Montaż haka do 1.6 TDI

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2017-2022)
robo
Posty: 14
Rejestracja: 20 gru 2020, 8:27
Samochód: Karoq 1.6 TDI AMB

Montaż haka do 1.6 TDI

Post autor: robo »

Witam
Czy ktoś przerabiał samodzielny montaż haka do karoqa? Czy w wersji bez haka są przygotowane wiązki pod haka? Jak zrobić montaż aby po wrzuceniu wstecznego dezaktywować tylne czujniki cofania.
Pozdrawiam.



Sponsor

Montaż haka do 1.6 TDI

Sponsor


ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Montaż haka do 1.6 TDI

Post autor: ArKos »

Do deaktywacji czujników potrzeba modułu i programowania BCM. Nie będzie wiązki jeśli jej nie zamówiłeś.
Montaż jest prosty, można kupić moduł dedykowany lub uniwersalny, wpiąć się można albo w wiązki tylnych lamp albo jeśli jest dedykowane złącze to do niego. Występują 3 rodzaje modułów z tyłu pod boczkiem z tego co ustaliłem...

robo
Posty: 14
Rejestracja: 20 gru 2020, 8:27
Samochód: Karoq 1.6 TDI AMB

Re: Montaż haka do 1.6 TDI

Post autor: robo »

OK, dzieki za info. W octavii montaż polegał właśnie na równoległym wpięciu w sygnał do lampy lewej i prawej poprzez moduł. Ale tam nie udało mi się odłączyć czujników, stąd pytanie w tym wątku. Liczyłem na to, że w karoq coś już jest wyprowadzone pod instalację haka.

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Montaż haka do 1.6 TDI

Post autor: ArKos »

Dopłacasz przecież 800zł za "przygotowanie do montażu haka". Jeśli nie zapłaciłeś to nie będzie, a podłączenie haka w każdym aucie z CAN wygląda tak samo. Nawet można na żywca bez modułu łączyć wiązkę haka, bo większość nowoczesnych zestawów lamp w przyczepach czy bagażnikach na hak jest na LED, więc auto nawet nie zauważy, że coś podłączono.

robert-35
Posty: 15
Rejestracja: 23 sty 2021, 23:27
Lokalizacja: Śląskie
Samochód: Karoq, Style, 2.0TDI 4x4 DSG 150KM

Re: Montaż haka do 1.6 TDI

Post autor: robert-35 »

Fabryczna instalacja haka na dedykowanym module CAN dość mocno integruje się z systemami samochodu, po wykryciu podłączenia przyczepy:
- zmienia się charakterystyka ESP, ABS
- uaktywnia się system TSA - stabilizacji przyczepy gdy wpadnie w rezonans
- uruchomienie alarmu w przypadku odłączenia przyczepy przy zablokowanym samochodzie
- dezaktywacja tylnych czujników parkowania
- wykrywanie spalonej żarówki w przyczepie

Może warto ogarnąć temat i dociągnąć CAN + zasilanie i dołożyć przynajmniej sam moduł, z czego będą większe korzyści.
Robiłem taki zabieg w mojej Octavii 2 i w Karoqu zrobiłbym tak samo.
Prosty chop

ODPOWIEDZ