NISKIE ŁADOWANIE
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 sie 2018, 17:36
- Lokalizacja: szczecin
- Samochód: Skoda Karoq 1,6 cr tdi 115kM
NISKIE ŁADOWANIE
Witam po ponad roku użytkowania Karoqa 1.6 diesel 115kM zauważyłem że akumulator jakby był nie doładowany a mianowicie,wziąłem miernik i zacząłem robić pomiary rano i po wstawieniu do garażu;;
13.10.2019 godz 5.00
silnik nie pracuje 11,95
pracuje na biegu jałowym+światła 12,76
pracuje światła+wł.podgrzewane siedz. 13,94 przy odbiornikach większe ładowanie i to rozumiem jest ok
30.10.2019 godz 5.00
silnik nie pracuje 11,91
pracuje na biegu jałowym+światła 11,84
pracuje światła+wł.podgrzewane siedz, 13,64
31.10.2019 godz 5.00
silnik nie pracuje 11.62
pracuje na biegu jałowym+światła 14.12 nie ma pomyłki (doładowywał)alternator
pracuje światła+wł podgrzewane siedz. 14,12
31.10.2019 godz 19.30 PO WSTAWIENIU DO GARAŻU
silnik nie pracuje 12.61
pracuje na biegu jałowym+światła 14,01 nie ma pomyłki
pracuje światła+wł podgrzewane siedz. 14,03
nasuwa się pytanie czy na wolnych obrotach ładowanie jest za niskie ????? pytałem dwóch elektryków samochodowych,jednoznacznie odpowiedzieli że za niskie
Po włączeniu dodatkowych odbiorników obciążających alternator ładowanie wzrośnie ale i to jest troszkę za niskie więc mam pytanie
Czy do wymiany jest regulator napięcia a może diody w alternatorze które wzbudzają się przy dodatkowym obciążeniu. Proszę o pomoc bo elektryk w ASO twierdzi że nowe skody mają inteligentne ładownie,ale przy jego toku myślenia gdy temp.otoczenia spadnie poniżej -5C to auto nie zagada
13.10.2019 godz 5.00
silnik nie pracuje 11,95
pracuje na biegu jałowym+światła 12,76
pracuje światła+wł.podgrzewane siedz. 13,94 przy odbiornikach większe ładowanie i to rozumiem jest ok
30.10.2019 godz 5.00
silnik nie pracuje 11,91
pracuje na biegu jałowym+światła 11,84
pracuje światła+wł.podgrzewane siedz, 13,64
31.10.2019 godz 5.00
silnik nie pracuje 11.62
pracuje na biegu jałowym+światła 14.12 nie ma pomyłki (doładowywał)alternator
pracuje światła+wł podgrzewane siedz. 14,12
31.10.2019 godz 19.30 PO WSTAWIENIU DO GARAŻU
silnik nie pracuje 12.61
pracuje na biegu jałowym+światła 14,01 nie ma pomyłki
pracuje światła+wł podgrzewane siedz. 14,03
nasuwa się pytanie czy na wolnych obrotach ładowanie jest za niskie ????? pytałem dwóch elektryków samochodowych,jednoznacznie odpowiedzieli że za niskie
Po włączeniu dodatkowych odbiorników obciążających alternator ładowanie wzrośnie ale i to jest troszkę za niskie więc mam pytanie
Czy do wymiany jest regulator napięcia a może diody w alternatorze które wzbudzają się przy dodatkowym obciążeniu. Proszę o pomoc bo elektryk w ASO twierdzi że nowe skody mają inteligentne ładownie,ale przy jego toku myślenia gdy temp.otoczenia spadnie poniżej -5C to auto nie zagada
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: NISKIE ŁADOWANIE
Pytanie czy specjalnie nie jest tak zrobione zeby na biegu jalowym bylo jak najmniejsze obciążenie spalanie itp. dobrze poczytaj zanim cokolwiek bedziesz wymienial .
