nie dało się zapalić samochodu - przy próbie uruchomiania rozrusznika tylko zgrzytnął, pojawiła się 'choinka' na zestawie wskaźników i samochód nie chciał zapalić. Odczekanie ok. 5 minut i można było ruszać w drogę. - Brak błędów w sterowniakch, nie wiadomo dlaczego tak mogłao być.

I w zasadzie to wszystko. Co do drugiej i trzeciej usterki, muszę zrobić jeszcze raz nagrania, z tym tylko, że na nagraniu musi być widoczna karteczka z numerem zlecenia z serwisu i takie nagrania musze wysłać e-mailem.

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: c#Hunter »

MarcinG pisze: 13 kwie 2021, 9:51
- Odczuwalne szrpnięcie w skrzyni DSG podczas zmiany przełożen 1->2 i 6->7 kiedy gaz jest w stałym położeniu lub działa tempomat (bez gwałtownego przyśpieszania), niestety ta usterka występuje w sposób losowy i niezależnie od tego czy silnik/skrzynia jest nagrzana czy nie - nie udało się odtworzyć
Czy na pewno masz najnowszą wersje sterownika silnika? Opisane objawy i rok rejestracji sugerują że jeśli Ci nic nie wgrali to masz starą wersje i stąd te szarpania.... Teraz powinna być wersja 9832 wgrana.

Osy4
Posty: 118
Rejestracja: 29 sie 2019, 19:36
Samochód: Karoq 1.6 TDI DSG

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: Osy4 »

A gdzie można zweryfikować wersje softu?

MarcinG
Posty: 46
Rejestracja: 13 lut 2019, 18:35
Samochód: Karoq 1.5 TSI DSG 4x4

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: MarcinG »

c#Hunter pisze: 24 kwie 2021, 17:59 Czy na pewno masz najnowszą wersje sterownika silnika? Opisane objawy i rok rejestracji sugerują że jeśli Ci nic nie wgrali to masz starą wersje i stąd te szarpania.... Teraz powinna być wersja 9832 wgrana.
Cześć,
Nic mi nie wgrali jak również nic do wgrania nie zaproponowali :?
Przyłączam się do pytania, jak to sprawdzić i czy da się bez interfejsu OBD II?

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Serwis/Przeglad 30000 tys.

Post autor: c#Hunter »

MarcinG pisze: 26 kwie 2021, 9:44
c#Hunter pisze: 24 kwie 2021, 17:59 Czy na pewno masz najnowszą wersje sterownika silnika? Opisane objawy i rok rejestracji sugerują że jeśli Ci nic nie wgrali to masz starą wersje i stąd te szarpania.... Teraz powinna być wersja 9832 wgrana.
Cześć,
Nic mi nie wgrali jak również nic do wgrania nie zaproponowali :?
Przyłączam się do pytania, jak to sprawdzić i czy da się bez interfejsu OBD II?
Żeby to sprawdzić OBDII nie wystarczy i potrzeba OBD11 (OBDeleven) albo VCDS czy jego klon. To jednak bez znaczenia bo na 100% masz starą, wadliwą wersje softu. Beta z poprawkami wyszła gdzieś w maju 2019 a finalny 9832 pod koniec 2019. Soft który masz w pewnym procencie silników działał wadliwie. Działy się różne rzeczy, ale w DSG (ten sam soft jest też w manualu) problemy objawiały się szarpaniem i nawet potrafił gasnąć samochód na niższych biegach. JAk wpisujesz swój VIN to nie pojawia Ci się żadna akcja serwisowa? Zadzwoń do jakiegoś ASO, podaj VIN i zagadaj o wymianę softu bo szkoda skrzyni.

ODPOWIEDZ