Pompa oleju
Pompa oleju
W silnikach TDI 1.6 i 2.0 występuje ta sama pompa oleju 04L145208T. Czy ktoś może fachowo odpowiedzieć czy pompa ta ma jakiś rodzaj sprzęgła, które rozłącza pompę na wolnych obrotach i dlatego po wyłączeniu start/stopu silnik nie ma smarowania?
Czy jednak jest to normalna pompa i smarowanie jest cały czas bez względu na prędkość obrotową silnika?
Czy jednak jest to normalna pompa i smarowanie jest cały czas bez względu na prędkość obrotową silnika?
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Pompa oleju
Raczej pasek trzeba pilnować zeby sie nie rozpadł lub rozpuscil bo smok zakleji i smarowania wogule nie będzie , pompa wyglada na prostą konstrukcje.RobertG7 pisze:W silnikach TDI 1.6 i 2.0 występuje ta sama pompa oleju 04L145208T. Czy ktoś może fachowo odpowiedzieć czy pompa ta ma jakiś rodzaj sprzęgła, które rozłącza pompę na wolnych obrotach i dlatego po wyłączeniu start/stopu silnik nie ma smarowania?
Czy jednak jest to normalna pompa i smarowanie jest cały czas bez względu na prędkość obrotową silnika?
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Re: Pompa oleju
Czyli nikt na 100% nie wie jak działa pompa w tych silnikach, czy się wyłącza na niskich obrotach czy pracuje cały czas?
Re: Pompa oleju
Na zdrowy rozum, to pompa raczej powinna mieć opcję NIE wyłączania się po zgaszeniu silnika. A po to, aby w rozgrzanej spreżarce olej nadal krążył i się nie przypalił na łożyskach.
Skąd pomysł, że na wolnych obrotach nie ma smarowania?
Skąd pomysł, że na wolnych obrotach nie ma smarowania?
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: Pompa oleju
Pompa pracuje cały czas. Niektóre silniki mają elektromagnetyczny zawór przy pompie oleju, który redukuje ciśnienie na biegu jałowym, w tym silniku jest on z przodu schowany za kompresorem klimy.
Re: Pompa oleju
Zdrowy rozum u producentów wyczerpał się 30 lat temu teraz rządzi excel
Re: Pompa oleju
Ooo właśnie, coś podobnego też mi się obiło o uszy i dlatego poruszyłem temat.
Niektórzy mechanicy właśnie szukają przyczyn zacierania się silników w okolicach 100.000km, są też wtedy modyfikowane układy smarowania, aby ciśnienie nie spadało.
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: Pompa oleju
Winą za zacieranie się obarczony jest ten elektrozawór. Dokonują zmian w sofcie żeby ciśnienie ciągle było o maksymalnej wartości.
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: Pompa oleju
Producentowi. Jak silniki się zacierają, to jest rynek zbytu na nowe części i same silniki. Jak się nie zacierają tylko robią po pół bańki bez zająknięcia, to jest zastój w interesie i kasy ni ma. Proste.