Korozja
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 09 gru 2019, 13:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG
Re: Korozja
Aż mnie naszło zejść do garażu i przejrzeć cały swój samochód. Współczuje, bo wygląda na to, że regularnie będzie wychodziło element po elemencie i tak całe auto chyba będzie lakierowane ostatecznie...
Re: Korozja
Problem pierwszy raz wystąpił po ok 14 miesiącach od zakupu. Teraz auto ma 22 miesiące i jest katastrofa.
Re: Korozja
Z warunków wychodzi, że 3 lata, bo 12 lat jest na nieprzerdzewienie, czyli prawdopodobnie na np. "dziurę w podłodze"
źródło: SKODA https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... af0c85.pdf
cyt.:"Na nowe samochody Škoda udziela się gwarancji, zgodnie z którą sprzedawca odpowiada wobec kupującego
za niezgodność towaru z umową sprzedaży przez okres 2 lat od jego wydania kupującemu (gwarancja podstawowa).
Sprzedawca gwarantuje, że towar ma właściwości, zgodne z obecnym stanem techniki i rodzajem towaru, odpowiadające
właściwościom ustalonym z kupującym w umowie, ewentualnie typowe.
Poza zakresem wyżej przytoczonej gwarancji podstawowej na nowe samochody, sprzedawca udziela kupującemu przez swoje
jednostronne zobowiązanie, gwarancji na:
brak wad lakierniczych i to przez okres 3 lat od dnia wydania samochodu kupującemu (tj. 2 lata gwarancji
podstawowej + 1 rok gwarancji przedłużonej na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt
4),
nieprzerdzewienie nadwozia, przez okres 12 lat od dnia wydania samochodu kupującemu (tj. 2 lata gwarancji
podstawowej + 10 lat gwarancji przedłużonej na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt
5).
brak wad materiałowych akumulatora wysokonapięciowego lub związanych z jego wykonaniem, jeżeli jest on
zamontowany w pojeździe i jeżeli uszkodzenie wystąpi w ciągu 8 lat lub przed osiągnięciem przebiegu 160.000 km
– w zależności od tego, co nastąpi wcześniej (tj. 2 lata gwarancji podstawowej + 6 lat gwarancji przedłużonej
na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt 6). "
źródło: SKODA https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... af0c85.pdf
cyt.:"Na nowe samochody Škoda udziela się gwarancji, zgodnie z którą sprzedawca odpowiada wobec kupującego
za niezgodność towaru z umową sprzedaży przez okres 2 lat od jego wydania kupującemu (gwarancja podstawowa).
Sprzedawca gwarantuje, że towar ma właściwości, zgodne z obecnym stanem techniki i rodzajem towaru, odpowiadające
właściwościom ustalonym z kupującym w umowie, ewentualnie typowe.
Poza zakresem wyżej przytoczonej gwarancji podstawowej na nowe samochody, sprzedawca udziela kupującemu przez swoje
jednostronne zobowiązanie, gwarancji na:
brak wad lakierniczych i to przez okres 3 lat od dnia wydania samochodu kupującemu (tj. 2 lata gwarancji
podstawowej + 1 rok gwarancji przedłużonej na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt
4),
nieprzerdzewienie nadwozia, przez okres 12 lat od dnia wydania samochodu kupującemu (tj. 2 lata gwarancji
podstawowej + 10 lat gwarancji przedłużonej na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt
5).
brak wad materiałowych akumulatora wysokonapięciowego lub związanych z jego wykonaniem, jeżeli jest on
zamontowany w pojeździe i jeżeli uszkodzenie wystąpi w ciągu 8 lat lub przed osiągnięciem przebiegu 160.000 km
– w zależności od tego, co nastąpi wcześniej (tj. 2 lata gwarancji podstawowej + 6 lat gwarancji przedłużonej
na poniżej określonych warunkach szczegółowych - patrz rozdz. II pkt 6). "
Re: Korozja
Sytuacja faktycznie wygląda nieciekawie. Albo wada obróbki karoserii przed malowaniem albo blachy. W obu przypadkach prawdopodobnie dotyczy całej karoserii, nie tylko widocznych elementów.
Myślę że trzeba uderzyć z grubej rury. Rzeczoznawca, wezwanie do usunięcia wady, wymiana karoserii albo de facto całego samochodu.
No chyba że szczęśliwie problem dotyczy tylko części demontowalnych. Tak czy inaczej walcz o wymiany.
Myślę że trzeba uderzyć z grubej rury. Rzeczoznawca, wezwanie do usunięcia wady, wymiana karoserii albo de facto całego samochodu.
No chyba że szczęśliwie problem dotyczy tylko części demontowalnych. Tak czy inaczej walcz o wymiany.
Re: Korozja
Ciekawostka jest to wszystkie auta w salonie mają taki defekt, nawet ekskluzywny superb. W stojącym aucie może to nie problem, ale w jeżdżącym pęcherz pękają prawdopodobnie dlatego że przestają się mieścić w szczelinie.
Re: Korozja
I jak zakończyła sie sprawa z pecherzami? Mam podobny problem. Też od strony wewnętrznej wszystkich drzwi na rantach pelno pecherzy. Zglosilam problem w salonie i pan pokazal mi, ze to u nich norma, jest we wszystkich autach, nawet nowych stojacych w salonie. Wyslali zgloszenie do producenta i czekam na odpowiedz. W salonie pan stwierdzil, ze raczej to taki urok auta i reklamacji producent nie uwzgledni. Komedia.
Re: Korozja
Kupiłaś auto z darmowym bonusem "taki urok auta" i śmiesz jeszcze narzekać u dealera
Re: Korozja
Na marginesie, ekskluzywny superb? Eksklywne to nawet nie jest BMW serii 7 , czy S klasa Mercedesa. Rolls, Aston to tak.PauLkr pisze:Ciekawostka jest to wszystkie auta w salonie mają taki defekt, nawet ekskluzywny superb. W stojącym aucie może to nie problem, ale w jeżdżącym pęcherz pękają prawdopodobnie dlatego że przestają się mieścić w szczelinie.
Niedoróbek pełno w BMW, Mercedesach itd. Co dopiero w tak masowej produkcji jak VAG.
Pęcherze na masach uszczelniających przy ranatch drzwi w wielu markach i modelach już widziałem. Za szybko, za mało dokładnie przy montażu, słaba kontrola jakości.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Re: Korozja
Gdyby były same pecherze to pewnie bym się tym nie przejął. U mnie rosną i pękają - bo albo stają się duże i delikatne, albo przecierają się o sasiednie elementy. Straszne dziadostwo za tyle kasy.
Byłem u 2 rzeczoznawców i lakiernia- wszyscy mi współczuli...
Byłem u 2 rzeczoznawców i lakiernia- wszyscy mi współczuli...