Problem ze wskaźnikiem temperatury

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Zbyszek1972
Posty: 118
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:10
Samochód: Karoq 1.0 TSI STYLE pakiet comfort

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: Zbyszek1972 »

U mnie wskaźnik płynnie idzie do góry i zatrzymuje się na 90 stopniach i to się nie zmienia. Latem było tak samo. Problem miałem w Leonie jak był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego i wtedy faktycznie wskaźnik świrował. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Jeździłem różnymi autami i wskaźnik zawsze działał tak samo czyli po rozgrzaniu wskazywał 90 stopni. Nigdy podczas jazdy nie zmieniał swojego położenia.



Sponsor

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Sponsor


michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: michjed »

ArKos pisze: 15 sty 2020, 14:24
Andrew1962 pisze: 15 sty 2020, 13:55 po osiągnięciu drugiej kreski spadł do zera ..........Wyglądało to tak jakby termostat otworzył większy obieg
Uważam, że to nie jest ze sobą powiązane. Termostat po otwarciu może spowodować lekkie wahnięcie temperatury w okolicy 90*C czyli spadnie z 90 na 80 ale nie do zera.
Rolą termostatu jest utrzymywanie właściwej temperatury silnika a jego budowa jest taka, że przy określonej temperaturze się uchyla i zamyka - zamykanie to na pewno nie jest zero. Utrzymywanie odpowiedniej temperatury w wymaganym zakresie to permanentna praca termostatu na zasadzie uchylenie-zamknięcie i jest to na zasadzie płynnej (przynajmniej powinno być).
Zwróć uwagę czy to cofnięcie nie dzieje się w sytuacji gdy jechałeś przed chwilą na tzw luzie.
U mnie mimo wszystko ten wskaźnik nie ma takich "zwiech" jak twój stary, bo osiągam temp 90 po kilku minutach. Nie zaobserwowałem czegoś takiego, że na jakikolwiek ruch muszę czekać kilkanaście minut, co to to nie :).
Miałem kiedyś 19 tdi tak, że w zimie mogłem obniżyć temp. na wskaźniku o jedną kreskę jadąc na luzie i włączając mocniej dmuchawę z ciepłym powietrzem. Może tu tak samo to działa :)
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: ArKos »

Diesle dłużej się grzeją. Znacznie dłużej.

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: Andrew1962 »

Zbyszek1972 pisze: 15 sty 2020, 20:35 U mnie wskaźnik płynnie idzie do góry i zatrzymuje się na 90 stopniach i to się nie zmienia. Latem było tak samo. Problem miałem w Leonie jak był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego i wtedy faktycznie wskaźnik świrował. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Jeździłem różnymi autami i wskaźnik zawsze działał tak samo czyli po rozgrzaniu wskazywał 90 stopni. Nigdy podczas jazdy nie zmieniał swojego położenia.
Dzięki Zbyszek. Tylko, że u mnie już wymienili wszystkie możliwe czujniki za pierwszym podejściem o czym pisałem wyżej.
Karoq to mój bodajże 11 samochód, oraz 4 salonowy i przez ten czas tylko w jednym miałem problem ze wskaźnikami, była to królowa szos PRL Syrena 105 no ale w niej to wszystkie wskaźniki żyły swoim życiem. Poza tym chyba w Kadecie jak sonda lambda walnęła to też przekłamywał. W innych autach wskaźniki działały płynnie.
W mojej opinii ewidentne jest coś nie tak tylko pytanie co?
Wszystkie czujniki temperatury (bodajże dwa), sterownik cieczy chłodzącej, pompa wody wymienione a problem pozostał z tymże inaczej teraz wskaźnik działa bo ma tylko jedno "tąpnięcie".
Chyba muszą dalej pisać do producenta bo jednak nie skończę walki.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2020, 7:35 przez Andrew1962, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: Andrew1962 »

michjed pisze: 15 sty 2020, 20:37
Zwróć uwagę czy to cofnięcie nie dzieje się w sytuacji gdy jechałeś przed chwilą na tzw luzie.
U mnie mimo wszystko ten wskaźnik nie ma takich "zwiech" jak twój stary, bo osiągam temp 90 po kilku minutach. Nie zaobserwowałem czegoś takiego, że na jakikolwiek ruch muszę czekać kilkanaście minut, co to to nie :).
Miałem kiedyś 19 tdi tak, że w zimie mogłem obniżyć temp. na wskaźniku o jedną kreskę jadąc na luzie i włączając mocniej dmuchawę z ciepłym powietrzem. Może tu tak samo to działa :)
Po tych wymianach też już nie trwa to kilkunastu minut i jest tylko jedno opadnięcie potem już wchodzi płynnie i zatrzymuje się na 90.
Wczoraj po wjeździe do garażu poczułem spod maski dziwny zapach i miałem wrażenie, że silnik jest zbyt gorący bo wyraźnie czułem ciepło spod maski więc może to coś więcej? Acha, no i poziom płynu był na minimum a przed wymianą pompy był dokładnie w połowie zbiornika. Boję się coraz bardziej :(

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: ArKos »

Andrew1962 pisze: 16 sty 2020, 7:44 poziom płynu był na minimum a przed wymianą pompy był dokładnie w połowie zbiornika.
Odpowietrzył się. Była pewnie gdzieś jakaś bańka powietrza w układzie. Poziom może opaść nawet o pół litra. Jeśli nie będzie dalej opadał i nie ma nigdzie mokrego to tak jak napisałem.

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: Andrew1962 »

Kurcze a może trop elektroniki i aktualizacji softu sterowania silnikiem ma coś na rzeczy? Problem zaistniał kilka chyba 4 tygodnie po wgraniu softu 9832.
Siedzę w ASO bo odpowietrzają układ chłodzenia, okazało się, że przez noc poziom spadł poniżej minimum z 3 cm.

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka



c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: c#Hunter »

Andrew1962 pisze: 16 sty 2020, 11:54 Kurcze a może trop elektroniki i aktualizacji softu sterowania silnikiem ma coś na rzeczy? Problem zaistniał kilka chyba 4 tygodnie po wgraniu softu 9832.
Siedzę w ASO bo odpowietrzają układ chłodzenia, okazało się, że przez noc poziom spadł poniżej minimum z 3 cm.

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
OMG zaleli bez odkręcenia tych odpowietrzających zakrętek? Może zmień ASO ...

Awatar użytkownika
Andrew1962
Posty: 372
Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: Andrew1962 »

Wiesz co, nie sądzę bo jak odbierałem auto to powiedzieli, że po wymianie układ chłodzenia był odpowietrzony. Możliwe też, że gdzieś jeszcze jakiś bąbel powietrza pozostał. Ale najważniejsze jest to, że po tym drugim odpowietrzeniu i dolaniu płynu, wczoraj wskaźnik podnosił się już bez opadania. Oby ta wymiana sterownika i pompy jednak pomogła i już tak zostało. Jedna jaskółka wiosny nie czyni zobaczymy jak będzie dzisiaj. Pozdrawiam weekendowo
Ostatnio zmieniony 18 sty 2020, 8:18 przez Andrew1962, łącznie zmieniany 1 raz.

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Problem ze wskaźnikiem temperatury

Post autor: ArKos »

Andrew1962 pisze: 18 sty 2020, 8:18 po tym drugim odpowietrzeniu i dolaniu płynu, wczoraj wskaźnik podnosił się już bez opadania.
Przesuwająca się bańka powietrza musiała spotkać na swojej drodze czujnik temperatury. On nie jest w stanie podawać temperaturę powietrza, więc i wskaźnik opadł. Bąbel przeszedł, czujnik otulił płyn i poszedł w górę.
To byłoby logiczne wytłumaczenie spadku wskazań na desce.

ODPOWIEDZ