Strona 1 z 1

Wynik pierwszego przeglądu technicznego

: 16 mar 2021, 13:21
autor: Lucien
Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów

3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności. Obrazek

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

: 16 mar 2021, 13:37
autor: User karoq
Lucien pisze:Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów

3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności. Obrazek

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Raczej po tarczach i klockach nie ten kierunek ale luzy na na łacznikach moze i równy wynik .. hmmm dziwna sprawa

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

: 16 mar 2021, 13:39
autor: Shadoon
Lucien pisze:Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów

3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności. Obrazek

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Po wymianie tarcz i klocków nie ma potrzeby, bo nie ma to wpływu ma zbieżność.
Ale to niestety normalka na polskich drogach. Ludzie o tym zapominą, a kontrolować powinno się geometrię co 2 lata, a najlepiej... przy każdej zmianie kół.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

: 16 mar 2021, 14:24
autor: Lucien

User karoq pisze: ... ale luzy na na łacznikach moze i równy wynik .. hmmm dziwna sprawa
Co masz na myśli?
Nie rozumiem.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

: 16 mar 2021, 15:07
autor: ArKos
Tarcze, klocki i łączniki mają się nijak do zbieżności. Korelacja między tymi elementami jest mniej więcej taka, jak konieczność stosowania powietrza letniego i zimowego w oponach...

Tylne zawieszenie w wersji FWD jest nieregulowane jeśli chodzi o zbieżność czy rozbieżność kół. Kąty również nie są regulowane - to zwykła wleczona belka skrętna.
Kolega zapewne ma 4x4, a tam jest zawieszenie wielowahaczowe z możliwością regulacji zarówno kątów jak i zbieżności.

Sprawa jest prosta: należy wyregulować zbieżność.

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

: 16 mar 2021, 17:42
autor: User karoq
ArKos pisze:Tarcze, klocki i łączniki mają się nijak do zbieżności. Korelacja między tymi elementami jest mniej więcej taka, jak konieczność stosowania powietrza letniego i zimowego w oponach...

Tylne zawieszenie w wersji FWD jest nieregulowane jeśli chodzi o zbieżność czy rozbieżność kół. Kąty również nie są regulowane - to zwykła wleczona belka skrętna.
Kolega zapewne ma 4x4, a tam jest zawieszenie wielowahaczowe z możliwością regulacji zarówno kątów jak i zbieżności.

Sprawa jest prosta: należy wyregulować zbieżność.
A na jakim sprzecie sprawdzales bo jak podnosili auto na lewarku tez moze byc zmiana ,najlepsze laserowe ??

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

: 16 mar 2021, 20:36
autor: ArKos
Ale co sprawdzałem? Jaki lewarek?

Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego

: 17 mar 2021, 6:12
autor: Lucien
Nigdzie nie pisałem że łączę ze sobą zbieżność ze zużyciem elementów zawieszenia.

Tak, mowa jest o 4x4.

Pracownik stacji, miłośnik VAG, był zdziwiony że już przy 61.000 km pojawiły się luzy.

Sprzęt do pomiaru zbieżności składał się z 4 nakładek na koła i przenośnego kompa na wózku. Nie wiem jaka to technologia. Jak wyjmę kartę SD z kamery to wrzucę fotę.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka