Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: M a r c i n »

mans pisze: 14 maja 2019, 11:12
Kanisz pisze: 13 maja 2019, 18:26 W książce masz napisane oraz wszystkie inne auta tak mają jak wprowadzisz auto w stan pełzania tj 800rpm to najpierw musisz delikatnie podnieść obroty tak na min RPM od ktorych auto osiaga odpowiedni moment obrotowy i tak w 1.5tsi trzeba delikatnie do 1350rpm rozkręcić silnik, żeby móc depnąć gaz do dechy.
INACZEJ zadziała zabezpieczenie programowe chroniące silnik, dwumas itd i ogranicza moc lub rozłącza napęd.
1.5TSI osiąga maksymalny moment obrotowy już od 1300rpm ivtak ma aż do 4500rpm.
Po pierwsze gdyby tak było jak piszesz to Karoqiem z 1.5 TSI ale ze skrzynią DSG7 też nie dało by się ruszyć dynamicznie a jezdziłem taką wersją i szedł spod świateł jak burza :)
Wmawianie komuś, że nowym autem trzeba nauczyć się jezdzić jest po prostu śmieszne a twoja teoria,
że silnik 1.5 TSI należy rozkręcić do 1300obr/min żeby móc wcisnąć w nim gaz do dechy rozwaliła mnie całkowicie :roll:
Ciekawi mnie także skąd bierzesz te wartości momentu obrotowego 4500Nm /1300obr/min dla 1.5TSI 150KM :?:

Obrazek

Trochę racji gość ma. Ale tylko trochę.

Porównywanie DSG, do manuala nie ma sensu. DSG samo prześliźnie sobie sprzęgłami jeśli stwierdzi że to słuszne, żeby ograniczyć obciążenie układu napędowego.

Teoretycznie, ale bardzo teoretycznie nie powinno się jeździć w zakresie wolnych obrotów. W realiach jest to nie osiągalne jak np. w korku. Z drugiej strony, wypada otwierać przepustnicę stopniowo, szczególnie na tych niższych obrotach, ale Wszystkie VAGi mają pedał gazu drive-by-wire i robi to za Ciebie elektronika. Nie ma żadnego zabezpieczenia chroniącego dwumasę z tego co wiem.


Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Sponsor

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Sponsor


M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: M a r c i n »

c#Hunter pisze: 03 kwie 2019, 17:05 Ogólnie to już mnie to wkurza. Ten soft musi rozwiązać poważniejszy problem pod tytułem gaśnie silnik jak wciskamy gaz do dechy na jedynce :/ Powaga, coraz bardziej mnie to wkurza. Ja pi******le ten samochód bez uślizgu nie jest w stanie ruszyć dynamicznie. Marcin taka mądrala to niech wprowadzi auto w stan pełzania na jedynce (w sensie jedzie bez dotykania gazu) i depnie gaz do dechy. To ścierwo gaśnie, i to nie brzmi jak zduszony silnik tylko jak odcięcie zapłonu. Po prostu gaśnie. Już mnie to parę razy na krzyżówce spotkało.
c#Hunter, specjalnie na Twoją prośbę pojeździłem przed chwilą Karoqiem. Nic takiego nie ma miejsca. Zgłoś się do swojego ASO, przewieź się z doradcą serwisowym i mu pokaż. Daj mu się przewieźć w Twojej obecności i niech kombinują, to co opisujesz nie jest normalne.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Shadoon »

M a r c i n pisze:
c#Hunter pisze: 03 kwie 2019, 17:05 Ogólnie to już mnie to wkurza. Ten soft musi rozwiązać poważniejszy problem pod tytułem gaśnie silnik jak wciskamy gaz do dechy na jedynce :/ Powaga, coraz bardziej mnie to wkurza. Ja pi******le ten samochód bez uślizgu nie jest w stanie ruszyć dynamicznie. Marcin taka mądrala to niech wprowadzi auto w stan pełzania na jedynce (w sensie jedzie bez dotykania gazu) i depnie gaz do dechy. To ścierwo gaśnie, i to nie brzmi jak zduszony silnik tylko jak odcięcie zapłonu. Po prostu gaśnie. Już mnie to parę razy na krzyżówce spotkało.
c#Hunter, specjalnie na Twoją prośbę pojeździłem przed chwilą Karoqiem. Nic takiego nie ma miejsca. Zgłoś się do swojego ASO, przewieź się z doradcą serwisowym i mu pokaż. Daj mu się przewieźć w Twojej obecności i niech kombinują, to co opisujesz nie jest normalne.
Parę osób na Briskoda z Wielkiej Brytanii też o tym pisało, więc zdarza się taka sytuacja.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Ruszanie z I. biegu -

