Przez większość czasu Warszawa sporadycznie jakieś trasy u mnie dziwnego dźwięku nie było, za to ogromne wibracje całej karoserii przy zmianie z 1 na 2 objawiało się to tylko w korkach przy specyficznym ruszaniu czyli dużo momentu mało mocy z uwagi na zmiany biegów przy niskich prędkościach obrotowych. W planach mam przeprogramowanie skrzyni żeby zmieniała biegi powyżej 2 tys obrotów co mam nadzieję wydłuży żywotność sprzęgieł oczywiście po gwarancji która niestety kończy się w czerwcu...
Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
Byłem w ASO, diagnoza: sprzęgła do wymiany.
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
Witam, bardzo rzadko ale mi tez czaswm zdarzaja sie podobne dźwięki.
Pytanie do kolegów ktorym wymieniono sprzęgła- czy po wymianie problem całkowicie ustąpił?
Pozdrawiam
Pytanie do kolegów ktorym wymieniono sprzęgła- czy po wymianie problem całkowicie ustąpił?
Pozdrawiam
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
Zestaw sprzęgieł wymieniony. Poza gwarancją byłby to koszt około 5000zl. Jezeli te sprzęgła są takie żywotne, to można liczyć na kolejną awarię za około 30-35tys km Oby w czasie trwania gwarancji
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
Update, auto ma przejechane kolejne 40k km, objawy powróciły, tym razem przy zmianie z 4 na 5. Niestety auto już po gwarancji.
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
A niektórzy byli w stanie mi gardło podgryźć, jak pisałem, że DSG to szit i trza uciekać od tego.
"To jest nowa skrzynia, nie taka jak ta stara, lepsze od manualnej, trwała".
Gdzie teraz obrońcy DSG?
Co 35k przebiegu wrzucać w auto 5k? To chyba taksówka już taniej by wyszła...
Nikt nie chce słuchać mechaników. Każdy słucha tych, co sobie chwalą. Bo chwali każdy, ale przyznać się, że dokonał złego wyboru i zmoczył kitę, to już większość nabiera wody w usta.
Niestety, ale japończycy robią najlepsze i najtrwalsze skrzynie, konkretnie AISIN WARNER. VAGowskie to nie wiem, czy do jajek im sięgają. Jeśli automat, to tylko klasyczny hydraulik. Każda DSG jest kłopotliwa, nawet te najmocniejsze DQ500, bo taką ma mój kumpel w A3 RS3 i już 2 razu bujał z tym do ASO a auto ma 3 lata. Wydał 300k na auto: wymiana silnika krótkiego czyli słupek, 2 razy DSG robione, rozleciał się w mak tylny dyfer i problemy z elektroniką były z początku. Strach pomyśleć co będzie za rok, jak minie gwarancja Trza bedzie do ludzi posłać, bo pracować na naprawy auta to średnia przyjemność.
"To jest nowa skrzynia, nie taka jak ta stara, lepsze od manualnej, trwała".
Gdzie teraz obrońcy DSG?
Co 35k przebiegu wrzucać w auto 5k? To chyba taksówka już taniej by wyszła...
Nikt nie chce słuchać mechaników. Każdy słucha tych, co sobie chwalą. Bo chwali każdy, ale przyznać się, że dokonał złego wyboru i zmoczył kitę, to już większość nabiera wody w usta.
Niestety, ale japończycy robią najlepsze i najtrwalsze skrzynie, konkretnie AISIN WARNER. VAGowskie to nie wiem, czy do jajek im sięgają. Jeśli automat, to tylko klasyczny hydraulik. Każda DSG jest kłopotliwa, nawet te najmocniejsze DQ500, bo taką ma mój kumpel w A3 RS3 i już 2 razu bujał z tym do ASO a auto ma 3 lata. Wydał 300k na auto: wymiana silnika krótkiego czyli słupek, 2 razy DSG robione, rozleciał się w mak tylny dyfer i problemy z elektroniką były z początku. Strach pomyśleć co będzie za rok, jak minie gwarancja Trza bedzie do ludzi posłać, bo pracować na naprawy auta to średnia przyjemność.
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
Dokładnie, klasyczny hydrokinetyk od Aisin, jak np w Suzuki Vitara. 6 biegów, skrzynia praktycznie nie do zabicia przy minimum dbałości, czyt. wymianie oleju.
Może nie zmienia biegów tak szybko jak DSG ale odwdzięcza się trwałością. Ewentualnie przekładnie planetarne jak w hybrydach od Toyoty- ale nie każdemu podejdzie charakter pracy takiej skrzyni.
DSG czy inne wariacje dwusprzęgłowe u innych producentów niestety nie są tak trwałe jak hydrokinetyki.
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
Kolego, pasuje, nie pasuje - tu trzeba portfel zapytać jak to będzie i czy da radę. Nie sztuka kupić, sztuka utrzymać.
Powiedz mi, jaką różnicę sprawi Ci, że DSG pozwoli rozpędzić się do setki o pół sekundy szybciej? Życie to ratuje? Czas pozwala ukraść?
To takie sranie w banie za przeproszeniem... Teraz czekać na wysyp uszkodzonych po gwarancji DSG na forum, płacz właścicieli i tych, co daliby się ogolić za DSG, a potem na zapełniony dział SPRZEDAM z ofertami Karoka z DSG.
Słuchajcie mechaników a nie jutubowych recenzentów albo reklam albo kolegi kuzyna szwagra brata, co to chwali DSG.
Powiedz mi, jaką różnicę sprawi Ci, że DSG pozwoli rozpędzić się do setki o pół sekundy szybciej? Życie to ratuje? Czas pozwala ukraść?
To takie sranie w banie za przeproszeniem... Teraz czekać na wysyp uszkodzonych po gwarancji DSG na forum, płacz właścicieli i tych, co daliby się ogolić za DSG, a potem na zapełniony dział SPRZEDAM z ofertami Karoka z DSG.
Słuchajcie mechaników a nie jutubowych recenzentów albo reklam albo kolegi kuzyna szwagra brata, co to chwali DSG.
Re: Dziwny dzwięk przy przyspieszaniu/zmianie biegów
51 tys wizyta w ASO, diagnoza: sprzęgła do wymiany, cena 6,5 tys