1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 cze 2019, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style + dodatki
1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
Opiszę jakie zauważyłem nieciekawe zjawisko w moim samochodzie :
- w ostatni czwartek podczas dojechania do świateł zadziałał system start stop i samochód zgasł. Normalnie po pojawieniu się zielonego światła naciskam pedał gazu żeby samochód zapalił i ruszył a tu nic !!! Pojawiła się informacja typu : Uruchom silnik ręcznie! ( chyba jakoś tak to brzmiało) i silnik zgasł. Następnie pojawiła się informacja że należy przesunąć dźwignię zmiany biegów na P i uruchomić silnik. Po zmianie na P i naciśnięciu start silnik zapalił i mogłem dalej jechać.
Dzisiaj podczas jazdy ( po przejechaniu ok. 150 km) znów taki sam problem. Podczas próby ruszania spod świateł samochód zgasł i znów podobne informacje.
Może któryś z forumowiczów miał podobne objawy ?
- w ostatni czwartek podczas dojechania do świateł zadziałał system start stop i samochód zgasł. Normalnie po pojawieniu się zielonego światła naciskam pedał gazu żeby samochód zapalił i ruszył a tu nic !!! Pojawiła się informacja typu : Uruchom silnik ręcznie! ( chyba jakoś tak to brzmiało) i silnik zgasł. Następnie pojawiła się informacja że należy przesunąć dźwignię zmiany biegów na P i uruchomić silnik. Po zmianie na P i naciśnięciu start silnik zapalił i mogłem dalej jechać.
Dzisiaj podczas jazdy ( po przejechaniu ok. 150 km) znów taki sam problem. Podczas próby ruszania spod świateł samochód zgasł i znów podobne informacje.
Może któryś z forumowiczów miał podobne objawy ?
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
A soft w ramach akcji producenta został zaktualizowany w Twoim Karoq'u? Jeśli nie to od tego bym zaczął.bob89 pisze:Opiszę jakie zauważyłem nieciekawe zjawisko w moim samochodzie :
- w ostatni czwartek podczas dojechania do świateł zadziałał system start stop i samochód zgasł. Normalnie po pojawieniu się zielonego światła naciskam pedał gazu żeby samochód zapalił i ruszył a tu nic !!! Pojawiła się informacja typu : Uruchom silnik ręcznie! ( chyba jakoś tak to brzmiało) i silnik zgasł. Następnie pojawiła się informacja że należy przesunąć dźwignię zmiany biegów na P i uruchomić silnik. Po zmianie na P i naciśnięciu start silnik zapalił i mogłem dalej jechać.
Dzisiaj podczas jazdy ( po przejechaniu ok. 150 km) znów taki sam problem. Podczas próby ruszania spod świateł samochód zgasł i znów podobne informacje.
Może któryś z forumowiczów miał podobne objawy ?
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 cze 2019, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style + dodatki
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
Jeszcze nie była zaktualizowany. Samochód ma 2 miesiące wersja 2020.
Podjadę w tym tygodniu do serwisu , ciekawe co tym razem wymyślą.
Podjadę w tym tygodniu do serwisu , ciekawe co tym razem wymyślą.
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
Hej. Dziś po dojechaniu do domu, właśnie pojawił się w/w problem. Auto zgasło i pojawił się komunikat dźwignia na P i uruchom ręcznie. Mam karoga z 2018 r. Zobaczę czy ten problem się pojawi jeszcze, i wtedy do serwisie.
