DSG - dobre, złe

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
M4niac
Posty: 59
Rejestracja: 24 lis 2022, 16:55
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI STYLE manual

Psioczenie na DSG

Post autor: M4niac »

Możecie napisać co wami kierowało , że wybraliscie manual bądź dsg ?
Ja wybrałem manual ponieważ dsg jak jeździłem na jazdach próbnych zarówno leonem , atecą i karoqiem, to stwierdziłem, ze dsg w trybie drive działa zbyt opieszale i zmienia biegi przy 1,5 tys obrotow . Do 50 km /h wbija 5 bieg i musiałbym cały czas miec tryb sport , żeby jazda była satysfakcjonująca . Znowu w trybie sport spalanie na pewno będzie większe . Czytałem , że skrzynie dsg 7 biegowe mają sprzęgła suche i bardzo dostają po dupie jak ktoś jeździ głownie po mieście. Na pewno jazda z automatem to wygoda ale jeszcze nie jest tak dopracowany . To samo wyprzedzanie , trzeba miec włączony tryb sport , żeby wyprzedzić na drodze dwujezdniowej .



Sponsor

Psioczenie na DSG

Sponsor


mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Czas oczekiwania na Karoqa

Post autor: mans »

Co do DSG7 czyli DQ200 to nie jest ona wcale taka sucha jak się niektórym wydaje...
viewtopic.php?f=14&t=426
Obecnie ta skrzynia jest poprawiona bo wcześniej siadały w niej elementy mechatroniki
i trzeba przyznać ,że była ona dość usterkowa🤔
Co do spalania i elastyczności to w porównaniu do skrzyni manualnej masz w niej 7 biegów
co się przekłada bezpośrednio na niższe spalanie np. na autostradzie bo obroty przy 120-140km/h będą w niej niższe.
Wyprzedzanie z DSG7 to czysta przyjemność tylko trzeba wiedzieć jak to prawidłowo robić by wymusić szybką redukcję lub szybki kickdown ;)
Pertyn to już kiedyś pięknie wyjaśnił ...

Dla mnie manual to dzisiaj totalny przeżytek a przewaga skrzyni DSG7
w codziennym użytkowaniu jest bezdyskusyjna.
Jezdziłem także Karoqiem po FL i nie wiem co masz na myśli mówiąc,
że skrzynia DSG7 w Karoqu działa zbyt opieszale 🤔
Testy też tego nie potwierdzają.

Nie rozwijam tematu bo ten wątek dotyczy zupełnie czegoś innego.
Chcesz na ten temat pogadać to przejdź tutaj 😉
viewtopic.php?f=14&t=376

PrzemasCeli
Posty: 78
Rejestracja: 09 wrz 2022, 8:10
Samochód: Karoq Style 1.5 TSI DSG

Re: Czas oczekiwania na Karoqa

Post autor: PrzemasCeli »

Ja wybrałem DSG bo ........ po co za własne pieniądze się męczyć :D Zawsze miałem manuale ale jeździłem filmówkami z automatem i stwierdziłem, ze nie chcę już manuala. Już widzę przyszłoroczne wakacje , droga do Chorwacji i lewa noga ma spokój :D + aktywny tempomat i moja stara Zafirka B straci na atrakcyjności (choć dzielnie woziła nas do Niemiec, 5 x Chorwacja + wiele wyjazdów w polskie góry :) )
No i po prawie 13 latach powrót do benzyny :)

M4niac
Posty: 59
Rejestracja: 24 lis 2022, 16:55
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI STYLE manual

Re: Czas oczekiwania na Karoqa

Post autor: M4niac »

mans pisze: 26 lis 2022, 20:37
Co do spalania i elastyczności to w porównaniu do skrzyni manualnej masz w niej 7 biegów
co się przekłada bezpośrednio na niższe spalanie np. na autostradzie bo obroty przy 120-140km/h będą w niej niższe.
To akurat jest nieprawdziwy argument
Spalanie według WLTP :
manual
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,4 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu niskim 8,1 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu średnim 6,2 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu wysokim 5,6 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu bardzo wysokim 6,7 l/100km
dsg
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,4 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu niskim 8,1 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu średnim 6,2 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu wysokim 5,5 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu bardzo wysokim 6,7 l/100km

