Czy to są reflektory halogenowe czy ledowe?
Jak halogeny, to wygląda to na potraktowanie gorących lamp zimną wodą. Nie musi tak być w tym przypadku. Tego nie wiem.
Tak swoją drogą, podstawowa zasada którą stosuję, to nigdy nie myję/spłukuję gorącego samochodu po jeździe (zawsze przed jazdą lub rano). Raz, z uwagi na lampy, dwa na lakier, trzy na tarcze hamulcowe.
W przypadku lamp ledowych, płyn do mycia szyb w układzie powinien być zawsze trochę ciepły (komora silnika). Także nie wiem, czy płyn ze spryskiwaczy może wyrządzić takie szkody. Może znaczenie ma jego jakość. Na niektórych płynach - zwłaszcza tych premium - pisze, bezpieczny dla kloszy lamp i lakieru.
Takie uszkodzenia zapewne powstają przy gwałtownym schłodzeniu. Inna sprawa, że tak nie powinno być, a lampy powinny być odporne na takie traktowanie. Normalną rzeczą jest, że jedziemy w trasie, samochód, lampy nagrzane i nagle zaczyna się ulewa, która gwałtownie schładza reflektory.
Ciekawy jestem, czy samochody w których pękły klosze, parkują w garażach czy pod gołym niebem i kiedy te uszkodzenia wystąpiły (lato, zima?) i w jakich okolicznościach.
Czy takie usterki występują w innych markach i modelach, które stosują reflektory z tworzywa? Jak jest w innych modelach Skody?