Post autor: M a r c i n »

Shadoon pisze: 15 maja 2019, 14:46
M a r c i n pisze:
c#Hunter pisze: 03 kwie 2019, 17:05 Ogólnie to już mnie to wkurza. Ten soft musi rozwiązać poważniejszy problem pod tytułem gaśnie silnik jak wciskamy gaz do dechy na jedynce :/ Powaga, coraz bardziej mnie to wkurza. Ja pi******le ten samochód bez uślizgu nie jest w stanie ruszyć dynamicznie. Marcin taka mądrala to niech wprowadzi auto w stan pełzania na jedynce (w sensie jedzie bez dotykania gazu) i depnie gaz do dechy. To ścierwo gaśnie, i to nie brzmi jak zduszony silnik tylko jak odcięcie zapłonu. Po prostu gaśnie. Już mnie to parę razy na krzyżówce spotkało.
c#Hunter, specjalnie na Twoją prośbę pojeździłem przed chwilą Karoqiem. Nic takiego nie ma miejsca. Zgłoś się do swojego ASO, przewieź się z doradcą serwisowym i mu pokaż. Daj mu się przewieźć w Twojej obecności i niech kombinują, to co opisujesz nie jest normalne.
Parę osób na Briskoda z Wielkiej Brytanii też o tym pisało, więc zdarza się taka sytuacja.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Okej, ale nie jest to normalne zachowanie.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

root
Administrator
Posty: 327
Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: root »

M a r c i n pisze: 15 maja 2019, 14:31
c#Hunter pisze: 03 kwie 2019, 17:05 Ogólnie to już mnie to wkurza. Ten soft musi rozwiązać poważniejszy problem pod tytułem gaśnie silnik jak wciskamy gaz do dechy na jedynce :/ Powaga, coraz bardziej mnie to wkurza. Ja pi******le ten samochód bez uślizgu nie jest w stanie ruszyć dynamicznie. Marcin taka mądrala to niech wprowadzi auto w stan pełzania na jedynce (w sensie jedzie bez dotykania gazu) i depnie gaz do dechy. To ścierwo gaśnie, i to nie brzmi jak zduszony silnik tylko jak odcięcie zapłonu. Po prostu gaśnie. Już mnie to parę razy na krzyżówce spotkało.
c#Hunter, specjalnie na Twoją prośbę pojeździłem przed chwilą Karoqiem. Nic takiego nie ma miejsca. Zgłoś się do swojego ASO, przewieź się z doradcą serwisowym i mu pokaż. Daj mu się przewieźć w Twojej obecności i niech kombinują, to co opisujesz nie jest normalne.
c#Hunter, daleko masz do Krakowa? Może dasz się Marcinowi przejechać swoim samochodem, a potem ewentualnie oddacie do jego serwisu?
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: c#Hunter »

Jest jeden problem. O ile kangura da się łatwo odtworzyć to te akcję z brakiem reakcji na gaz na drugim biegu i gaśnięcie przy ruszaniu zdażają się losowo. Zobaczę jak będzie z tym nowym softem bo z tego co czytam inni mają identycznie i im pomogło.