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
Bardzo dobrą opcją jest odłączenie na stałe przewodu z wtyczką wodoszczelną od klemy akumulatora. Nie działa StartStop, auto nie gaśnie przy rozgrzanej do 700-800'C turbinie, akumulator ładuje się normalnie, klimatyzacja latem działa poprawnie, a nie na zgaszonym silniku. Same zalety, wraz ze zużyciem paliwa
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
Ja wbiłem ostatnio na przegląd zapominając o wpięciu tej wtyczki. Jak sobie przypomniałem to akurat majster (i to ten główny ) szedł po auto, zabrałem kluczyki i mówię chwileczkę bo jedną sprawę muszę odkręcić. Profesjonalnie spojrzał co robię i absolutnie nic nie powiedział :E Chyba każdy majster to tak wypina. Ten cały system start stop to też w pakiecie system ciągle rozładowanego akumulatora. Jedyny sposób by wymusić klasyczną prace układu ładowania to wypiąć tą wtyczkę...RobertG7 pisze: ↑28 kwie 2022, 11:27 Bardzo dobrą opcją jest odłączenie na stałe przewodu z wtyczką wodoszczelną od klemy akumulatora. Nie działa StartStop, auto nie gaśnie przy rozgrzanej do 700-800'C turbinie, akumulator ładuje się normalnie, klimatyzacja latem działa poprawnie, a nie na zgaszonym silniku. Same zalety, wraz ze zużyciem paliwa
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
dałoby radę foto z dokładnym zaznaczeniem co należałoby odłączyć? bo mnie już irytuje to ciągłe wyłączanie po wejściu do auta
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
Z tego co czytałem to odłączenie tej wtyczki jest najgorszym sposobem wyłączenia start-stop.c#Hunter pisze:Jedyny sposób by wymusić klasyczną prace układu ładowania to wypiąć tą wtyczkę...
Komputer nie dostaje prawidłowych danych i jest niewłaściwe zarządzanie odbiornikami i ładowaniem, co może prowadzić do szybkiej śmierci aku.
--
klikam, bo lubię...
Jacek
Pozdrawiam,
Jacek
Jacek
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
Ooo, to ważne info!
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik
No właśnie nie. Przynajmniej w VAG jest, tak że bez tej wtyczki aku ładowany jest dokładnie tak jak w klasycznym układzie bez start stop. Czyli masz cykl szybkiego doładowania po odpaleniu i napięcie wtedy zależy od temperatury a jak silnik przekroczy 2000rpm przełącza się w ładowanie marszowe i to jest już mniejsze napięcie. Jak ta wtyczka jest podpięta to akumulator w mieście w zasadzie nigdy nie jest naładowany w więcej jak 50% bo to nie jest inteligentny system ładowania tylko inteligentny system rozładowania.Teufel pisze: ↑29 maja 2022, 17:01Z tego co czytałem to odłączenie tej wtyczki jest najgorszym sposobem wyłączenia start-stop.c#Hunter pisze:Jedyny sposób by wymusić klasyczną prace układu ładowania to wypiąć tą wtyczkę...
Komputer nie dostaje prawidłowych danych i jest niewłaściwe zarządzanie odbiornikami i ładowaniem, co może prowadzić do szybkiej śmierci aku.
--
klikam, bo lubię...
Jacek
Znalazłem takie mądrości na necie że niby szkodzi, no cóż, z moim komentarzem, fajnie jakby @Arkos się wypowiedział:
Domyślny, nieprawidłowy prąd ładowania akumulatora, który może doprowadzić do jego wcześniejszej degradacji.
Defaultowy tryb ładowanie jakoś się sprawdzał przez większość czasu w motoryzacji. Akumulatory kwasowe lubią być naładowane do pełna i tyle.
Wyższe obroty jałowe
Nie prawda, po przejściu w tryb marszowy (przekroczenie 2000rpm) nie ma tego problemu.
Brak funkcji regeneracji energii kinetycznej przy hamowaniu.
I bardzo dobrze, z aktywnym układem rozładowania tylko wtedy konkretnie ładuje się akumulator. I to nie przy każdym hamowania a dłuższym i stopniowym to się załącza.
Ograniczenie działa systemu Climatronic - siły nadmuchu oraz elektrycznej nagrzewnicy (B10CD00 - Function limitation due to energy management).
W Karoq 1.5TSI jest elektryczna nagrzewnica??? Siła nadmuchu jest ta sama/
Ograniczenie działania systemu nagrzewnicy postojowej Webasto.
Nie wiem nie mam.
Ograniczenie działania funkcji statycznego doświetlania zakrętów.
?!? absolutnie nie prawda
Ograniczenie działania funkcji oświetlenia asekuracyjnego Coming Home / Leaving Home.
Też nie prawda.