Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
Hej
Mam Karoq 1,5 TSI DSG od marca 2018, I od samego początku mam dziwny objaw:
Podczas nagłego przyspieszenia od zera, bądź np. jadąc 20km/h, gdy chce nagle przyspieszyć (np uciec ze skrzyżowania) silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty (wyje), a samochód nic - tak jakby skrzynia nie zmieniła biegu - trwa to kilka/kilkanaście dobrych sekund zanim skrzynia się dostosuje i przyspieszenie jest odczuwalne.
Mówię tu o szybkim wciśnięciu pedału gazu do podłogi bądź prawie do podłogi.
W przypadku powolnego wciśnięcia pedału do podłogi - samochód przyspiesza zazwyczaj ok - ciężko wyczuć czy nie wciskam za szybko. Przy normalnej jeździe wszystko jest super.
W ASO stwierdzili ze zachowanie jest OK (nie zaobserwowali tego).
Też tak macie? Czy to normalne zachowanie w DSG (to pierwszy samochód z automatem jakim jeżdżę)?.
Mam Karoq 1,5 TSI DSG od marca 2018, I od samego początku mam dziwny objaw:
Podczas nagłego przyspieszenia od zera, bądź np. jadąc 20km/h, gdy chce nagle przyspieszyć (np uciec ze skrzyżowania) silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty (wyje), a samochód nic - tak jakby skrzynia nie zmieniła biegu - trwa to kilka/kilkanaście dobrych sekund zanim skrzynia się dostosuje i przyspieszenie jest odczuwalne.
Mówię tu o szybkim wciśnięciu pedału gazu do podłogi bądź prawie do podłogi.
W przypadku powolnego wciśnięcia pedału do podłogi - samochód przyspiesza zazwyczaj ok - ciężko wyczuć czy nie wciskam za szybko. Przy normalnej jeździe wszystko jest super.
W ASO stwierdzili ze zachowanie jest OK (nie zaobserwowali tego).
Też tak macie? Czy to normalne zachowanie w DSG (to pierwszy samochód z automatem jakim jeżdżę)?.
-
- Administrator
- Posty: 327
- Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
Jak trwa to kilkanaście sekund, to na pewno nie jest normalne…
Dzieje się to za każdym razem? Jeśli tak, to przejedź się jako kierowca z mechanikiem/mistrzem z ASO i pokaż mu o który dokładnie moment Ci chodzi.
Dzieje się to za każdym razem? Jeśli tak, to przejedź się jako kierowca z mechanikiem/mistrzem z ASO i pokaż mu o który dokładnie moment Ci chodzi.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum!
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
Właśnie sprawdzam u mnie wskazówka dochodzi do czerwonego pola, sekunda dwie i wyższy biegluk79c pisze:Hej
Mam Karoq 1,5 TSI DSG od marca 2018, I od samego początku mam dziwny objaw:
Podczas nagłego przyspieszenia od zera, bądź np. jadąc 20km/h, gdy chce nagle przyspieszyć (np uciec ze skrzyżowania) silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty (wyje), a samochód nic - tak jakby skrzynia nie zmieniła biegu - trwa to kilka/kilkanaście dobrych sekund zanim skrzynia się dostosuje i przyspieszenie jest odczuwalne.
Mówię tu o szybkim wciśnięciu pedału gazu do podłogi bądź prawie do podłogi.
W przypadku powolnego wciśnięcia pedału do podłogi - samochód przyspiesza zazwyczaj ok - ciężko wyczuć czy nie wciskam za szybko. Przy normalnej jeździe wszystko jest super.
W ASO stwierdzili ze zachowanie jest OK (nie zaobserwowali tego).
Też tak macie? Czy to normalne zachowanie w DSG (to pierwszy samochód z automatem jakim jeżdżę)?.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
Czy z DSG 1.5 TSI w ogóle jest możliwy szybki start, np szybkie włączenie do ruchu, "przeskoczenie" skrzyżowania (użytkownik MJT 400Nm/200KM) ?
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
Coś takiego ?
"Maksymalne przyśpieszanie przy ruszaniu (funkcja launch-control)
Funkcja launch-control dostępna jest w trybie
S lub tiptronic.
Dezaktywować ASR
Systemy hamowania i stabilizacji
Lewą nogą wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca.
Prawą nogą wcisnąć do końca pedał gazu.
Zwolnić pedał hamulca – pojazd porusza się z maksymalnym przyspiesze-
niem."
"Maksymalne przyśpieszanie przy ruszaniu (funkcja launch-control)
Funkcja launch-control dostępna jest w trybie
S lub tiptronic.
Dezaktywować ASR
Systemy hamowania i stabilizacji
Lewą nogą wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca.
Prawą nogą wcisnąć do końca pedał gazu.
Zwolnić pedał hamulca – pojazd porusza się z maksymalnym przyspiesze-
niem."
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
@Robik99: jak najbardziej możliwe. Testowej wersji 1.5 TSI z DSG nie oszczędzałem. Po to jest. Co prawda nie wciskałem gazu do podłogi, ale raz na światłach zrobiłem sobie taki start z pole position. Ładnie wgniata w fotel. Dla mnie wystarczy. Zależy mi głównie na zapasie mocy przy wyprzedzaniu.
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
Ja mam trochę inny problem. Gdy wdepnę gaz do dechy samochód reaguje dopiero tak po sekundzie i dopiero wtedy zaczyna znacznie przyśpieszać
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
Też to zauważyłem na jezdzie testowej. Gaz w podłogę a reakcja po sekundzie.
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
a nie redukuje wam w tym czasie biegu ? i nie o jeden beg a co najmniej o 2 ? Z tego co kojarzę DSG jest "przygotowane" na zmianę biegu o jeden w dół/górę i stąd efekt szybkiej zmiany biegu ale zmiana o dwa biegi to już chyba nie jest taka szybka i stąd może to wrażenie opóźnienia.
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG
Re: Problem z KickDown / nagłym przyspieszeniem
W niektórych sterownikach silnika można zmienić reakcję na pedał gazu na taką jak w Audi.
Ponoć mniej zamula i trochę więcej pali.
Ponoć mniej zamula i trochę więcej pali.