Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Puchacz
Posty: 70
Rejestracja: 21 sie 2021, 1:13
Samochód: Karoq 1.5 TSI

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Puchacz »

Dziś odebrałem Karoqa 1.5 TSI z manualem. Serio, nie wiem o co chodzi z hejtem na tą skrzynię, że przełożenia dziwne, że pierwsze 2 biegi za długie itp. Jechałem trasę prawie 300km od dealera- po górach, po krajówce i po autostradzie. Dynamika na poszczególnych biegach bez zastrzeżeń. Chyba, że ktoś oczekuje pełnego ciągu od 1200rpm no to sorry, nie ten adres. Elektryka niech sobie kupi, tam jest pełen ciąg od 0rpm.
1.5 z manualem jest jak najbardziej OK, wystarczy nie patrzeć na eko-nianię i jechać intuicyjnie a będzie jak należy.
Eko-niania chce abym wrzucił 5 bieg przy 60km/h.... Nie, no nie...



Sponsor

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Sponsor


RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: RobertG7 »

Można wyłączyć tą opcję NIANI (przynajmniej w Octavii III tak było)

korsaca
Posty: 1
Rejestracja: 04 kwie 2022, 20:38
Samochód: G90

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: korsaca »

Kraq pisze: 12 sie 2018, 1:23 Jaką technikę ruszania z I. biegu stosujecie, aby nie pojawiał się tzw. efekt kangura (dotyczy skrzyni manualnej 6-biegowej).
W moim 1.5TSI to zjawisko występuje. Jeśli wiecie czym to jest spowodowane, to napiszcie. Wiem, że jest to problem silników TSI (skrzyń biegów) w całej grupie VAG.
Today I went for a run. And there is no kangaroo while beginning if we increase the RPM to 1500-2000 by carefully releasing the clutch and then hold the clutch for 1 / 3-1 / 4 stroke. Only then do we fully release the clutch.
https://clusterapk.com

ODPOWIEDZ