Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: M a r c i n »

Kraq pisze: 22 sty 2019, 20:29 Przeczytałem, że turbinę VTG i cykl millera posiada jedynie silnik 1.5tsi 130KM o oznaczeniu DACA.
A stopnie sprężania wynoszą odpowiednio: 10,5 (!) dla DADA i 12,5 dla DACA ?
Tutaj jest turbina z DADA. (EA 211 EVO) Turbo z geometrią sterowaną elektronicznie.
Obrazek

Tutaj jest turbina z CZDA (1.4TSI EA211)Turbo z geometrią sterowaną elektronicznie.
Obrazek

Tutaj jest turbina z 1.4TSI CAVA (1.4TSI EA111) Turbo bez zmiennej geometrii, z zaworem upustowym sterowanym pneumatycznie, a właściwie - podciśnieniowo.
Obrazek

w Karoqu posiada zwykłą turbinę i nie pracuje on w cyklu millera, tylko w zwykłym cyklu?
Jak już ustaliliśmy... Nie da się tego rozdzielić. Cykl Millera występuje w każdym silniku o dwóch wałkach rozrządu. Cykl Millera to nic innego jak tzw. późniejsze zamknięcie zaworu ssącego w suwie sprężania mieszanki i czas współotwarcia zaworów po zapłonie miesznaki. Do którego regulacji tych parametrów służy układ np. VVT...

W przypadku turbin mogę się mylić. Ale...

Wszystkie silniki nowe TSI jak już mają turbiny VTG - Variable Turbo Geometry - różni się jedynie sposób sterowania zmienną geometrią.


Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Sponsor

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Sponsor


Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

A to jest turbina z DACA
Obrazek
która jest pokazywana we wszystkich oficjalnych materiałach promocyjnych dla silnika 1.5TSI.
"Zapomnieli" dopisać, że będzie występować tylko z silnikiem DACA (96kW), a wersja silnika DADA (110kw) ma inną "zwykłą" turbinę.

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: M a r c i n »

Kraq pisze: 23 sty 2019, 10:19 A to jest turbina z DACA
Obrazek
która jest pokazywana we wszystkich oficjalnych materiałach promocyjnych dla silnika 1.5TSI.
"Zapomnieli" dopisać, że będzie występować tylko z silnikiem DACA (96kW), a wersja silnika DADA (110kw) ma inną "zwykłą" turbinę.
Jeśli chodzi o tę turbosprężarkę, możesz mieć rację. Budowa jej turbiny jest zupełnie inna, szersza co sugeruje faktyczne wykorzystanie w niej VTG... I może tak być jak mówisz. Zawsze jeszcze można przejść przez ETKĘ i sprawdzić co i jak. Pozostałe elementy mogą być inne. Ale co tu dużo gadać mam DADA do dyspozycji, to zobaczę jakie tam jest Turbo.

Ja tylko ponownie podkreślę, że na forach nie wypowiadam się jako SKODA, czy SALON, ani nawet jako pracownik jednego, czy drugiego. Po prostu dzielę się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami i swoimi doświadczeniami :) Tym samym żaden ze mnie PAN Marcin. I nie brałem udziału w projektowaniu tych jednostek, jednak z hobbystycznego mechanikowania mam sporo wiedzy ogólnej o samochodach a w szczególności w silnikach.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: mans »

