Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: c#Hunter »

bartic pisze: 03 cze 2019, 18:06 Autko wjechało na serwis, na pewno ktoś się nim przejechał (mają tam spory plac) - wnioskuję po parametrze średniego spalania (podjeżdżając miałem 6.9, a kiedy odbierałem 11,5 i display przełączony na "Car".
Do Wawy mam za daleko. A da się sprawdzić za pomocą ELM327 i jakiejś apki (ostatnio używałem Pistona)?

Tak czy siak zaraz idę się przejachać na spokojnie, bo już ruch troszkę mniejszy.
Podstawowe info na temat sterownika ECU raczej się da. Masz jednak wersje bez GPF więc nowy soft na kngura musiałby wyjść na dniach no i czemu nie powiedzieli że go wgrali? A sam soft wgrywa się często dość szybko. U mnie to niecałe 30min.



Sponsor

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Sponsor


bartic
Posty: 135
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:55
Samochód: Skoda Karoq 1.5 tsi (manual)

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: bartic »

ELMem nie udało mi się sprawdzić.
Jednak jeździ się inaczej, rusza bardziej... jedwabiście. Czuje się tak samo głupio, jak na początku używania tego autka, kiedy zastanawiałem się co robię źle i kombinowałem dlaczego nie umiem ruszyć płynnie i jednocześnie powoli.

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: c#Hunter »

bartic pisze: 03 cze 2019, 21:17 ELMem nie udało mi się sprawdzić.
Jednak jeździ się inaczej, rusza bardziej... jedwabiście. Czuje się tak samo głupio, jak na początku używania tego autka, kiedy zastanawiałem się co robię źle i kombinowałem dlaczego nie umiem ruszyć płynnie i jednocześnie powoli.
Hmm jak Ci się potwierdzi to może zadzwoń i dowiedz się co robili... Może jest jakiś sposób na kangura inny niż nowy soft

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 32
Rejestracja: 13 maja 2019, 17:37
Samochód: SEAT Leon ST 1.5TSi

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kanisz »

A czy Softu nie da się sprawdzić poprzez wejście w ukryte menu w infotainment?

Przytrzymując 5s klawisz Setup w starszych Skodach można wejść w Menu lserwisow i podejrzeć wersję.
W nowych może tak samo?

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 32
Rejestracja: 13 maja 2019, 17:37
Samochód: SEAT Leon ST 1.5TSi

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kanisz »

Odkopę temat VTG w 1.5 tsi, podobno według niektórych z Was wersja 150KM ma zwykłe Turbo, to dlaczego według Kolegów z LeonClub ETKA pokazuje przy silniku DADA 150KM kolektor z Turbo podobno dedykowany do VTG?

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

Kanisz pisze: 07 cze 2019, 23:09 Odkopę temat VTG w 1.5 tsi, podobno według niektórych z Was wersja 150KM ma zwykłe Turbo, to dlaczego według Kolegów z LeonClub ETKA pokazuje przy silniku DADA 150KM kolektor z Turbo podobno dedykowany do VTG?
I dlatego silnik 1.5 150KM ma te wszystkie problemy. Silnik ten, w tym jego kanały zostały zoptymalizowane pod wersję z VTG, cykl Millera i wyższe sprężanie. W wersji DADA turbina VTG została zastąpiona zwykłą. Stąd zapewne m.in. ta "mułowatość" na 1 i 2 biegu oraz efekt kangura.

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: c#Hunter »

Kraq pisze: 08 cze 2019, 0:23
I dlatego silnik 1.5 150KM ma te wszystkie problemy. Silnik ten, w tym jego kanały zostały zoptymalizowane pod wersję z VTG, cykl Millera i wyższe sprężanie. W wersji DADA turbina VTG została zastąpiona zwykłą. Stąd zapewne m.in. ta "mułowatość" na 1 i 2 biegu oraz efekt kangura.
No nie wiem, po upgradzie softu mój już nie jest mułowaty na 1 i 2 biegu ;) Idzie jak zły.
Kanisz pisze: 07 cze 2019, 23:09 Odkopę temat VTG w 1.5 tsi, podobno według niektórych z Was wersja 150KM ma zwykłe Turbo, to dlaczego według Kolegów z LeonClub ETKA pokazuje przy silniku DADA 150KM kolektor z Turbo podobno dedykowany do VTG?
Nie wiem co siedzi w leonie ale w Karoqu na bank jest zwykła turbina. Nie ma nad tym co dyskutować.

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Shadoon »

c#Hunter pisze:
Kraq pisze: 08 cze 2019, 0:23
I dlatego silnik 1.5 150KM ma te wszystkie problemy. Silnik ten, w tym jego kanały zostały zoptymalizowane pod wersję z VTG, cykl Millera i wyższe sprężanie. W wersji DADA turbina VTG została zastąpiona zwykłą. Stąd zapewne m.in. ta "mułowatość" na 1 i 2 biegu oraz efekt kangura.
No nie wiem, po upgradzie softu mój już nie jest mułowaty na 1 i 2 biegu ;) Idzie jak zły.
Kanisz pisze: 07 cze 2019, 23:09 Odkopę temat VTG w 1.5 tsi, podobno według niektórych z Was wersja 150KM ma zwykłe Turbo, to dlaczego według Kolegów z LeonClub ETKA pokazuje przy silniku DADA 150KM kolektor z Turbo podobno dedykowany do VTG?
Nie wiem co siedzi w leonie ale w Karoqu na bank jest zwykła turbina. Nie ma nad tym co dyskutować.
Ktoś sprawdzał, czy fabrycznie ładują już najnowszy soft?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

c#Hunter pisze: 08 cze 2019, 11:37
Kraq pisze: 08 cze 2019, 0:23
I dlatego silnik 1.5 150KM ma te wszystkie problemy. Silnik ten, w tym jego kanały zostały zoptymalizowane pod wersję z VTG, cykl Millera i wyższe sprężanie. W wersji DADA turbina VTG została zastąpiona zwykłą. Stąd zapewne m.in. ta "mułowatość" na 1 i 2 biegu oraz efekt kangura.
No nie wiem, po upgradzie softu mój już nie jest mułowaty na 1 i 2 biegu ;) Idzie jak zły.
Aktualizacja do MY2018 ma być ponoć dostępna w ciągu 2 miesięcy. Może i mój Kurak będzie kiedyś tak jeździł ;-)

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 32
Rejestracja: 13 maja 2019, 17:37
Samochód: SEAT Leon ST 1.5TSi

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kanisz »

Panowie chyba pojawiła się nowa teoria, mówiąca, że za słaby dół w 1.5tsi 150KM DADA odpowiada zwykłe turbo z wastegate, natomiast w modelach od M19 również te silniki DADA miały otrzymać turo z VTG, co znacząco powinno poprawić ruszanie i przyspieszanie w zakresie dolnych obrotów, stąd tłumaczyłoby to dlaczego w nowych autach testowych nie zaobserwowałem w/w problemów.

Kolega miroA3 z innego forum potwierdza montaż VTG w DADA MY19 według ETKA, pod linkiem niżej na dole strony
https://leonclub.pl/forum/viewtopic.php ... na#p754721

ODPOWIEDZ