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: NISKIE ŁADOWANIE
P.s przy niskich temperaturach sa podniesione obroty silnika na bieg.jalowym ok 1050 obrotów az silnik osiągnie temp. roboczą .User karoq pisze:Pytanie czy specjalnie nie jest tak zrobione zeby na biegu jalowym bylo jak najmniejsze obciążenie spalanie itp. dobrze poczytaj zanim cokolwiek bedziesz wymienial .
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 sie 2018, 17:36
- Lokalizacja: szczecin
- Samochód: Skoda Karoq 1,6 cr tdi 115kM
Re: NISKIE ŁADOWANIE
dziękuję za odp. ale sprawdzałem nawet podczas jazdy przy włączonych św nie przekroczył 12.8V więc poczekam jeszcze tydzień i pojadę do innego ASO
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: NISKIE ŁADOWANIE
Moim zdaniem to objawy działania układu start stop. Wydaje mi się że wyjęcie tego kabelka od czujnika układu co jest przy dodatniej klemie powinno go całkowicie dezaktywować. Najpierw bym z tym spróbował.
-
- Administrator
- Posty: 327
- Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: NISKIE ŁADOWANIE
Zobacz czy nie masz jakichś błędów.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum!
Re: NISKIE ŁADOWANIE
Co się udało zdiagnozować? mam taki miernik w rozdzielaczu gniazdek i zauważyłem podobne wahania, z ładowaniem na poziomie 12,1V włącznie, a czasami ponad 14V. Start-stop wyłączam po odpaleniu
Re: NISKIE ŁADOWANIE
Napięcie ładowania w moim Karoqu 1.5TSI. Pomiar na zimnym silniku. Obroty jałowe. Klimatyzacja włączona.
Światła mijania wyłączone "przełącznik pozycja 0" - napięcie 14,55 V
Światła mijania włączone - napięcie 14,55 V
Światła mijania wyłączone "przełącznik pozycja 0" - napięcie 14,55 V
Światła mijania włączone - napięcie 14,55 V
Re: NISKIE ŁADOWANIE
Witam , poruszałem ten temat poprzednio w "problemach i usterkach" - zauważyłem że rozrusznik co raz słabiej kręci , po zmierzeniu ładowania myślałem że Alternator padł bo na wolnych obrotach było 12,0 V , dopiero jak obciążyłem lampami , grzaniem foteli i szyb pomiar wykazał 14,4 V . Ktoś skomentował ze to tak ma być że na wolnych obrotach nie ma obciążenia i trzeba jeżdzić na wyższych obrotach (...) Z moich obserwacji - w Salonach Skody prawie do każdego samochodu jest podłączona ładowarka , ktoś sprawdził - ustawione 12,7 V , i jeszcze - wg mnie do 2,0 TDI 70 Ah akumulator ( jeszcze nie najlepszej firmy ) to za mało , zwłaszcza że jest ten...Start/stop.Teraz doładowuję Aku co jakiś czas , czekam aż padnie - może uda się wymienić przed końcem gwarancji .
Re: NISKIE ŁADOWANIE
Bo tak ma być.Bodzio pisze: ↑09 cze 2020, 10:35 Witam , poruszałem ten temat poprzednio w "problemach i usterkach" - zauważyłem że rozrusznik co raz słabiej kręci , po zmierzeniu ładowania myślałem że Alternator padł bo na wolnych obrotach było 12,0 V , dopiero jak obciążyłem lampami , grzaniem foteli i szyb pomiar wykazał 14,4 V . Ktoś skomentował ze to tak ma być że na wolnych obrotach nie ma obciążenia i trzeba jeżdzić na wyższych obrotach (...) Z moich obserwacji - w Salonach Skody prawie do każdego samochodu jest podłączona ładowarka , ktoś sprawdził - ustawione 12,7 V , i jeszcze - wg mnie do 2,0 TDI 70 Ah akumulator ( jeszcze nie najlepszej firmy ) to za mało , zwłaszcza że jest ten...Start/stop.Teraz doładowuję Aku co jakiś czas , czekam aż padnie - może uda się wymienić przed końcem gwarancji .