Gdzie ta różnica jest ? 0,1 ? Są inne przełożenia . Dla mnie jest chore , że automat do 50 km wbija 5 bieg .Jade 400 metrów wiem , że zaraz bede hamował mam 3 bieg a dsg juz wbija 5. Skrzynia ta na pewno szybciej się zużywa zmieniajac cały czas biegi i żadne lobby mnie nie przekona. Dsg w trybie normal z silnikiem 1.5 nie nadaje się do normalnej jazdy , każdy 20 letni grat mnie wyprzedzi . W manualu wbijam bieg , ruszam i jadę bez żadnej zwłoki a dsg musi być zasterowana przez komputer stąd zwłoka. W seacie ateca , leonie oraz skodzie karoq w listopadzie 2022 na jazdach próbnych cały czas element opóźnienia był w reakcji skrzyni dsg , wiec orpgramowanie skrzyni jest do bani. Może Pertyn dostał sztuke VW gdzie dopracowali skrzynię i było ok , bo jedynie niedzielny kierowca będzie zadowolony z takiej powolnej jazdy . Dla mnie dsg w tej formie to pomyłka , bardziej gadżet niż coś przydatnego , za darmo jakby to dawali to bym się zastanawiałdługo czy będą z tego jakieś korzyści czy więcej problemów. Dopłacam 8 tys i silnik jest kastrowany. Wygoda owszem tak , ale trwałością nigdy nie dorówna skrzyni manualnej , jak sie konczy gwarancja trzeba takiego auta się pozbywać ,taka jest prawda.


Puchacz
Posty: 70
Rejestracja: 21 sie 2021, 1:13
Samochód: Karoq 1.5 TSI

Re: Czas oczekiwania na Karoqa

Post autor: Puchacz »

M4niac pisze: 27 lis 2022, 12:25
mans pisze: 26 lis 2022, 20:37
Dla mnie jest chore , że automat do 50 km wbija 5 bieg .Jade 400 metrów wiem , że zaraz bede hamował mam 3 bieg a dsg juz wbija 5. Skrzynia ta na pewno szybciej się zużywa zmieniajac cały czas biegi i żadne lobby mnie nie przekona. Dsg w trybie normal z silnikiem 1.5 nie nadaje się do normalnej jazdy , każdy 20 letni grat mnie wyprzedzi . W manualu wbijam bieg , ruszam i jadę bez żadnej zwłoki a dsg musi być zasterowana przez komputer stąd zwłoka. W seacie ateca , leonie oraz skodzie karoq w listopadzie 2022 na jazdach próbnych cały czas element opóźnienia był w reakcji skrzyni dsg , wiec orpgramowanie skrzyni jest do bani. Może Pertyn dostał sztuke VW gdzie dopracowali skrzynię i było ok , bo jedynie niedzielny kierowca będzie zadowolony z takiej powolnej jazdy . Dla mnie dsg w tej formie to pomyłka , bardziej gadżet niż coś przydatnego , za darmo jakby to dawali to bym się zastanawiałdługo czy będą z tego jakieś korzyści czy więcej problemów. Dopłacam 8 tys i silnik jest kastrowany. Wygoda owszem tak , ale trwałością nigdy nie dorówna skrzyni manualnej , jak sie konczy gwarancja trzeba takiego auta się pozbywać ,taka jest prawda.

Podaję hasło: e-CVT w hybrydzie 5gen od Toyoty. Jeździłem tydzień temu Corollą Cross z tym napędem. Reakcja na gaz natychmiastowa i zdecydowana.
Jakby tak przeszczepić ten napęd do Karoqa, to miałbym auto idealne na moje potrzeby.

A co do tematu- manuala wziąłem bo po pierwsze tańszy, po drugie nie podoba mi się utrzymywanie jak najniższych obrotów silnika przy każdej okazji. Jeździłem kilkoma automatami, względnie podobały mi się tylko te w dużych i mocnych silnikach, gdzie mocy nie brakuje. Do małych silniczków jednak wolę CVT.

RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Czas oczekiwania na Karoqa

Post autor: RobertG7 »

M4niac pisze: 27 lis 2022, 12:25
mans pisze: 26 lis 2022, 20:37
Co do spalania i elastyczności to w porównaniu do skrzyni manualnej masz w niej 7 biegów
co się przekłada bezpośrednio na niższe spalanie np. na autostradzie bo obroty przy 120-140km/h będą w niej niższe.
To akurat jest nieprawdziwy argument
Spalanie według WLTP :
Święta racja, podpisuję się pod tekstem i mogę założyć się o skrzynkę dobrego whisky, że manualem zrobię niższe spalanie niż ktokolwiek na DSG :)
Oczywiście, jak ktoś nie umie operować skrzynią i nie przewiduje sytuacji na drodze, tylko np dojeżdża do wolniejszego auta i wtedy dochodzi do niego myśl, że "ojej, muszę wyprzedzić, co teraz?!" to wtedy DSG jest zbawienna, bo o jedno zmartwienie ma mniej :)

M4niac
Posty: 59
Rejestracja: 24 lis 2022, 16:55
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI STYLE manual

Psioczenie na DSG - wydzielone

Post autor: M4niac »

Podaje dane spalania w bliźniaczym seacie ateca , biorąc pod uwagę tylko silnik 1,5 tsi , spalanie jest zupełnie odwrotnie niż podaje skoda .