Kraq pisze: 22 sty 2019, 20:29 Panie M a r c i n i e,
Czy to prawda, że silnik 1.5tsi 150KM (DADA) w Karoqu posiada zwykłą turbinę i nie pracuje on w cyklu millera, tylko w zwykłym cyklu?
Przeczytałem, że turbinę VTG i cykl millera posiada jedynie silnik 1.5tsi 130KM o oznaczeniu DACA.
A stopnie sprężania wynoszą odpowiednio: 10,5 (!) dla DADA i 12,5 dla DACA ?
Nie jest to prawdą Kolego :?
Cyt..."
Volkswagen zaprezentował kolejne rozwinięcie tej jednostki oznaczone jako "evo", czyli jednostkę o pojemności 1.5.
Jest to czterocylindrowy, turbodoładowany benzyniak, w którym zwiększono pojemność, a konkretnie skok tłoka z 80 do 85,9 mm. Silnik pracuje w cyklu Millera, a jej stopień kompresji to 12.5:1.
Po raz pierwszy w jednostce TSI zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny VTG. Zmiana kąta ustawienia łopatek będzie realizowana elektrycznie, zatem bardzo szybko. Jest to wymagane ze względu na wspomniany cykl Millera i otwarcie zaworu dolotowego we wczesnej fazie suwu sprężania. Ciśnienie gazów w kanałach dolotowych musi być na tyle wysokie by ładunek zaaplikowany już do komory spalania nie wydostał się na zewnątrz. Przy okazji zastosowania zmiennej geometrii turbiny z pewnością poprawią się również reakcje silnika na dodanie gazu już od najniższych obrotów"

Więcej:

https://autokult.pl/27678,volkswagen-za ... ik-1-5-tsi

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,20008257, ... agena.html

Pomimo całej tej obecnie narzekaniny na różnych forach na silnik 1.5 TSI 150KM
jest on konstrukcyjnie i technologicznie o niebo lepszy od starego 1.4 TSI 150KM ,który np. cierpiał na problemy związane z falowaniem obrotów biegu jałowego i brał olej :(

Silnik 1.5 TSI to zupełnie inna bajka niż 1.4 TSI ale jak zwykle ludzie go krytykują nie mając fachowej wiedzy na jego temat.
O jego trwałość byłbym spokojny ;)
Cyt..."
W dostarczeniu odpowiednio przygotowanego powietrza do komór spalania pomaga także przekonstruowany system chłodzenia powietrza. Tzw. intercooler znajduje się za wylotem sprężarki, co lepiej schładza powietrze trafiające do cylindra. Proces spalania mieszanki to również udział nowego układu wtryskowego, którego maksymalne ciśnienie wtrysku wyniesie w 1.5 TSI 350 bar

W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną...
koniec cyt"
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, 11:19 przez mans, łącznie zmieniany 2 razy.

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: M a r c i n »

Pomacałem trochę silniczek i wajchę ustawiającą - zachowuje się jak silnik krokowy, ale wygląda na to, że jedynie otwiera "WasteGate" czy inaczej Dump Valve... Nawet patrząc po Etce - w Karoqu jest dokładnie ta Turbina

https://www.proxyparts.de/autoersatztei ... /11037603/

I nie widzę w niej zmiennej geometrii patrząc po wylocie z Turbo :)
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

mans pisze: 23 sty 2019, 10:44
Kraq pisze: 22 sty 2019, 20:29 Panie M a r c i n i e,
Czy to prawda, że silnik 1.5tsi 150KM (DADA) w Karoqu posiada zwykłą turbinę i nie pracuje on w cyklu millera, tylko w zwykłym cyklu?
Przeczytałem, że turbinę VTG i cykl millera posiada jedynie silnik 1.5tsi 130KM o oznaczeniu DACA.
A stopnie sprężania wynoszą odpowiednio: 10,5 (!) dla DADA i 12,5 dla DACA ?
Nie jest to prawdą Kolego :?
Cyt..."
Volkswagen zaprezentował kolejne rozwinięcie tej jednostki oznaczone jako "evo", czyli jednostkę o pojemności 1.5.
Jest to czterocylindrowy, turbodoładowany benzyniak, w którym zwiększono pojemność, a konkretnie skok tłoka z 80 do 85,9 mm. Silnik pracuje w cyklu Millera, a jej stopień kompresji to 12.5:1.
Po raz pierwszy w jednostce TSI zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny VTG. Zmiana kąta ustawienia łopatek będzie realizowana elektrycznie, zatem bardzo szybko. Jest to wymagane ze względu na wspomniany cykl Millera i otwarcie zaworu dolotowego we wczesnej fazie suwu sprężania. Ciśnienie gazów w kanałach dolotowych musi być na tyle wysokie by ładunek zaaplikowany już do komory spalania nie wydostał się na zewnątrz. Przy okazji zastosowania zmiennej geometrii turbiny z pewnością poprawią się również reakcje silnika na dodanie gazu już od najniższych obrotów"

