Kraq pisze: ↑22 sty 2019, 20:29
Panie M a r c i n i e,
Czy to prawda, że silnik 1.5tsi 150KM (DADA) w Karoqu posiada zwykłą turbinę i nie pracuje on w cyklu millera, tylko w zwykłym cyklu?
Przeczytałem, że turbinę VTG i cykl millera posiada jedynie silnik 1.5tsi 130KM o oznaczeniu DACA.
A stopnie sprężania wynoszą odpowiednio: 10,5 (!) dla DADA i 12,5 dla DACA ?
Nie jest to prawdą Kolego
Cyt..."
Volkswagen zaprezentował kolejne rozwinięcie tej jednostki oznaczone jako "evo", czyli jednostkę o pojemności 1.5.
Jest to czterocylindrowy, turbodoładowany benzyniak, w którym zwiększono pojemność, a konkretnie skok tłoka z 80 do 85,9 mm. Silnik pracuje w cyklu Millera, a jej stopień kompresji to 12.5:1.
Po raz pierwszy w jednostce TSI zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny VTG. Zmiana kąta ustawienia łopatek będzie realizowana elektrycznie, zatem bardzo szybko. Jest to wymagane ze względu na wspomniany cykl Millera i otwarcie zaworu dolotowego we wczesnej fazie suwu sprężania. Ciśnienie gazów w kanałach dolotowych musi być na tyle wysokie by ładunek zaaplikowany już do komory spalania nie wydostał się na zewnątrz. Przy okazji zastosowania zmiennej geometrii turbiny z pewnością poprawią się również reakcje silnika na dodanie gazu już od najniższych obrotów"
Więcej:
https://autokult.pl/27678,volkswagen-za ... ik-1-5-tsi
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,20008257, ... agena.html
Pomimo całej tej obecnie narzekaniny na różnych forach na silnik 1.5 TSI 150KM
jest on konstrukcyjnie i technologicznie o niebo lepszy od starego 1.4 TSI 150KM ,który np. cierpiał na problemy związane z falowaniem obrotów biegu jałowego i brał olej
Silnik 1.5 TSI to zupełnie inna bajka niż 1.4 TSI ale jak zwykle ludzie go krytykują nie mając fachowej wiedzy na jego temat.
O jego trwałość byłbym spokojny
Cyt..."
W dostarczeniu odpowiednio przygotowanego powietrza do komór spalania pomaga także przekonstruowany system chłodzenia powietrza. Tzw. intercooler znajduje się za wylotem sprężarki, co lepiej schładza powietrze trafiające do cylindra. Proces spalania mieszanki to również udział nowego układu wtryskowego, którego maksymalne ciśnienie wtrysku wyniesie w 1.5 TSI 350 bar
W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną...
koniec cyt"