Korozja

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
r0wl3n
Posty: 93
Rejestracja: 09 gru 2019, 13:59
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG

Re: Korozja

Post autor: r0wl3n »

Aż mnie naszło zejść do garażu i przejrzeć cały swój samochód. Współczuje, bo wygląda na to, że regularnie będzie wychodziło element po elemencie i tak całe auto chyba będzie lakierowane ostatecznie...



Sponsor

Re: Korozja

Sponsor


PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Korozja

Post autor: PauLkr »

Problem pierwszy raz wystąpił po ok 14 miesiącach od zakupu. Teraz auto ma 22 miesiące i jest katastrofa.

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Korozja

Post autor: c#Hunter »

PauLkr pisze: 21 lip 2020, 15:15 Problem pierwszy raz wystąpił po ok 14 miesiącach od zakupu. Teraz auto ma 22 miesiące i jest katastrofa.
JAk jest z gwarancją na taką wadę? Dwa lata? Cztery jak wykupione czy może 12?

RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Korozja

Post autor: RobertG7 »

Z warunków wychodzi, że 3 lata, bo 12 lat jest na nieprzerdzewienie, czyli prawdopodobnie na np. "dziurę w podłodze"

źródło: SKODA https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... af0c85.pdf

cyt.:"Na nowe samochody Škoda udziela się gwarancji, zgodnie z którą sprzedawca odpowiada wobec kupującego
za niezgodność towaru z umową sprzedaży przez okres 2 lat od jego wydania kupującemu (gwarancja podstawowa).
Sprzedawca gwarantuje, że towar ma właściwości, zgodne z obecnym stanem techniki i rodzajem towaru, odpowiadające
właściwościom ustalonym z kupującym w umowie, ewentualnie typowe.
Poza zakresem wyżej przytoczonej gwarancji podstawowej na nowe samochody, sprzedawca udziela kupującemu przez swoje
jednostronne zobowiązanie, gwarancji na:
 brak wad lakierniczych i to przez okres 3 lat od dnia wydania samochodu kupującemu (tj. 2 lata gwarancji
podstawowej + 1 rok gwarancji przedłużonej na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt
4),
 nieprzerdzewienie nadwozia, przez okres 12 lat od dnia wydania samochodu kupującemu (tj. 2 lata gwarancji
podstawowej + 10 lat gwarancji przedłużonej na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt
5).
 brak wad materiałowych akumulatora wysokonapięciowego lub związanych z jego wykonaniem, jeżeli jest on
zamontowany w pojeździe i jeżeli uszkodzenie wystąpi w ciągu 8 lat lub przed osiągnięciem przebiegu 160.000 km
– w zależności od tego, co nastąpi wcześniej (tj. 2 lata gwarancji podstawowej + 6 lat gwarancji przedłużonej
na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt 6). "

pawelll
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2020, 19:41
Samochód: Octavia 3 1.4 DSG

Re: Korozja

Post autor: pawelll »

Sytuacja faktycznie wygląda nieciekawie. Albo wada obróbki karoserii przed malowaniem albo blachy. W obu przypadkach prawdopodobnie dotyczy całej karoserii, nie tylko widocznych elementów.
Myślę że trzeba uderzyć z grubej rury. Rzeczoznawca, wezwanie do usunięcia wady, wymiana karoserii albo de facto całego samochodu.
No chyba że szczęśliwie problem dotyczy tylko części demontowalnych. Tak czy inaczej walcz o wymiany.

PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Korozja

Post autor: PauLkr »

Ciekawostka jest to wszystkie auta w salonie mają taki defekt, nawet ekskluzywny superb. W stojącym aucie może to nie problem, ale w jeżdżącym pęcherz pękają prawdopodobnie dlatego że przestają się mieścić w szczelinie.

Caate
Posty: 1
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:59
Samochód: Skoda Karoq 2.0 tdi

Re: Korozja

Post autor: Caate »

I jak zakończyła sie sprawa z pecherzami? Mam podobny problem. Też od strony wewnętrznej wszystkich drzwi na rantach pelno pecherzy. Zglosilam problem w salonie i pan pokazal mi, ze to u nich norma, jest we wszystkich autach, nawet nowych stojacych w salonie. Wyslali zgloszenie do producenta i czekam na odpowiedz. W salonie pan stwierdzil, ze raczej to taki urok auta i reklamacji producent nie uwzgledni. Komedia.

RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Korozja

Post autor: RobertG7 »

Kupiłaś auto z darmowym bonusem "taki urok auta" i śmiesz jeszcze narzekać u dealera :)

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Korozja

Post autor: Shadoon »

PauLkr pisze:Ciekawostka jest to wszystkie auta w salonie mają taki defekt, nawet ekskluzywny superb. W stojącym aucie może to nie problem, ale w jeżdżącym pęcherz pękają prawdopodobnie dlatego że przestają się mieścić w szczelinie.
Na marginesie, ekskluzywny superb? Eksklywne to nawet nie jest BMW serii 7 , czy S klasa Mercedesa. Rolls, Aston to tak.
Niedoróbek pełno w BMW, Mercedesach itd. Co dopiero w tak masowej produkcji jak VAG.
Pęcherze na masach uszczelniających przy ranatch drzwi w wielu markach i modelach już widziałem. Za szybko, za mało dokładnie przy montażu, słaba kontrola jakości.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


PauLkr
Posty: 110
Rejestracja: 27 mar 2018, 15:08
Samochód: Skoda Karoq 1.5 DSG

Re: Korozja

Post autor: PauLkr »

Gdyby były same pecherze to pewnie bym się tym nie przejął. U mnie rosną i pękają - bo albo stają się duże i delikatne, albo przecierają się o sasiednie elementy. Straszne dziadostwo za tyle kasy.
Byłem u 2 rzeczoznawców i lakiernia- wszyscy mi współczuli...

ODPOWIEDZ