1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
bob89
Posty: 18
Rejestracja: 15 cze 2019, 22:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style + dodatki

1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: bob89 »

Opiszę jakie zauważyłem nieciekawe zjawisko w moim samochodzie :
- w ostatni czwartek podczas dojechania do świateł zadziałał system start stop i samochód zgasł. Normalnie po pojawieniu się zielonego światła naciskam pedał gazu żeby samochód zapalił i ruszył a tu nic !!! Pojawiła się informacja typu : Uruchom silnik ręcznie! ( chyba jakoś tak to brzmiało) i silnik zgasł. Następnie pojawiła się informacja że należy przesunąć dźwignię zmiany biegów na P i uruchomić silnik. Po zmianie na P i naciśnięciu start silnik zapalił i mogłem dalej jechać.
Dzisiaj podczas jazdy ( po przejechaniu ok. 150 km) znów taki sam problem. Podczas próby ruszania spod świateł samochód zgasł i znów podobne informacje.

Może któryś z forumowiczów miał podobne objawy ?



Sponsor

1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Sponsor


Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: Shadoon »

bob89 pisze:Opiszę jakie zauważyłem nieciekawe zjawisko w moim samochodzie :
- w ostatni czwartek podczas dojechania do świateł zadziałał system start stop i samochód zgasł. Normalnie po pojawieniu się zielonego światła naciskam pedał gazu żeby samochód zapalił i ruszył a tu nic !!! Pojawiła się informacja typu : Uruchom silnik ręcznie! ( chyba jakoś tak to brzmiało) i silnik zgasł. Następnie pojawiła się informacja że należy przesunąć dźwignię zmiany biegów na P i uruchomić silnik. Po zmianie na P i naciśnięciu start silnik zapalił i mogłem dalej jechać.
Dzisiaj podczas jazdy ( po przejechaniu ok. 150 km) znów taki sam problem. Podczas próby ruszania spod świateł samochód zgasł i znów podobne informacje.

Może któryś z forumowiczów miał podobne objawy ?
A soft w ramach akcji producenta został zaktualizowany w Twoim Karoq'u? Jeśli nie to od tego bym zaczął.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


bob89
Posty: 18
Rejestracja: 15 cze 2019, 22:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style + dodatki

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: bob89 »

Jeszcze nie była zaktualizowany. Samochód ma 2 miesiące wersja 2020.
Podjadę w tym tygodniu do serwisu , ciekawe co tym razem wymyślą.

Topo2017
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2022, 8:35
Samochód: Skoda Karoq 1,5 tsi dsg

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: Topo2017 »

Hej. Dziś po dojechaniu do domu, właśnie pojawił się w/w problem. Auto zgasło i pojawił się komunikat dźwignia na P i uruchom ręcznie. Mam karoga z 2018 r. Zobaczę czy ten problem się pojawi jeszcze, i wtedy do serwisie.

RobertG7
Posty: 254
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: RobertG7 »

Bardzo dobrą opcją jest odłączenie na stałe przewodu z wtyczką wodoszczelną od klemy akumulatora. Nie działa StartStop, auto nie gaśnie przy rozgrzanej do 700-800'C turbinie, akumulator ładuje się normalnie, klimatyzacja latem działa poprawnie, a nie na zgaszonym silniku. Same zalety, wraz ze zużyciem paliwa

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: c#Hunter »

RobertG7 pisze: 28 kwie 2022, 11:27 Bardzo dobrą opcją jest odłączenie na stałe przewodu z wtyczką wodoszczelną od klemy akumulatora. Nie działa StartStop, auto nie gaśnie przy rozgrzanej do 700-800'C turbinie, akumulator ładuje się normalnie, klimatyzacja latem działa poprawnie, a nie na zgaszonym silniku. Same zalety, wraz ze zużyciem paliwa
Ja wbiłem ostatnio na przegląd zapominając o wpięciu tej wtyczki. Jak sobie przypomniałem to akurat majster (i to ten główny ) szedł po auto, zabrałem kluczyki i mówię chwileczkę bo jedną sprawę muszę odkręcić. Profesjonalnie spojrzał co robię i absolutnie nic nie powiedział :E Chyba każdy majster to tak wypina. Ten cały system start stop to też w pakiecie system ciągle rozładowanego akumulatora. Jedyny sposób by wymusić klasyczną prace układu ładowania to wypiąć tą wtyczkę...

