Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Rafiner
Posty: 54
Rejestracja: 21 wrz 2018, 22:44
Samochód: Kiedyś Fabia2, teraz Ateca 1.5tdi DSG

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Rafiner »

Lutek jeżdżę odcinki 6-7 km do pracy, a 1.0 odpada.

W ten weekend ss dni otwarte w skodzie.



Sponsor

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Sponsor


LutekTom
Posty: 43
Rejestracja: 26 kwie 2019, 17:48
Samochód: Seata Ateca

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: LutekTom »

Ok to jest argument. Jako ciekawostkę powiem, że ja mam do pracy ok. 3 km i miałem 9 lat HDi teraz 30 tys TDI oba 2 litry i w obu zero problemów. Oczywiście trzeba czasem przegonić po autostradzie.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


bartic
Posty: 135
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:55
Samochód: Skoda Karoq 1.5 tsi (manual)

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: bartic »

Nadal mam superba z 1.9 tdi, już z filtrem, do pracy ok 15km, w większości przez miasto. Od 11 lat, odpukać, zero problemów.

Rafiner
Posty: 54
Rejestracja: 21 wrz 2018, 22:44
Samochód: Kiedyś Fabia2, teraz Ateca 1.5tdi DSG

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Rafiner »

Nie powiem, brałem pod uwagę 1.6tdi z vebasto, przynajmniej jest bezawaryjny i mało pali. Zobaczę, czekam na info od użytkowników, że ogarneli temat kangura lub nie.

bartic
Posty: 135
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:55
Samochód: Skoda Karoq 1.5 tsi (manual)

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: bartic »

1.6 tdi to był mój pierwszy typ, ale przez ten cały "hejt" na diesla zmieniłem preferencje.

LutekTom
Posty: 43
Rejestracja: 26 kwie 2019, 17:48
Samochód: Seata Ateca

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: LutekTom »

Tak, niektórzy mówią, że teraz żeby kupić diesla to trzeba "mieć jaja"

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

Przypominam, że to jest temat "Ruszanie z I. biegu - efekt kangura".

bartic
Posty: 135
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:55
Samochód: Skoda Karoq 1.5 tsi (manual)

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: bartic »

Wracając do tematu, wspominałem już wcześniej, że czasem u mnie rzeczony efekt znika. Dziś na przykład autko chodziło całkiem poprawnie.

Marcelus
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2019, 19:33
Samochód: Skoda Superb kombi 1.5 TSI

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Marcelus »

Na Wasze forum trafiłem szukając informacji o kangurze w 1.5TSI, dzięki Wam zrobiłem aktualizację oprogramowania na kilka dni wcześniej zanim otrzymaliśmy informację o akcji serwisowej, auto trochę inne a mianowicie superb kombi ze stycznia tego roku, 1.5 TSI DADA skrzynia manual. Przed aktualizacją mieliśmy wyraźnego kangura na zimnym silniku oraz dosyć często brak reakcji na wciśnięcie gazu na niskich obrotach (2 tysiące i lekko poniżej). Po aktualizacji kangur na zimnym silniku jest tak bardzo mało odczuwalny że mogę powiedzieć że go nie ma, wahania obrotów są na tyle małe że auto jedzie niemal płynnie, na rozgrzanym silniku nie mieliśmy tego efektu i także po aktualizacji nie ma, w końcu można ruszyć z miejsca nawet pod lekką górkę puszczając tylko sprzęgło, później dodanie gazu i auto równomiernie przyspiesza, to samo z drugiego biegu, niskie obroty nie są już problemem. Generalnie po aktualizacji oprogramowania jesteśmy zadowoleni z tego silnika, jeżdżąc po mieście i trzymając się przy przyspieszaniu zakresu obrotów od 2 do 3 tysięcy dosyć łatwo można uzyskać spalanie na poziomie 7-8 litrów, w trasie przy prędkościach 100-110 5.5l to także żaden wyczyn (tryb dwucylindrowy), na autostradzie nie jest już tak fajnie, utrzymując 160km/h spalanie to 8 - 8.5l a więc tyle samo co w 250KM TSI w Audi A4 na tempomacie (do tego samochodu mam akurat porównanie) no ale nie jest też to jakaś tragedia (dane z przejechanych do tej pory 9 tyś. km).
VW mocno kombinuje z tymi silnikami, superba początkowo zamówiliśmy 1 marca i miał być na połowę czerwca, po miesiącu się okazało że będzie miesięczne opóźnienie ze względu na zatrzymanie produkcji tego silnika (informacja od handlowca Skody), w czerwcu się okazało że auto będzie chyba we wrześniu więc zrezygnowaliśmy z zamówienia i wzięliśmy podobną wersję z placu, ale do czego dążę, od wakacji lub po wakacjach wznowiono produkcję silnika 1.5TSI i moim zdaniem jest to już w jakimś sensie zmodernizowana jednostka w porównaniu do wcześniejszych, fajnie jakby nowi użytkownicy 1.5TSI którzy mają auta z produkcji od września coś skrobnęli o zachowaniu tej wersji silnikowej była by to jakaś informacja dla rozważających zakup z tą wersją silnikową. Koniec bo się rozpisałem trochę ;)

Tiggy
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2019, 15:25
Samochód: Tiguan 1.5 TSI ACT DADA, manual (MY2019)

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Tiggy »

Marcelus pisze: 25 wrz 2019, 22:09 Na Wasze forum trafiłem szukając informacji o kangurze w 1.5TSI, dzięki Wam zrobiłem aktualizację oprogramowania na kilka dni wcześniej zanim otrzymaliśmy informację o akcji serwisowej, auto trochę inne a mianowicie superb kombi ze stycznia tego roku, 1.5 TSI DADA skrzynia manual.
Wiesz może z jakiego TPI robili Ci update?

ODPOWIEDZ