Pompa oleju

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Pompa oleju

Post autor: RobertG7 »

W silnikach TDI 1.6 i 2.0 występuje ta sama pompa oleju 04L145208T. Czy ktoś może fachowo odpowiedzieć czy pompa ta ma jakiś rodzaj sprzęgła, które rozłącza pompę na wolnych obrotach i dlatego po wyłączeniu start/stopu silnik nie ma smarowania?
Czy jednak jest to normalna pompa i smarowanie jest cały czas bez względu na prędkość obrotową silnika?

Obrazek



Sponsor

Pompa oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Pompa oleju

Post autor: User karoq »

RobertG7 pisze:W silnikach TDI 1.6 i 2.0 występuje ta sama pompa oleju 04L145208T. Czy ktoś może fachowo odpowiedzieć czy pompa ta ma jakiś rodzaj sprzęgła, które rozłącza pompę na wolnych obrotach i dlatego po wyłączeniu start/stopu silnik nie ma smarowania?
Czy jednak jest to normalna pompa i smarowanie jest cały czas bez względu na prędkość obrotową silnika?

Obrazek
Raczej pasek trzeba pilnować zeby sie nie rozpadł lub rozpuscil bo smok zakleji i smarowania wogule nie będzie , pompa wyglada na prostą konstrukcje.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka



RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Pompa oleju

Post autor: RobertG7 »

Czyli nikt na 100% nie wie jak działa pompa w tych silnikach, czy się wyłącza na niskich obrotach czy pracuje cały czas?

Puchacz
Posty: 70
Rejestracja: 21 sie 2021, 1:13
Samochód: Karoq 1.5 TSI

Re: Pompa oleju

Post autor: Puchacz »

Na zdrowy rozum, to pompa raczej powinna mieć opcję NIE wyłączania się po zgaszeniu silnika. A po to, aby w rozgrzanej spreżarce olej nadal krążył i się nie przypalił na łożyskach.

Skąd pomysł, że na wolnych obrotach nie ma smarowania?

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Pompa oleju

Post autor: ArKos »

Pompa pracuje cały czas. Niektóre silniki mają elektromagnetyczny zawór przy pompie oleju, który redukuje ciśnienie na biegu jałowym, w tym silniku jest on z przodu schowany za kompresorem klimy.

RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Pompa oleju

Post autor: RobertG7 »

Puchacz pisze: 29 gru 2022, 18:31 Na zdrowy rozum, to pompa raczej powinna mieć opcję NIE wyłączania się po zgaszeniu silnika. A po to, aby w rozgrzanej spreżarce olej nadal krążył i się nie przypalił na łożyskach.

Skąd pomysł, że na wolnych obrotach nie ma smarowania?
Zdrowy rozum u producentów wyczerpał się 30 lat temu :) teraz rządzi excel

RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Pompa oleju

Post autor: RobertG7 »

ArKos pisze: 29 gru 2022, 21:52 Pompa pracuje cały czas. Niektóre silniki mają elektromagnetyczny zawór przy pompie oleju, który redukuje ciśnienie na biegu jałowym, w tym silniku jest on z przodu schowany za kompresorem klimy.
Ooo właśnie, coś podobnego też mi się obiło o uszy i dlatego poruszyłem temat.
Niektórzy mechanicy właśnie szukają przyczyn zacierania się silników w okolicach 100.000km, są też wtedy modyfikowane układy smarowania, aby ciśnienie nie spadało.

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Pompa oleju

Post autor: ArKos »

Winą za zacieranie się obarczony jest ten elektrozawór. Dokonują zmian w sofcie żeby ciśnienie ciągle było o maksymalnej wartości.

RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Pompa oleju

Post autor: RobertG7 »

ArKos pisze: 30 gru 2022, 12:48 Winą za zacieranie się obarczony jest ten elektrozawór. Dokonują zmian w sofcie żeby ciśnienie ciągle było o maksymalnej wartości.
Dzięki
PS i komu by przeszkadzało, gdyby z fabryki wyjeżdżały z taką zmianą...?

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Pompa oleju

Post autor: ArKos »

Producentowi. Jak silniki się zacierają, to jest rynek zbytu na nowe części i same silniki. Jak się nie zacierają tylko robią po pół bańki bez zająknięcia, to jest zastój w interesie i kasy ni ma. Proste.

ODPOWIEDZ