karykoń
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2021, 21:26
Samochód: Karoq 1,5 tsi dsg style

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: karykoń »

dałoby radę foto z dokładnym zaznaczeniem co należałoby odłączyć? bo mnie już irytuje to ciągłe wyłączanie po wejściu do auta

Awatar użytkownika
Teufel
Posty: 88
Rejestracja: 11 lut 2021, 16:13
Samochód: Karoq 190KM 4x4

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: Teufel »


c#Hunter pisze:
RobertG7 pisze: 28 kwie 2022, 11:27 Bardzo dobrą opcją jest odłączenie na stałe przewodu z wtyczką wodoszczelną od klemy akumulatora. Nie działa StartStop, auto nie gaśnie przy rozgrzanej do 700-800'C turbinie, akumulator ładuje się normalnie,...
Jedyny sposób by wymusić klasyczną prace układu ładowania to wypiąć tą wtyczkę...
Z tego co czytałem to odłączenie tej wtyczki jest najgorszym sposobem wyłączenia start-stop.
Komputer nie dostaje prawidłowych danych i jest niewłaściwe zarządzanie odbiornikami i ładowaniem, co może prowadzić do szybkiej śmierci aku.

--
klikam, bo lubię...
Jacek

Pozdrawiam,
Jacek

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: Shadoon »

Ooo, to ważne info!

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: 1.5 tsi dsg - gaśnie silnik

Post autor: c#Hunter »

Teufel pisze: 29 maja 2022, 17:01
c#Hunter pisze:
RobertG7 pisze: 28 kwie 2022, 11:27 Bardzo dobrą opcją jest odłączenie na stałe przewodu z wtyczką wodoszczelną od klemy akumulatora. Nie działa StartStop, auto nie gaśnie przy rozgrzanej do 700-800'C turbinie, akumulator ładuje się normalnie,...
Jedyny sposób by wymusić klasyczną prace układu ładowania to wypiąć tą wtyczkę...
Z tego co czytałem to odłączenie tej wtyczki jest najgorszym sposobem wyłączenia start-stop.
Komputer nie dostaje prawidłowych danych i jest niewłaściwe zarządzanie odbiornikami i ładowaniem, co może prowadzić do szybkiej śmierci aku.

--
klikam, bo lubię...
Jacek
No właśnie nie. Przynajmniej w VAG jest, tak że bez tej wtyczki aku ładowany jest dokładnie tak jak w klasycznym układzie bez start stop. Czyli masz cykl szybkiego doładowania po odpaleniu i napięcie wtedy zależy od temperatury a jak silnik przekroczy 2000rpm przełącza się w ładowanie marszowe i to jest już mniejsze napięcie. Jak ta wtyczka jest podpięta to akumulator w mieście w zasadzie nigdy nie jest naładowany w więcej jak 50% bo to nie jest inteligentny system ładowania tylko inteligentny system rozładowania.

Znalazłem takie mądrości na necie że niby szkodzi, no cóż, z moim komentarzem, fajnie jakby @Arkos się wypowiedział:

❌ Domyślny, nieprawidłowy prąd ładowania akumulatora, który może doprowadzić do jego wcześniejszej degradacji.

Defaultowy tryb ładowanie jakoś się sprawdzał przez większość czasu w motoryzacji. Akumulatory kwasowe lubią być naładowane do pełna i tyle.

❌ Wyższe obroty jałowe

Nie prawda, po przejściu w tryb marszowy (przekroczenie 2000rpm) nie ma tego problemu.

❌ Brak funkcji regeneracji energii kinetycznej przy hamowaniu.

I bardzo dobrze, z aktywnym układem rozładowania tylko wtedy konkretnie ładuje się akumulator. I to nie przy każdym hamowania a dłuższym i stopniowym to się załącza.

❌ Ograniczenie działa systemu Climatronic - siły nadmuchu oraz elektrycznej nagrzewnicy (B10CD00 - Function limitation due to energy management).

W Karoq 1.5TSI jest elektryczna nagrzewnica??? Siła nadmuchu jest ta sama/

❌ Ograniczenie działania systemu nagrzewnicy postojowej Webasto.

Nie wiem nie mam.

❌ Ograniczenie działania funkcji statycznego doświetlania zakrętów.

?!? absolutnie nie prawda

❌ Ograniczenie działania funkcji oświetlenia asekuracyjnego Coming Home / Leaving Home.

Też nie prawda.

ODPOWIEDZ