V maksymalna (km/h)/Przysp 0-100 km/h (s)/Zużycie paliwa (l/100 km)/ Cykl miejski Cykl/ pozamiejski /Cykl łączony / Emisja CO2 (g/km):

1.0 EcoTSI Start&Stop 115 KM Ecomotive manualna - 6 biegowa 183 11,0 6,3 4,7 5,3 120
1.4 EcoTSI Start&Stop 150 KM manualna - 6 biegowa 201 8,5 6,3 4,9 5,4 123
1.4 EcoTSI Start&Stop 150 KM DSG automatyczna - 7 biegowa 198 8,6 6,4 4,9 5,5 125
1.4 EcoTSI Start&Stop 150 KM 4Drive manualna - 6 biegowa 192 9,0 7,0 5,6 6,1 139
1.4 EcoTSI Start&Stop 150 KM DSG 4Drive automatyczna - 6 biegowa 189 8,9 7,4 6,1 6,5 149
2.0 TSI Start&Stop 190 KM DSG 4Drive automatyczna - 7 biegowa 212* 7,9* 8,5* 6,0* 7,0* 159*

M4niac
Posty: 59
Rejestracja: 24 lis 2022, 16:55
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI STYLE manual

Re: Czas oczekiwania na Karoqa

Post autor: M4niac »

Kolejne potwierdzenie , że największą wadą tego samochodu jest skrzynia DSG .


PrzemasCeli
Posty: 78
Rejestracja: 09 wrz 2022, 8:10
Samochód: Karoq Style 1.5 TSI DSG

Re: DSG - dobre, złe

Post autor: PrzemasCeli »

Oj chyba mnie przekonałeś .......... do tego, że dobrze wybrałem biorąc DSG :D Powtarzam, nie mam zamiaru się męczyć walką z lewarkiem za własne pieniądze, nie mam zamiaru korzystać z aktywnego tempomatu ze skrzynią manualną - traci sens używania aktywnego tempomatu, moja lewa noga nie będzie już musiała się męczyć wciskaniem zbędnego pedału.

Kolego jak już wrzucasz takie filmiki to ..... może ja mam wrzucić takie, gdzie testerzy obrzucają błotem karoqa i zacząć temat , że zakup jego to był błąd ?? Każdy ma swoje zdanie, ale narzucanie swojego na siłę i próba na wszelką cenę udowodniania swojej racji nie ma sensu. Ilu ludzi, tyle racji. Gdyby którakolwiek skrzynia była w 100% idealna to robili by jeden model, a nie kilka do wyboru. A propo są też filmiki gdzie DSG w Karoqu właśnie chwalą i zalecają ją wybrać .... takich nie wrzucasz ??
Chcesz się męczyć z manualem - proszę bardzo, ja wolę mieć wygodę, a że DSG ma jakieś tam opóźnienia - czy jakoś to przeszkadza .... mi nie ?? Trudno, nie tylko z takimi problemami człowiek musi żyć. Ja wybierałem świadomie i DSG jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem.

Ktoś chce i lubi zmieniać manualnie biegi ... wybierze manuala. Ktoś chcę być Januszem i zaoszczędzić .. wybierze manuala. Ktoś brał co było w salonie ... trafił na manuala. Jest to każdego wybór.

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: DSG - dobre, złe

Post autor: ArKos »

PrzemasCeli pisze: 08 gru 2022, 8:21 Ktoś chcę być Januszem i zaoszczędzić wybierze manuala
Ten tekst może urazić jakąś grupę osób.
Nie każdy wybiera manuala patrząc na koszty. Ja wybrałem świadomie i w dupie miałem cenę DSG czy manual. Nawet gdyby manual był droższy to bym go wybrał, bo DQ200 to szit. I mówię to jako mechanik. Wziąłbym KAŻDĄ DSG oprócz DQ200. Myślałem o DSG w połączeniu z 2,0 TSI, ale dojeżdżając do pracy i z pracy w korkach, spalanie miałbym jak TIR.
Poza tym... nie januszujesz, a tylko Style wziąłeś? Ja wziąłem Sportline w bogatej wersji. Równie dobrze mogę powiedzieć, że to Ty januszujesz i chcesz przyoszczędzić biorąc biednawe Style.
Rozumiesz do czego zmierzam?
Racja jest jak dupa - każdy ma swoją.
Kopiecie się o DSG i manual na zasadzie dzieci z piaskownicy. Po co?
I jeden i drugi ma swoje preferencje, a przerzucanie się opiniami z neta i filmikami jest tak samo bez sensu, jak dyskusja ślepego z głuchym o kolorach.
Dajcie spokój koledzy. Nagonka nie ma nic wspólnego z wyrażaniem opinii. Jeśli ktoś nie chce się przekonać, to się go siłą nie przekona. :) Peace

ODPOWIEDZ