Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Jaką technikę ruszania z I. biegu stosujecie, aby nie pojawiał się tzw. efekt kangura (dotyczy skrzyni manualnej 6-biegowej).
W moim 1.5TSI to zjawisko występuje. Jeśli wiecie czym to jest spowodowane, to napiszcie. Wiem, że jest to problem silników TSI (skrzyń biegów) w całej grupie VAG.
W moim 1.5TSI to zjawisko występuje. Jeśli wiecie czym to jest spowodowane, to napiszcie. Wiem, że jest to problem silników TSI (skrzyń biegów) w całej grupie VAG.
Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Na zimnym silniku jest to częsty efekt, im silnik lub skrzynia są cieplejsze tym jest lepiej. Po przejechaniu 10km latem praktycznie już nie występuje. Zimą trwa to dłużej.
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Poćwiczyłem trochę dzisiaj. I nie ma kangura przy ruszaniu, jeżeli:
przy delikatnym puszczaniu sprzęgła, lekko zwiększymy obroty do 1500-2000, i dodatkowo przytrzymamy sprzęgło tak na 1/3-1/4 skoku. Dopiero wtedy puszczamy całkowicie sprzęgło.
przy delikatnym puszczaniu sprzęgła, lekko zwiększymy obroty do 1500-2000, i dodatkowo przytrzymamy sprzęgło tak na 1/3-1/4 skoku. Dopiero wtedy puszczamy całkowicie sprzęgło.
Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Też mnie to irytyje. Faktycznie, sposobem jest ruszenie z większymi obrotami.
Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Oczywiście że można dać sobie z tym radę ale trzeba o tym pamiętać. Nieraz człowiek się spieszy i zapomni o obrotach i łapie kangura. Da się przeżyć ale przyjemnie nie jest.
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
No właśnie, zwłaszcza jak się przesiada z innego auta...
Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Jest to dosć irytująca sprawa, ja mam problem trochę z wyczuciem czasami.
Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Jak wyłączę przyciskiem ASR, to szarpania przy ruszaniu nie ma (skrzynia manual). Problem jest taki, że wyłączając ASR wyłączamy Front Assist.
Sprawa jest już znana Skodzie w innych krajach (nie Skodzie Polska). Ale nie wiedzą jak ją rozwiązać. Jest teoria, że szarpanie (jak też wysokie zużycie paliwa) w silniku 1.5TSI wynika z faktu, że pracuje on w cyklu Millera, który jak pokazuje praktyka, źle działa w samochodach z manualną skrzynią biegów. System ten lepiej działa z automatycznymi skrzyniami biegów, gdzie biegi i obroty są dobierane przez komputer. Skrzynia manualna podobno "zaburza" działanie tego systemu. Czy jest tak rzeczywiście, może się kiedyś dowiemy.
Sprawa jest już znana Skodzie w innych krajach (nie Skodzie Polska). Ale nie wiedzą jak ją rozwiązać. Jest teoria, że szarpanie (jak też wysokie zużycie paliwa) w silniku 1.5TSI wynika z faktu, że pracuje on w cyklu Millera, który jak pokazuje praktyka, źle działa w samochodach z manualną skrzynią biegów. System ten lepiej działa z automatycznymi skrzyniami biegów, gdzie biegi i obroty są dobierane przez komputer. Skrzynia manualna podobno "zaburza" działanie tego systemu. Czy jest tak rzeczywiście, może się kiedyś dowiemy.
Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"
Ponoć przy dsg z 1.5 tsi też ciężko płynnie ruszyć. Potwierdzają to użytkownicy?
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 paź 2017, 14:28
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI z DSG