Stukowe spalanie 1,6tdi

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: RobertG7 »

Cześć. 1,6tdi DSG. Czy zauważyliście może w okolicach 1300-1600 obr/min przy delikatnym przyspieszaniu głośniejszą pracę silnika? Podobne do spalania stukowego. Przy dynamiczniejszym wciśnięciu pedału gazu ten efekt nie jest słyszalny. Przy zimnym dźwięk jest głośniejszy. Ale na ciepłym również zauważalny. Wcześniej tego nie było. Przebieg 3000km
ASO twierdzi, że problemu nie widzi, taka charakterystyka silnika.



Sponsor

Stukowe spalanie 1,6tdi

Sponsor


kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: kwiatek88 »

RobertG7 pisze: 07 lip 2020, 10:02 Cześć. 1,6tdi DSG. Czy zauważyliście może w okolicach 1300-1600 obr/min przy delikatnym przyspieszaniu głośniejszą pracę silnika? Podobne do spalania stukowego. Przy dynamiczniejszym wciśnięciu pedału gazu ten efekt nie jest słyszalny. Przy zimnym dźwięk jest głośniejszy. Ale na ciepłym również zauważalny. Wcześniej tego nie było. Przebieg 3000km
ASO twierdzi, że problemu nie widzi, taka charakterystyka silnika.
Może taka partia paliwa (gdzie tankowałeś ostatnio?). Następnym razem zatankuj Vervę ON na Orlenie, ma podniesioną liczbę cetanową do 55 (zwykłe ON 51) i zobaczysz czy coś się zmieniło. To co opisujesz występuje u mnie tylko na zimnym silniku, zaraz po uruchomieniu, w temperaturach poniżej zera, przez pierwsze kilkaset metrów jazdy. Jest to związane z dogrzewaniem komór spalania przez świece żarowe, które pracują(na zmniejszonej mocy) również po uruchomieniu silnika, aż do osągnięcia temperatury w której normy czystości spalin są spełniane. Na ciepłym silniku nigdy nie miałem czegoś takiego.

RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: RobertG7 »

Ok, dzięki za sugestie - sprawdzę i opiszę wnioski.

RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: RobertG7 »

Zatankowałem ON na CircleK. Bez zmian. Nie uśmiecha mi się próbować paliw typu Verva czy Vpower, bo nie o to chodzi by lać droższe paliwo, gdyż silnik szwankuje na normalnym. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?

kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: kwiatek88 »

RobertG7 pisze: 12 lip 2020, 17:38 Zatankowałem ON na CircleK. Bez zmian. Nie uśmiecha mi się próbować paliw typu Verva czy Vpower, bo nie o to chodzi by lać droższe paliwo, gdyż silnik szwankuje na normalnym. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
Ja mam kolejny pomysł, szklana kula ;).

Skoro nie uśmiecha Ci się czegokolwiek próbować, to musisz w takim razie poszukać kogoś ze szklaną kulą, który Ci to wywróży. Poza tym nikt Ci nie każe jeździć na droższym paliwie, a jednorazowe zatankowanie takowego, chyba nie zrujnowałoby Twojego portfela, będąc istotną wskazówką w poszukiwaniu przyczyny twardego biegu silnika w określonym przedziale obrotów. A może ich być kilka i są w większości inne, niż przyczyny spalania stukowego w silniku benzynowym, bo w zasadzie jedynym punktem wspólnym jest czujnik spalania stukowego, czyli jego awaria(zmiana parametrów). Na razie po zatankowaniu na CircleK, wyeliminowałeś tylko podejrzenie, iż powodem mogło być nieodpowiednie paliwo, bo paliwa w tej sieci pochdzą z Lotos'a i zarówno zwykły ON, jak i premium mają LC-51, czyli taką jakiej wymaga producent silnika.

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: c#Hunter »

kwiatek88 pisze: 13 lip 2020, 0:26
RobertG7 pisze: 12 lip 2020, 17:38 Zatankowałem ON na CircleK. Bez zmian. Nie uśmiecha mi się próbować paliw typu Verva czy Vpower, bo nie o to chodzi by lać droższe paliwo, gdyż silnik szwankuje na normalnym. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
Ja mam kolejny pomysł, szklana kula ;).

Skoro nie uśmiecha Ci się czegokolwiek próbować, to musisz w takim razie poszukać kogoś ze szklaną kulą, który Ci to wywróży. Poza tym nikt Ci nie każe jeździć na droższym paliwie, a jednorazowe zatankowanie takowego, chyba nie zrujnowałoby Twojego portfela, będąc istotną wskazówką w poszukiwaniu przyczyny twardego biegu silnika w określonym przedziale obrotów. A może ich być kilka i są w większości inne, niż przyczyny spalania stukowego w silniku benzynowym, bo w zasadzie jedynym punktem wspólnym jest czujnik spalania stukowego, czyli jego awaria(zmiana parametrów). Na razie po zatankowaniu na CircleK, wyeliminowałeś tylko podejrzenie, iż powodem mogło być nieodpowiednie paliwo, bo paliwa w tej sieci pochdzą z Lotos'a i zarówno zwykły ON, jak i premium mają LC-51, czyli taką jakiej wymaga producent silnika.
Czyli jak dobrze rozumiem zatankowanie Vpowera i ustąpienie/nie ustąpienia zjawiska jest wartościową informacja dla mechanika?

RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: RobertG7 »

@Kwiatku źle mnie zrozumiałeś, oczywiście zatankuję "lepsze" paliwo w celu przetestowania, natomiast miałem na myśli, że nie mam zamiaru później tankować cały czas "vpowerów", ale nie ze względów finansowych, tylko dlatego, że nie tędy droga.

kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: kwiatek88 »

c#Hunter pisze: 13 lip 2020, 7:28 Czyli jak dobrze rozumiem zatankowanie Vpowera i ustąpienie/nie ustąpienia zjawiska jest wartościową informacja dla mechanika?
Zależy jakiego mechanika!
Obecnie układ samodiagnozy(OBDII) jest jedyną wyrocznią dla wielu mechaników, a wszczególności tych serwisowych. Brak błędów w systemie oznacza dla nich, że wszystko jest OK lub "ten typ tak ma", więc "proszę jeździć i obserwować"(przecież jest gwarancja), to najczęstsze zalecenie. A na przykład, całkowicie uszkodzony czujnik oczywiście zostanie wykryty i system wygeneruje błąd, ale czujnik uszkodzony częściowo(podający błędnie informacje) już nie. Konieczna jest więc eliminacja czynników mających wpływ na dane zjawisko krok po kroku, ale komu dzisiaj się chce...pali, jeździ, więc nie zawracać głowy i jazda...
P.S. Kolega, którego problem dotyczy, nie napisał czy serwis podpinał "komputer" i sprawdzał ewentualne błędy, czy tylko "na ucho" zdiagnozował problem.

kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: kwiatek88 »

RobertG7 pisze: 13 lip 2020, 11:04 @Kwiatku źle mnie zrozumiałeś, oczywiście zatankuję "lepsze" paliwo w celu przetestowania, natomiast miałem na myśli, że nie mam zamiaru później tankować cały czas "vpowerów", ale nie ze względów finansowych, tylko dlatego, że nie tędy droga.
No, chyba dobrze...bo napisałeś, że nawet nie zamierzasz próbować...

RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Stukowe spalanie 1,6tdi

Post autor: RobertG7 »

kwiatek88 pisze: 13 lip 2020, 12:01
P.S. Kolega, którego problem dotyczy, nie napisał czy serwis podpinał "komputer" i sprawdzał ewentualne błędy, czy tylko "na ucho" zdiagnozował problem.
Serwis podpinał kompa, wykonał 3 jazdy próbne w zespole dwuosobowym. Efekt "spalania stukowego" zauważony, słyszalny w granicach obrotów, które wskazywałem. Diagnoza - taka charakterystyka silnika

ODPOWIEDZ