Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

mans pisze: 23 sty 2019, 11:32
Kraq pisze: 23 sty 2019, 11:23 Niestety jest. Wszystko to co piszą w oficjalnych "promocyjnych" materiałach dotyczy silnika 1.5TSI ale w odmianie DACA 96kW=128KM. W silniku 110kW=150KM jest inny osprzęt, w tym inna turbina bez VTG.
@Kraq czyli rozumiem ,że Twoim zdaniem słabszy silnik 1.5 TSI 130KM posiada turbinę o zmiennej geometrii a jego mocniejsza odmiana 150KM już nie :shock:
Kurczę jezdziłem Golfem 1.5 130KM i ten silnik w porównaniu z 1.5 TSI 150KM to po prostu masakra
bo nie jechało to wcale :(
Cyt. "W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną..."
I tutaj kolejna ciekawostka, ta technologia "natryskiwania plazmowego" o której piszesz, zastosowana została z kolei tylko w silniku DADA (150KM), natomiast w silniku DACA (128KM) tego rozwiązania nie ma (!)
Zatem potwierdza się, żeby zawsze weryfikować każdą informację podawaną przez dowolnego producenta. Z reguły podają oni w materiałach prasowych półprawdę lub sugerują coś czego nie ma (turbina VTG) :-)
Czyli reasumując 1.5TSI to w rzeczywistości dwa różne silniki, różniące się dosyć mocno zastosowanymi rozwiązaniami.



Sponsor

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Sponsor


mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: mans »

Ja tak do końca nie jestem przekonany, coś mi się to wszystko nie trzyma kupy :?

Na tym ujęciu widać wyraznie, że turbina z silnika 1.5 TSI 150KM
to jednak ta sama co poniżej... ;)


Obrazek


czyli dokładnie ta ze zmienną geometrią łopatek :)

Obrazek





No ale może się mylę :?
Jezdzicie na co dzień Karoqami to wystarczy zdjąć osłone i sobie porównać ;)

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: mans »

Tutaj jeszcze z innego ujęcia ;)

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Chyba jednak cała ta teoria spisku o dwóch rodzajach turbin w silniku 1.5 TSI wzięła w łeb :lol: :lol:


Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

mans pisze: 23 sty 2019, 12:51
Pod silnikiem na filmie jest tylko 1.5TSI bez podania typu. Z reguły pokazuje się to co najlepsze ;-)
Jak będę miał możliwość to sprawdzę u siebie, ale kolega M a r c i n sprawdził już w 1.5 150KM i turbo jest takie...
Obrazek

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: c#Hunter »

No i bardzo dobrze, lepiej nie mieć u siebie żadnego prototypu ;) Jeszcze tylko olej wymieni się na 0W30/5W30 i można spokojnie jeździć (pomijając kangura).

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

Kraq pisze: 23 sty 2019, 13:37
mans pisze: 23 sty 2019, 12:51
Pod silnikiem na filmie jest tylko 1.5TSI bez podania typu. Z reguły pokazuje się to co najlepsze ;-)
Jak będę miał możliwość to sprawdzę u siebie, ale kolega M a r c i n sprawdził już w 1.5 150KM i turbo jest takie...
Obrazek
Sprawdziłem w swoim DADA 1.5 150KM, mam turbo z długim cięgnem, czyli bez zmiennej geometrii.
Ten VAG to mistrzowie marketingu, pokazywać coś czego nie ma :-)

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: mans »

Kraq pisze: 23 sty 2019, 18:23 Ten VAG to mistrzowie marketingu, pokazywać coś czego nie ma :-)
Mistrzowie marketingu hmmmm :?
Dla mnie to czyste oszustwo no bo jak nazwać coś takiego :(

Szanowni Państwo przedstawiamy Skodę Karoq i model silnika 1.5 TSI :D
Ściema roku po prostu..... :lol: :lol: :lol:

Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, 20:47 przez mans, łącznie zmieniany 1 raz.

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: Kraq »

Jest lepiej, z tego artykułu wynika, że VW przyznał się do możliwego błędu w silniku 1.5TSI, chodzi o "kangurowanie" ;-)
Co to oznacza dla producenta i dla nas właścicieli?
Polecam przeczytać artykuł.
https://www.honestjohn.co.uk/news/ownin ... vo-engine/

Sprawę należy nagłaśniać, gdzie się da (polska prasa). Ja nie odpuszczam, będę pisał w tej sprawie do UOKiK, m.in. dlatego, że centrala VAG w Polsce "olała" temat.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: mans »

Wiem, że Wszyscy dzisiaj znają j.angielski ale na wszelki wypadek pozwoliłem sobie zrobić tłumaczenie :)

Obrazek

Obrazek

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Ruszanie z I. biegu - "efekt kangura"

Post autor: M a r c i n »

Słabe to tłumaczenie bo - recall - to nie wycofanie samochodu z obiegu, a jedynie akcja serwisowa i pewnie po prostu wyłączą podbijanie obrotów :) Jak wspomniałem, da się jeździć tak, żeby uniknąć "kangurów", kwestia obejścia z samochem.

Kwestia, czy zaawansowania technologicznego w 1.5TSI... Moim zdaniem nie ma w tym silniku nic super-nowego. Sama "natryskiwana" plazmowo powłoka to za pewne nic innego jak nicasil lub jego pochodna, stosowana w silnikach już od lat. Jeśli chodzi o turbo z zmienną geometrią - raczej nie służy ona zwiększaniu osiągów, a ograniczeniu turboLAGa. Poza tym nigdzie nie napisano, że każde 1.5 ma mieć VTG. Mimo wszystko na spore uznanie zasługuje wodny intercooler, bo to akurat bardzo dobry pomysł z punktu widzenia osiągów :)
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

ODPOWIEDZ