choinka na wyświetlaczu

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
maciek5
Posty: 14
Rejestracja: 03 cze 2019, 22:03
Samochód: Kroq 2,0 TDI 140 km

choinka na wyświetlaczu

Post autor: maciek5 »

Pozdrawiam od 05-2019 walczę z błędami pojawiającymi się po deszczu ( błąd font asisst, błąd abs, błąd ciśnienia w oponach, , system czujnków parkowania nie działa, błąd asystenta zjadu którego nie ma, błąd lane asisst którego nie ma )
ASO we Wrocławiu Horbaczewskiego i Brucknera ograniczają się do kasowania błędów , W jednym stwierdzili niedoładowany akumulator , niezależny warsztat stwierdził uszkodzony akumulator ,dwa ASO twierdzą ,że jest ok. Jakie radzicie dalsze postępowanie koniec pseudo gwarancji blisko



Sponsor

choinka na wyświetlaczu

Sponsor


Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: Shadoon »

maciek5 pisze:Pozdrawiam od 05-2019 walczę z błędami pojawiającymi się po deszczu ( błąd font asisst, błąd abs, błąd ciśnienia w oponach, , system czujnków parkowania nie działa, błąd asystenta zjadu którego nie ma, błąd lane asisst którego nie ma )
ASO we Wrocławiu Horbaczewskiego i Brucknera ograniczają się do kasowania błędów , W jednym stwierdzili niedoładowany akumulator , niezależny warsztat stwierdził uszkodzony akumulator ,dwa ASO twierdzą ,że jest ok. Jakie radzicie dalsze postępowanie koniec pseudo gwarancji blisko
Napisz o problemie importerowi maila i dopisz koniecznie, że pomimo gwarancji, takie a takie ASO nie zlikwidowało usterki i prosisz o pomoc.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Bodzio
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2020, 7:18
Samochód: Skoda Karoq 2,0 tdi 4x4

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: Bodzio »

Witam.
Czyli moje podejrzenia się sprawdzają - AKUMULATOR !
1.Słaby - za mała pojemność i nie za dobrej marki . .
2.prąd ładowania i system ( na wolnych obrotach nie ładuje )nie do końca przemyślany .Tendencja do rozładowywania
akumulatora przy tylu odbiornikach .
3.System "start/stop" którego nie da się wyłączyć na stałe..
Do tego jeszcze mała odporność wiązek elektrycznych na wilgoć - przy ostatnich ulewach także pojawiały się kontrolki o niedziałających systemach - po nocy w suchym garażu problem kontrolek znikał , a Akumulator - żeby poprawnie działał co tydzień doładowuję , jeszcze 1,5 roku gwarancji i mam nadzieje go w tym czasie wymienić w ASO .

kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: kwiatek88 »

maciek5 pisze: 17 lip 2020, 9:50 Pozdrawiam od 05-2019 walczę z błędami pojawiającymi się po deszczu ( błąd font asisst, błąd abs, błąd ciśnienia w oponach, , system czujnków parkowania nie działa, błąd asystenta zjadu którego nie ma, błąd lane asisst którego nie ma )
ASO we Wrocławiu Horbaczewskiego i Brucknera ograniczają się do kasowania błędów , W jednym stwierdzili niedoładowany akumulator , niezależny warsztat stwierdził uszkodzony akumulator ,dwa ASO twierdzą ,że jest ok. Jakie radzicie dalsze postępowanie koniec pseudo gwarancji blisko
Skoro po deszczu, to próbuj wywołać to sztucznie przez polewanie auta "z węża", może jakaś nieszczelność powoduje zwarcie. Obejrzyj dokładnie wnętrze szukając wilgoci(wykładzina podłogowa). Na akumulator bym nie stawiał, skoro kręci rozrusznik, prądu starcza również dla innych odbiorników(chyba że są problemy z uruchamianiem). A niedoładowany akumulator to standart w autach z systemem S&S, bo tzw. inteligentne ładowanie utrzymuje akumulator w 80% naładowania i napięcia ładowania są różne, czasem niskie, a nawet brak ładowania. Nie wszyscy mechanicy to ogarniają i uznają jako awarię.

Osy4
Posty: 118
Rejestracja: 29 sie 2019, 19:36
Samochód: Karoq 1.6 TDI DSG

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: Osy4 »

Według ostatnich badań wszelkie akumulatory utrzymują najdłużej swoją sprawność jak są naładowane do 80-90% oraz rozładowane nie więcej niż do 10%. Myśle ze to nieszczelność auta i wiązka a dokładnie punkt styku/wtyk przepuszcza lub wiązka uszkodzona. Może jakiś gryzoń.

kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: kwiatek88 »

Osy4 pisze: 17 lip 2020, 11:29 Według ostatnich badań wszelkie akumulatory utrzymują najdłużej swoją sprawność jak są naładowane do 80-90% oraz rozładowane nie więcej niż do 10%. Myśle ze to nieszczelność auta i wiązka a dokładnie punkt styku/wtyk przepuszcza lub wiązka uszkodzona. Może jakiś gryzoń.
Sformułowanie "wszelkie akumulatory" jest absolutnie nie do przyjęcia. Każdy typ akumulatora(ogniwa) ze względu na cechy konstrukcyjne i właściwości elektro-chemiczne ma inne parametry prądu ładowania i rozładowwywania, napięcia, przechowywania itd. Na przykład, kupiłeś kiedyś smartfona z baterią naładowaną fabrycznie do 100%??? Nie, bo taką baterię(ogniwo LI-Ion, litowo-żelazowo-fosforanowe) przechowuje się(nieużuwaną) najkorzystniej w 30-40% naładowania. A czy producent akumulatorów rozruchowych(samochodowych) dostarcza je w takim samym stopniu naładowania??? Nie, bo ogniwa akumulatorów kwasowych przechowuje się(nieużywane) i eksploatuje w 100% naładowania, bo tylko taki stopień gwarantuje najniższe zasiarczanie się ogniwa kwasowego. Producenci współczesnych aut olewają kondycję akumulatora, na rzecz ekologii(emisja spalin), bo za to płacą kary, a ładowanie akumulatora obciąża silnik(większe spalanie), więc alternator ma ładować po odpuszczeniu gazu i podczas hamowania, więc akumulator utrzymywany jest w 80%, aby mógł przyjąć ładunek w tych stanach, co jemu samemu jednak nie służy.

Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: Shadoon »

Ciekawe rzeczy piszecie. Jestem zaskoczony, że alternator tak ma ładować akumulator.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: kwiatek88 »

Shadoon pisze: 17 lip 2020, 12:54 Ciekawe rzeczy piszecie. Jestem zaskoczony, że alternator tak ma ładować akumulator.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Możesz łatwo sam sprawdzić, kup najprostszy woltomierz wkładany w gniazdo zapalniczki i obserwuj. Na przykład taki:https://allegro.pl/oferta/woltomierz-te ... U4QAvD_BwE
Obrazek

RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: RobertG7 »

I później jedziesz, patrzysz i nerw Cię szarpie, bo co sekundę wartości skrajne, od 11,9V do 14,8V :) w normalnym, starszym aucie to albo ładowanie było na poziomie 13,8-14,4V, albo poniżej 12,5V i wtedy wiadomo, że jest awaria z ładowaniem :)

kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: choinka na wyświetlaczu

Post autor: kwiatek88 »

RobertG7 pisze: 17 lip 2020, 14:19 I później jedziesz, patrzysz i nerw Cię szarpie, bo co sekundę wartości skrajne, od 11,9V do 14,8V :) w normalnym, starszym aucie to albo ładowanie było na poziomie 13,8-14,4V, albo poniżej 12,5V i wtedy wiadomo, że jest awaria z ładowaniem :)
Dokładnie, dlatego już dawno wyłączyłem ten "Eko-szajs" :D

ODPOWIEDZ