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Andrew1962 »

Panowie, ale c#Hunter nie jest odosobniony z tym problemem. U mnie też występuje i też losowo o czym pisałem wcześniej więc coś musi być na rzeczy. Ja z pewnością w niedługim czasie zawitam do serwisu ale póki co to nawet 1000km nie przekulałem więc jeszcze trochę poczekam :) Może się dotrze ;)

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 32
Rejestracja: 13 maja 2019, 17:37
Samochód: SEAT Leon ST 1.5TSi

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kanisz »

c#Hunter pisze: 15 maja 2019, 8:53 Kanisz, wklejasz marketingowy bełkot który już tu przerabialiśmy. Silnik 130KM różni się od 150KM zasadniczo. Skoro występujesz tu w roli Alfa i Omega to skasuj proszę ten wprowadzający w błąd link i idź poczytaj o tych dwóch silnikach bo się ośmieszasz.
Panie Kolego to nie bełkot tylko fakt, który dotyczy wersji 1.5TSi 130KM, o którym pisałem. Może link faktycznie odnosi się do mało wiarygodnego źródła ale taki znalazłem pierwszy lepszy. Co do porównania 130KM DACA do 150KM DADA to studiuję ten temat od października 2018 i jeżeli mówimy o silniku EA211 to jest ten sam silnik, różniący się kilkoma szczegółami jak, X.KM, X.Nm min-maxRPM i ceramicznymi tulejami tłoków i APS.

Co do jazdy nawet w DSG kiedy bez trybu sport wciśniemy gaz do dechy spod świateł to ECU i tak stopniowo przekaże moc na koła, będzie to szybko ale nie aż tak jak w trybie sport, który podnosi obroty, żeby żwawo przenosić moment obrotowy silnika na koła

Nie neguję Hunter Twojego problemu, ale prostuje niektóre zdania, które może chciałeś przedstawić inaczej... ale wyszło jak wyżej.

Napisałem Ci. że dopuszczam Twoją rację tym bardziej, że te EA211 oba tak mają, że po zmianie z 1b na 2b i gwałtownym dodaniu gazu ALE TYLKO NA ZIMNYM jest takie jakby zduszenie, wyhamowanie, ale w zależności od kierowcy i stopnia występowania problemu można sobie z tym poradzić lub nie...
Niektórzy twierdzą, że jest to wina softu, i moim zdaniem może tak być, że soft ogranicza moc na zimnym silniku, ale jest to tylko moje podejrzenie wynikające z tego, że już w pierwszych generacjach TSI były zabezpieczenia programowe ale one ograniczały moc kiedy silnik się przegrzewał, stąd moje pidejrzenie, że tutaj jak jest dwumas to mogli zrobić takie zabezpieczenie również na zimnym, gdzie niektórzy nazywają to wadliwym softem.

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: c#Hunter »

Kanisz, nie łatwo jest znaleźć te informacje ale w skrócie specjalnie dla ciebie jeszcze raz różnice:

1) Wersja 96KW pracuje w cyklu Millera i w skutek tego ma stopień sprężania 12,5:1. Wersja 110KW pracuje w cyklu Otta i ma stopień sprężania 10,5:1 (tak jak zwykłe EA211)
2) Wersja 96KW ma sprężarkę o zmiennej geometri. Wersja 110KW ma standardową o stałej geometrii(taką samą jak 1.4TSI 110KW)
3) Wersja 96KW ma niższą temperaturę spalin 880stopni vs 1050stopni w wersji 110KW. Z tego powodu wersja 110KW ma zawory wypełnione sodem i napyloną powłokę ceramiczną na cylindry.

Jeśli uważasz, że to małe różnice to proponuje skończyć dyskusję i bo nie przekonasz mnie, że silnik z innym cyklem pracy i inną turbiną to ten sam silnik... Podobnie można by powiedzieć o 1.0TSI, to też EA211 a chyba nikt o zdrowych zmysłach nie wypowiadałby się o zachowaniu samochodu z silnikiem 1,5TSI mając do dyspozycji 1,0TSI.

Już pominę, że tego typu problemów nie miał silnik 1,4TSI 110KW ACT...

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Andrew1962 »

Dodam od siebie, że problem ten nie dotyczy tylko zimnego silnika, mnie zgasł ze 3-4 razy przy temperaturze 90 st. Co do umiejętności kierowcy i radzenia sobie z tą dolegliwością, hm pewnie Kubica czy Hamilton poradziliby sobie bo oni cały czas utrzymują wysokie obroty silnika nawet w pit stopie ale moje doświadczenie kierowcy z 1 mln + km na koncie nie potrafi znaleźć antidotum na nią :shock:

ODPOWIEDZ