mans pisze: ↑14 maja 2019, 11:12Po pierwsze gdyby tak było jak piszesz to Karoqiem z 1.5 TSI ale ze skrzynią DSG7 też nie dało by się ruszyć dynamicznie a jezdziłem taką wersją i szedł spod świateł jak burzaKanisz pisze: ↑13 maja 2019, 18:26 W książce masz napisane oraz wszystkie inne auta tak mają jak wprowadzisz auto w stan pełzania tj 800rpm to najpierw musisz delikatnie podnieść obroty tak na min RPM od ktorych auto osiaga odpowiedni moment obrotowy i tak w 1.5tsi trzeba delikatnie do 1350rpm rozkręcić silnik, żeby móc depnąć gaz do dechy.
INACZEJ zadziała zabezpieczenie programowe chroniące silnik, dwumas itd i ogranicza moc lub rozłącza napęd.
1.5TSI osiąga maksymalny moment obrotowy już od 1300rpm ivtak ma aż do 4500rpm.
Wmawianie komuś, że nowym autem trzeba nauczyć się jezdzić jest po prostu śmieszne a twoja teoria,
że silnik 1.5 TSI należy rozkręcić do 1300obr/min żeby móc wcisnąć w nim gaz do dechy rozwaliła mnie całkowicie
Ciekawi mnie także skąd bierzesz te wartości momentu obrotowego 4500Nm /1300obr/min dla 1.5TSI 150KM
Trochę racji gość ma. Ale tylko trochę.
Porównywanie DSG, do manuala nie ma sensu. DSG samo prześliźnie sobie sprzęgłami jeśli stwierdzi że to słuszne, żeby ograniczyć obciążenie układu napędowego.
Teoretycznie, ale bardzo teoretycznie nie powinno się jeździć w zakresie wolnych obrotów. W realiach jest to nie osiągalne jak np. w korku. Z drugiej strony, wypada otwierać przepustnicę stopniowo, szczególnie na tych niższych obrotach, ale Wszystkie VAGi mają pedał gazu drive-by-wire i robi to za Ciebie elektronika. Nie ma żadnego zabezpieczenia chroniącego dwumasę z tego co wiem.