Więcej:

https://autokult.pl/27678,volkswagen-za ... ik-1-5-tsi

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,20008257, ... agena.html

Pomimo całej tej obecnie narzekaniny na różnych forach na silnik 1.5 TSI 150KM
jest on konstrukcyjnie i technologicznie o niebo lepszy od starego 1.4 TSI 150KM ,który np. cierpiał na problemy związane z falowaniem obrotów biegu jałowego i brał olej :(

Silnik 1.5 TSI to zupełnie inna bajka niż 1.4 TSI ale jak zwykle ludzie go krytykują nie mając fachowej wiedzy na jego temat.
O jego trwałość byłbym spokojny ;)
Cyt..."
W dostarczeniu odpowiednio przygotowanego powietrza do komór spalania pomaga także przekonstruowany system chłodzenia powietrza. Tzw. intercooler znajduje się za wylotem sprężarki, co lepiej schładza powietrze trafiające do cylindra. Proces spalania mieszanki to również udział nowego układu wtryskowego, którego maksymalne ciśnienie wtrysku wyniesie w 1.5 TSI 350 bar

W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną...
koniec cyt"
Niestety jest. Wszystko to co piszą w oficjalnych "promocyjnych" materiałach dotyczy silnika 1.5TSI ale w odmianie DACA 96kW=128KM. W silniku 110kW=150KM jest inny osprzęt, w tym inna turbina bez VTG.
Dlatego silnik DACA, najbardziej zaawansowany technologicznie, jest obecnie montowany wyłącznie w samochodach z logiem VW.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: mans »

Karoq z silnikiem 1.5 TSI 150KM powinien mieć TURBINĘ o zmiennej geometrii czyli dokładnie taką ;)

Obrazek

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

M a r c i n pisze: 23 sty 2019, 11:14 Pomacałem trochę silniczek i wajchę ustawiającą - zachowuje się jak silnik krokowy, ale wygląda na to, że jedynie otwiera "WasteGate" czy inaczej Dump Valve... Nawet patrząc po Etce - w Karoqu jest dokładnie ta Turbina

https://www.proxyparts.de/autoersatztei ... /11037603/

I nie widzę w niej zmiennej geometrii patrząc po wylocie z Turbo :)
Z jednej strony czuję się "trochę" oszukany, a z drugiej cieszę się, że turbina nie ma VTG, bo powinna wytrzymać większy przebieg i będzie tańsza w przypadku wymiany :-)
mans pisze: 23 sty 2019, 11:24 Karoq z silnikiem 1.5 TSI 150KM powinien mieć TURBINĘ o zmiennej geometrii czyli dokładnie taką ;)

Obrazek
Patrz kilka postów wyżej, co zamieścił M a r c i n.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: mans »

Kraq pisze: 23 sty 2019, 11:23 Niestety jest. Wszystko to co piszą w oficjalnych "promocyjnych" materiałach dotyczy silnika 1.5TSI ale w odmianie DACA 96kW=128KM. W silniku 110kW=150KM jest inny osprzęt, w tym inna turbina bez VTG.
@Kraq czyli rozumiem ,że Twoim zdaniem słabszy silnik 1.5 TSI 130KM posiada turbinę o zmiennej geometrii a jego mocniejsza odmiana 150KM już nie :shock:



Kurczę jezdziłem Golfem 1.5 130KM i ten silnik w porównaniu z 1.5 TSI 150KM to po prostu masakra
bo nie jechało to wcale :(
Także może to i dobrze że Karoq ma inną turbinę :)

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: mans »

Ale dezinformacja na temat tego silnika jest niezła :?





Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, 12:11 przez mans, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