montaż subwoofera w bagażniku Karoqa
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: montaż subwoofera w bagażniku Karoqa
Czy oprócz subwoofera jeszcze jakieś tuningi robicie? Mi się nie udało ustawić Amundsena aby grał przyzwoicie tzn. dramatycznie brakuje dynamiki i szczegółów. Słuchanie jakiejkolwiek muzyki poważnej czy też rock/metal praktycznie odpada. Tylko dance/hip-hop jako tako. Jeszcze radio to jest w miarę ale jak podepnę telefon i spotify robi się dramat.
montaż subwoofera w bagażniku Karoqa
Mam takie same wrażenie. Na Amundsenie zakres regulacji jest żaden. Tu dźwięk jest super płaski. Jak wspomniałeś zero dynamiki. W BMW 3 mam hifi rozszerzony (12 głośników z niskotonowymi pod siedzeniami) i mimo mniejszej kubatury w każdym zakresie głośności gra super.
Jak wspomniałem wcześniej wolałbym sub gdzieś z boku ale to chyba nie osiągalne.
Ciekawy jestem wrażeń kolegi po montażu i odsłuchu.
W zestawów Focala,
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... p-upgrade/
jest jednostka sterująca od myfrendow, którą ustawia się z appki z telefonu. Ma ogromny zakres regulacji wiec można sobie ustawić pod kubaturę i upodobania.
Jak wspomniałem wcześniej wolałbym sub gdzieś z boku ale to chyba nie osiągalne.
Ciekawy jestem wrażeń kolegi po montażu i odsłuchu.
W zestawów Focala,
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... p-upgrade/
jest jednostka sterująca od myfrendow, którą ustawia się z appki z telefonu. Ma ogromny zakres regulacji wiec można sobie ustawić pod kubaturę i upodobania.
Re: montaż subwoofera w bagażniku Karoqa
też podpinam się z oczekiwaniem na tutorialArKos pisze: ↑11 mar 2020, 14:34 No dokładnie to kupiłem.
Radio mam Bolero, z tego co wyczytałem żadna jednostka nie ma wyjść RCA. Wzmacniacz mam 4-kanałowy, Lanzar Vibe 421 z możliwością mostkowania, stabilny na 2 ohm. Głośnik jest dwucewkowy, więc poleci 2x175W na głośnik, wzmacniacz ma filtr LowPass. Konwersji sygnału dokonam konwerterem high-RCA, a sygnał wezmę z tylnych głośników. Rozwiązanie sprawdzone w Oplu Mokka - gra świetnie.
Pozdrawiam,
Jacek
Jacek
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 cze 2023, 22:46
- Samochód: Karoq 1,5TSI
Re: montaż subwoofera w bagażniku Karoqa
Subwoofer zamontowany i uruchomiony. Dźwięk z Amundsena w Karoqu 2023 stał się bardziej soczysty i pełny.
„Czuć i słychać to, czego oryginalne głośniki w drzwiach nie były w stanie oddać. Subwoofer to oryginalny „wkład” w koło dojazdowe, akurat z Golfa VII (Dynaudio), ale to ta sama konstrukcja co Canton, tyle że firmowana przez innego dostawcę głośników.
Wzmacniacz i przedwzmacniacz z filtrem z drobnymi własnymi przeróbkami to konstrukcja z kitów dostępnych na dalekowschodniej aukcji. Moje przeróbki to sterowanie włączania modułów obecnością DC w sygnale głośników i transmisja sygnału symetrycznie pomiędzy modułami, czyli dwoma przewodami sygnałami o przeciwnych fazach. W ten sposób eliminuję zakłócenia i sprzężenia. Przedwzmacniacz jest wyposażony w regulację wzmocnienia, odcięcia częstotliwości i regulację fazy. Ale po prawidłowym zfazowaniu subwoofera z zamontowanymi głośnikami regulacja fazy właściwie jest zbędny. Niewiele wnosi w akustyczny odbiór. I tak najlepiej brzmi przy fazie "0", bo mała jest odległość subwoofera od głośników w tylnych drzwiach. Wzmacniacz to dwa moduły na TPA3116D2 sterujące indywidualnie każdą cewką w subwooferze. Jeden układ też by dał radę.
Przeszukując dalekowschodnia aukcję dostrzegłem coś dla muzofilów.
Procesor DSP dźwięku z 4-kanałowym (+dodatkowe wyjścia RCA)wzmacniaczem pozwalający na zaawansowaną regulację equalizerem w 31 pasmach, niezależnie w każdym kanale, zmianą fazy, odcięć filtrów LP i HP, kompensację dynamiki, czy też opóźnienia sygnału wynikających z odległości głośników od ucha dla każdego z kanałów i wiele innych regulacji. Procesor można „wpiąć” bezinwazyjnie w aktualną instalację domawiając odpowiednią wiązkę.
Prawdziwe szaleństwo !!!
Ale chyba sobie daruję !
„Czuć i słychać to, czego oryginalne głośniki w drzwiach nie były w stanie oddać. Subwoofer to oryginalny „wkład” w koło dojazdowe, akurat z Golfa VII (Dynaudio), ale to ta sama konstrukcja co Canton, tyle że firmowana przez innego dostawcę głośników.
Wzmacniacz i przedwzmacniacz z filtrem z drobnymi własnymi przeróbkami to konstrukcja z kitów dostępnych na dalekowschodniej aukcji. Moje przeróbki to sterowanie włączania modułów obecnością DC w sygnale głośników i transmisja sygnału symetrycznie pomiędzy modułami, czyli dwoma przewodami sygnałami o przeciwnych fazach. W ten sposób eliminuję zakłócenia i sprzężenia. Przedwzmacniacz jest wyposażony w regulację wzmocnienia, odcięcia częstotliwości i regulację fazy. Ale po prawidłowym zfazowaniu subwoofera z zamontowanymi głośnikami regulacja fazy właściwie jest zbędny. Niewiele wnosi w akustyczny odbiór. I tak najlepiej brzmi przy fazie "0", bo mała jest odległość subwoofera od głośników w tylnych drzwiach. Wzmacniacz to dwa moduły na TPA3116D2 sterujące indywidualnie każdą cewką w subwooferze. Jeden układ też by dał radę.
Przeszukując dalekowschodnia aukcję dostrzegłem coś dla muzofilów.
Procesor DSP dźwięku z 4-kanałowym (+dodatkowe wyjścia RCA)wzmacniaczem pozwalający na zaawansowaną regulację equalizerem w 31 pasmach, niezależnie w każdym kanale, zmianą fazy, odcięć filtrów LP i HP, kompensację dynamiki, czy też opóźnienia sygnału wynikających z odległości głośników od ucha dla każdego z kanałów i wiele innych regulacji. Procesor można „wpiąć” bezinwazyjnie w aktualną instalację domawiając odpowiednią wiązkę.
Prawdziwe szaleństwo !!!
Ale chyba sobie daruję !