Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
Awatar użytkownika
Lucien
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM

Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Post autor: Lucien »

Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów

3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności. Obrazek

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka




Sponsor

Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Sponsor


Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Post autor: User karoq »

Lucien pisze:Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów

3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności. Obrazek

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Raczej po tarczach i klockach nie ten kierunek ale luzy na na łacznikach moze i równy wynik .. hmmm dziwna sprawa

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


Shadoon
Posty: 659
Rejestracja: 05 paź 2018, 22:29
Samochód: Škoda Octavia 1.4 TSI manual

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Post autor: Shadoon »

Lucien pisze:Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów

3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności. Obrazek

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Po wymianie tarcz i klocków nie ma potrzeby, bo nie ma to wpływu ma zbieżność.
Ale to niestety normalka na polskich drogach. Ludzie o tym zapominą, a kontrolować powinno się geometrię co 2 lata, a najlepiej... przy każdej zmianie kół.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Lucien
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Post autor: Lucien »


User karoq pisze: ... ale luzy na na łacznikach moze i równy wynik .. hmmm dziwna sprawa
Co masz na myśli?
Nie rozumiem.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Post autor: ArKos »

Tarcze, klocki i łączniki mają się nijak do zbieżności. Korelacja między tymi elementami jest mniej więcej taka, jak konieczność stosowania powietrza letniego i zimowego w oponach...

Tylne zawieszenie w wersji FWD jest nieregulowane jeśli chodzi o zbieżność czy rozbieżność kół. Kąty również nie są regulowane - to zwykła wleczona belka skrętna.
Kolega zapewne ma 4x4, a tam jest zawieszenie wielowahaczowe z możliwością regulacji zarówno kątów jak i zbieżności.

Sprawa jest prosta: należy wyregulować zbieżność.

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Post autor: User karoq »

ArKos pisze:Tarcze, klocki i łączniki mają się nijak do zbieżności. Korelacja między tymi elementami jest mniej więcej taka, jak konieczność stosowania powietrza letniego i zimowego w oponach...

Tylne zawieszenie w wersji FWD jest nieregulowane jeśli chodzi o zbieżność czy rozbieżność kół. Kąty również nie są regulowane - to zwykła wleczona belka skrętna.
Kolega zapewne ma 4x4, a tam jest zawieszenie wielowahaczowe z możliwością regulacji zarówno kątów jak i zbieżności.

Sprawa jest prosta: należy wyregulować zbieżność.
A na jakim sprzecie sprawdzales bo jak podnosili auto na lewarku tez moze byc zmiana ,najlepsze laserowe ??

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Post autor: ArKos »

Ale co sprawdzałem? Jaki lewarek?

Awatar użytkownika
Lucien
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

Post autor: Lucien »

Nigdzie nie pisałem że łączę ze sobą zbieżność ze zużyciem elementów zawieszenia.

Tak, mowa jest o 4x4.

Pracownik stacji, miłośnik VAG, był zdziwiony że już przy 61.000 km pojawiły się luzy.

Sprzęt do pomiaru zbieżności składał się z 4 nakładek na koła i przenośnego kompa na wózku. Nie wiem jaka to technologia. Jak wyjmę kartę SD z kamery to wrzucę fotę.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