Wynik pierwszego przeglądu technicznego
- Lucien
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
- Lokalizacja: Śląsk
- Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM
Wynik pierwszego przeglądu technicznego
Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów
3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów
3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego
Raczej po tarczach i klockach nie ten kierunek ale luzy na na łacznikach moze i równy wynik .. hmmm dziwna sprawaLucien pisze:Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów
3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego
Po wymianie tarcz i klocków nie ma potrzeby, bo nie ma to wpływu ma zbieżność.Lucien pisze:Stan licznika 61.500 km:
1. Rozbieżność tylnych kół,
2. Luzy na łącznikach stabilizatorów
3 tygodnie temu wymieniałem klocki i tarcze z tyłu. Zastanawiam się czy po wymianie nie powinni byli sprawdzić zbieżności.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Ale to niestety normalka na polskich drogach. Ludzie o tym zapominą, a kontrolować powinno się geometrię co 2 lata, a najlepiej... przy każdej zmianie kół.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
- Lucien
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
- Lokalizacja: Śląsk
- Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM
Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego
Co masz na myśli?User karoq pisze: ... ale luzy na na łacznikach moze i równy wynik .. hmmm dziwna sprawa
Nie rozumiem.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego
Tarcze, klocki i łączniki mają się nijak do zbieżności. Korelacja między tymi elementami jest mniej więcej taka, jak konieczność stosowania powietrza letniego i zimowego w oponach...
Tylne zawieszenie w wersji FWD jest nieregulowane jeśli chodzi o zbieżność czy rozbieżność kół. Kąty również nie są regulowane - to zwykła wleczona belka skrętna.
Kolega zapewne ma 4x4, a tam jest zawieszenie wielowahaczowe z możliwością regulacji zarówno kątów jak i zbieżności.
Sprawa jest prosta: należy wyregulować zbieżność.
Tylne zawieszenie w wersji FWD jest nieregulowane jeśli chodzi o zbieżność czy rozbieżność kół. Kąty również nie są regulowane - to zwykła wleczona belka skrętna.
Kolega zapewne ma 4x4, a tam jest zawieszenie wielowahaczowe z możliwością regulacji zarówno kątów jak i zbieżności.
Sprawa jest prosta: należy wyregulować zbieżność.
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego
A na jakim sprzecie sprawdzales bo jak podnosili auto na lewarku tez moze byc zmiana ,najlepsze laserowe ??ArKos pisze:Tarcze, klocki i łączniki mają się nijak do zbieżności. Korelacja między tymi elementami jest mniej więcej taka, jak konieczność stosowania powietrza letniego i zimowego w oponach...
Tylne zawieszenie w wersji FWD jest nieregulowane jeśli chodzi o zbieżność czy rozbieżność kół. Kąty również nie są regulowane - to zwykła wleczona belka skrętna.
Kolega zapewne ma 4x4, a tam jest zawieszenie wielowahaczowe z możliwością regulacji zarówno kątów jak i zbieżności.
Sprawa jest prosta: należy wyregulować zbieżność.
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego
Ale co sprawdzałem? Jaki lewarek?
- Lucien
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
- Lokalizacja: Śląsk
- Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM
Re: Wynik pierwszego przeglądu technicznego
Nigdzie nie pisałem że łączę ze sobą zbieżność ze zużyciem elementów zawieszenia.
Tak, mowa jest o 4x4.
Pracownik stacji, miłośnik VAG, był zdziwiony że już przy 61.000 km pojawiły się luzy.
Sprzęt do pomiaru zbieżności składał się z 4 nakładek na koła i przenośnego kompa na wózku. Nie wiem jaka to technologia. Jak wyjmę kartę SD z kamery to wrzucę fotę.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Tak, mowa jest o 4x4.
Pracownik stacji, miłośnik VAG, był zdziwiony że już przy 61.000 km pojawiły się luzy.
Sprzęt do pomiaru zbieżności składał się z 4 nakładek na koła i przenośnego kompa na wózku. Nie wiem jaka to technologia. Jak wyjmę kartę SD z kamery to wrzucę fotę.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka